زرین پلاس به عنوان ارائه دهنده خدمات کاربر نهایی زرین پال – زومیت راه اندازی شد

[ad_1]

نشست خبری زرین پال امروز ۱۹ آبان ماه با معرفی «زرین پلاس» به عنوان بازوی کاربر محور برگزار شد. زرین پلاس که از سال 1377 با نام «امتیاز» شروع به کار کرد، در ازای ارائه خدمات و وام خرید محصولات، به کاربران وام داد. این اپلیکیشن پس از استقبال مردم و گسترش خدمات و علاقه به ورود به فضای آنلاین، به فکر افزایش سرمایه بود. سرانجام «امتیاز» در پایان سال 99 توانست با زریناپال به توافق برسد و در ابتدای سال 1400 به زرین پلاس تغییر نام داد.

پویا راجامندمدیر عامل زرین پلاس می گوید پس از ادغام با زرین پال، سرویس «پاداش نقدی فروشگاه های فیزیکی» به این اپلیکیشن اضافه شده است. علاوه بر این، فروشگاه هایی در داخل اپلیکیشن وجود دارد و تاکنون 2000 فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری داشته اند. وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تعداد این فروشگاه ها در تهران به 10 هزار فروشگاه برسد و تا پایان سال فعالیت در خارج از تهران آغاز شود.

در واقع در زرین پلاس، فرد با پرداخت وجه یا دریافت وام اقدام به خرید می کند. به گفته مدیران زرین پلاس، این خریدها در فروشگاه هایی انجام می شود که مردم خریدهای منظم خود را انجام می دهند یا تخفیف هایی دارند که تمایل به خرید را افزایش می دهد. این خرید را می توان به صورت آنلاین و یا از طریق ابزار پرداخت زریناپال در فروشگاه های فیزیکی انجام داد. سپس 40 درصد از قیمت خرید به افراد هنگام خرید عودت داده می شود. در مرحله بعد بسته به همکاری بانک و شعب می توان هزینه های خرید افراد خصوصی را دیرتر پرداخت کرد و یا با استفاده از اعتبار ارائه شده وجه را به صورت نقد برداشت کرد. مدیرعامل زرین پلاس می گوید با این روش می توان چندین بار به صدها هزار نفر وام بدون بهره و کوتاه مدت اعطا کرد که مبلغ آن از 5 میلیون تومان شروع می شود.

نشست خبری زرین پلاس پس از ادغام با زرین پال

مصطفی امیریمدیرعامل زرین پال دلیل استفاده از این سرویس را توضیح می دهد:

اطلاعات درگاه پرداخت الکترونیک حاکی از آن است که در روزهای 27 و 28 پایان هر ماه سیل پرداختی همزمان با پرداخت حقوق داریم. این روند تا روز نوزدهم ماه معکوس می شود و تا روز بیست و هفتم ماه به کاهش ادامه می دهد. ما پیش بینی کردیم که این روند برای دستگاه های POS یکسان باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم که به او اعتبار بدهیم. این فروشندگان نیز فروش بیشتری خواهند داشت و چرخه توصیف شده متوقف نخواهد شد. در واقع با اعطای وام برای خرید، بدهی مردم در کوتاه مدت پرداخت می شود و به نفع همه طرفین است.

مدیرعامل زرین پال به زومیت می گوید که این شرکت یک شرکت B2B است. این بدان معنی است که به کاربر نهایی سرویس نمی دهد و بنابراین ممکن است کاربران آن را تشخیص ندهند. هدف زرین پلاس ارائه خدماتی است که کاربر نهایی به سادگی به آن نیاز دارد. خدماتی مانند شارژ عوارض، پرداخت عوارض بزرگراه، پرداخت قبوض، پرداخت کد QR و کارت به کارت.

وی بیان می کند که زرین پلاس بازوی کاربر محور یا سمت کاربر زرین پال است. به گفته امیری، یکی از مهمترین دلایل زرین پال برای سرمایه گذاری در اپلیکیشن فرنچایز، دسترسی به مخاطب نهایی بود. وی افزود: خط قرمز ما مشارکت مستقیم در خدماتی است که به گیرندگان و شرکای خود ارائه می کنیم.

امیری دلیل مهم زرین پال برای متحول کردن بازار خود و سرمایه گذاری در سایر بازارها را رقابت ناعادلانه برای سیستم ها و اپلیکیشن های پرداخت کشور عنوان می کند و آنها را مجبور می کند تنها به شرکت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خدمات ارائه دهند. او می گوید:

تا امروز 92000 نماد اعتماد اعطا شده است، 30000 نماد منقضی شده و بیش از 60000 نماد فعال هستند. بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد را اعطا می کند، 38 هزار شرکت دارای نماد دارای درگاه پرداخت در زرین پال هستند. در مجموع 50000 شرکت از خدمات زرین پال استفاده می کنند و مشخص است که امروزه نفوذ شرکت خصوصی مانند زرین پال در توسعه تجارت الکترونیکی بیشتر از مرکز به اصطلاح توسعه تجارت الکترونیک است.

امیری در خصوص پرونده جدید این شرکت و برخورد بانک مرکزی با آنها نیز اظهار داشت: این پرونده توسط قاضی رسیدگی شده و زرین پال تبرئه شده و مجتمع زرین پال ترمیم می شود.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما