سر شهاب به طور غیرمنتظره ای از بستر کانادا – زومیت بالا می رود

[ad_1]

روت همیلتون، از بریتیش کلمبیا ، کانادا ، اخیراً یک شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی را در نزدیکی بالش پیدا کرده است. روت همیلتون در خانه اش خوابیده بود که سگش با صدایی هولناک بیدار شد. از جا پرید و چراغ را روشن کرد و بلافاصله متوجه سوراخ بزرگی در سقف اتاقش شد. زمان او ساعت 11:35 شب بود. نیویورک تایمز گزارش داد: در ابتدا ، همیلتون 66 ساله فکر می کرد ممکن است درختی در نزدیکی خانه سقوط کرده باشد ، اما بررسی های اولیه نشان داد که همه درختان در باغ هستند.

روت همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با پلیس 911 تماس بگیرد. اما در حالی که با اپراتور صحبت می کرد ، متوجه شد که یک شیء بزرگ به رنگ ذغال بین دو بالش گل روی تخت او افتاده است. او بعداً متوجه شد که آنچه روی تختش افتاد یک شهاب سنگ بود. همیلتون به یک وب سایت خبری گفت: “من مثل برگ می لرزیدم.” تصور کنید خواب هستید. همه چیز ایمن و ایمن است و شما با آرامش در رختخواب خود می خوابید ، اما ناگهان هنگامی که شهاب سنگی به شما برخورد می کند از رختخواب بیرون می آیید. “

شهاب سنگ نسبتاً بزرگ ، به اندازه مشت یک مرد بزرگ ، در کنار خانم همیلتون فرود آمد ، مقداری گچ و خاک روی دیوار را از بین برد و روی صورت او ریخت. این حادثه که در 3 اکتبر رخ داد ، کاربران اینترنت را برای مدتی مشغول کرد و در نهایت به دانشمندان اجازه داد تا شهاب سنگ را از نزدیک مطالعه کنند.

شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتونشهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتون

هر ساعت و هر روز “شهاب سنگ” به زمین پرتاب می شود. شهاب سنگ های بزرگ به اندازه کافی از مدار سیاره جان سالم به در خواهند برد و بر سطح سیاره ما فرود خواهند آمد و تبدیل به همان شهاب سنگ هایی خواهند شد که می شناسیم. برخی از این شهاب سنگ ها از مجموعه های شخصی و برخی از موزه ها به دست می آیند. برخی از آنها در حراج ها و وب سایت های خرده فروشی مانند eBay فروخته می شوند. در مارس 1999 ، مجموعه ای منحصر به فرد از شهاب سنگ های کمیاب در مجموع 4 میلیون دلار در کریستیز فروخته شد.

شبی که شهاب سنگ به خانه همیلتون در گلدن سیتی برخورد کرد (شهری با 3700 نفر در 708 مایلی شرق ونکوور) ، دیگر کانادایی ها دو صدای وحشتناک را شنیدند و توپ آتش را در آسمان شب دیدند. به گفته محققان دانشگاه کلگری ، برخی توانستند تصاویری از این پدیده را ثبت کنند. پس از تماس خانم همیلتون با مرکز فوریت های پلیسی ، یک مأمور به منزل وی آمد و گفت که ممکن است سنگ سرگردان در نتیجه انفجار در حین کار در جاده نزدیک به اینجا آمده باشد. با این حال ، تحقیقات بعدی نشان داد که آن شب هیچ انفجاری رخ نداده است.

افسر سپس حدس دیگری زد و گفت که سنگی که روی تخت خانم همیلتون افتاد احتمالاً یکی از دو شهاب سنگی است که صدای وحشتناک آنها در نزدیکی شنیده می شود. خانم همیلتون که از این موضوع شوکه شده بود به اتاق خواب خود بازنگشت و تمام شب را بیدار ماند و چای نوشید. همیلتون به رسانه های محلی گفت که او در ابتدا تصمیم گرفت این داستان را ساکت نگه دارد اما بعداً به محققان دانشگاه وسترن انتاریو اطلاع داد. پیتر براونیک محقق از مرکز علمی نیز به سرعت به محل حادثه رفت و اصالت شهاب سنگی را که به اعتقاد وی “از یک سیارک” آمده بود ، تایید کرد. خانم همیلتون ، که اکنون بازنشسته شده و مدیر سابق اتاق بازرگانی محلی است ، تصمیم گرفت این موضوع را به خانواده اش بگوید.

مثل برگ می لرزیدم. تصور کنید خوابیده اید و ناگهان از شهاب سنگ بیدار شده اید

شهاب سنگ ها قبلاً به خانه ها و حیاط خلوت افتاده بودند. در سال 1982 ، یک جسم 2.7 کیلوگرمی آسمانی به خانه ای در واترسفیلد ، کانکتیکات آمریکا برخورد کرد. این شیء با سوراخ کردن سقف در طبقه دوم و اول به اتاق نشیمن سقوط کرد و به اتاق غذاخوری غلتید تا ساکنان را شگفت زده کند. در رویداد عجیب دیگری در سال 2020 ، یک شهاب سنگ دو کیلویی از پشت بام به خانه تابوت ساز اندونزیایی برخورد کرد.

به گفته پروفسور براون ، این احتمال وجود دارد که یک شهاب سنگ به یک خانه خصوصی برخورد کرده و به تختخواب برخورد کند ، هر سال حدود یک در 100 میلیارد است. شهاب سنگی که از اتاق خواب خانم همیلتون بیرون آمد یکی از دو شهاب سنگی بود که آن شب از آسمان طلایی عبور کرد. بعداً محققان دانشگاه کلگری (257 کیلومتری شرق گلدن) دومین شیء را در فاصله یک و نیم مایلی خانه همیلتون پیدا کردند. محققان از مختصات موجود در عکس ها و فیلم های افراد محلی برای پیدا کردن شهاب سنگ استفاده کردند.

بعد از برخورد شهاب سنگ از اتاق خواب خانم همیلتون استراحت کنیدبعد از برخورد شهاب سنگ از اتاق خواب خانم همیلتون استراحت کنید

آلن هیلدبراندیک استادیار در دانشگاه کلگری که در مورد شهاب سنگ ها مطالعه می کند ، می گوید: “او و همکارانش از دیدن این جرم آسمانی بسیار هیجان زده بودند و حتی” فکر می کنم ما با خوشحالی در آغوش گرفتیم. ” شهاب سنگ ها به دانشمندان این فرصت نادر را می دهند تا اطلاعات تازه و اساسی در مورد مواد اجرام منظومه شمسی و کمربند سیارک ها جمع آوری کنند. این به محققان اجازه می دهد از این اجسام به جای خیره شدن از فاصله زیاد نمونه برداری کنند.

مقالات مرتبط:

دانشمندان همچنین می گویند می توانند از شهاب سنگ ها برای بازسازی مسیری که این اجرام کیهانی از فضا به زمین می پیمایند ، استفاده کنند. شهاب سنگ ها حدود 90 درصد جرم خود را از این طریق از دست می دهند. دمای سطح شهاب سنگ ها در این سفر طولانی به بیش از 2000 درجه سانتیگراد می رسد و سرعت آنها گاهی از 50 برابر سرعت صوت فراتر می رود. اگرچه شهاب سنگ ها معمولاً در صورت یافتن گرما و سرد شدن خود را از دست می دهند ، اما هنوز تا حد زیادی گرم هستند.

خانم همیلتون گفته است که قصد دارد شهاب سنگ را پس از اتمام تحقیقات توسط شهاب سنگ در ملک خود نگه دارد. گفته می شود احتمال کشته شدن یک شهاب سنگ بیشتر از برنده شدن بلیط بخت آزمایی است و حالا که این اتفاق باورنکردنی برای خانم همیلتون رخ داده است ، چرا به خرید بلیط بخت آزمایی فکر نکنید. وقتی خبرنگار در مورد آن سوال کرد ، او گفت نیازی به آن ندارد زیرا قبلاً برنده شده است. خانم همیلتون گفت: “من مجروح نشده ام.” من چنین تجربه ای داشتم و حتی یک خراش هم نگرفتم. بنابراین تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که دوش بگیرم و گرد و غبار سر و صورتم را بشویم. “من بسیار سپاسگزارم که زنده هستم.”

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما