سفر به ذهن توسعه دهندگان بلاک چین: شبکه آزمایشی چیست؟ –

[ad_1]

بلوک های شبکه آزمایشی موضوعی جذاب هستند. این شبکه ها در اشکال و ابعاد مختلفی ارائه می شوند. در این مقاله از تجربه اندرو لوین ما از گروه Koinos در شبکه‌های تست بلاک چین برای رمزگشایی شبکه‌های آزمایشی و ارائه یک نمای کلی از اینکه چرا این شبکه‌ها چنین تأثیر زیادی بر قیمت دارند، استفاده خواهیم کرد.

بهترین مکان برای شروع Testnet است. هدف هر شبکه آزمایشی مطالعه شبکه است. دو نوع اصلی از شبکه های آزمایشی وجود دارد: نوع اول به عنوان شبکه هایی شناخته می شود که قبل از شبکه اصلی منتشر می شوند و نوع دوم شبکه های آزمایشی هستند که پس از راه اندازی شبکه اصلی منتشر می شوند. عملکرد این دو نوع شبکه مشابه است. اما زمینه ای که آنها در آن منتشر می شوند تأثیر بسزایی در درک و تأثیر نشریه دارد. ابتدا نوع دوم شبکه آزمایشی را در نظر می گیریم. چون گزینه راحت تری است.

وقتی در مورد شبکه های موجود مانند بیت کوین و اتریوم صحبت می کنید، شبکه های آزمایشی دو کارکرد اصلی دارند. اولین عملکرد این است که این شبکه ها محیط های زنده ای هستند که توسعه دهندگان می توانند برنامه های غیرمتمرکز خود را بر روی آنها آزمایش کنند. هر توسعه دهنده خوبی می داند که چیزی به نام “کد کامل” وجود ندارد. شبکه های تست محیطی بسیار شبیه به بلاک چین اصلی در دسترس توسعه دهندگان است، مانند اتریوم، که می توانید کد خود را بدون خطر آزمایش کنید.

شبکه آزمایشی بلاک چین

همانطور که انتظار دارید، تراکنش ها و برنامه های کاربردی در شبکه های آزمایشی احتمالاً از کار می افتند و توکن های استفاده شده در آن شبکه ها بی ارزش هستند. بنابراین، یک شبکه آزمایشی محیطی است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را برای بهبود قابلیت های برنامه های خود آزمایش و آزمایش کنند. نکته جالب این است که ارزش یک شبکه آزمایشی “بی ارزش” بودن آن است. این بدان معنی است که عملکرد کامل یا انباشت ثروت در این شبکه ها انتظار نمی رود.

توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز در مقابل توسعه دهندگان بلاک چین

شبکه های آزمایشی ذاتاً متقابل هستند، که ما را به عملکرد دوم این سیستم ها می رساند. عملکردی که به نفع توسعه دهنده برنامه غیرمتمرکز نیست. یکی از دیدگاه های منحصر به فرد لوین این است که توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز اغلب با توسعه دهندگان بلاک چین ترکیب می شوند. توسعه دهندگان بلاک چین معمولاً نقشی در ایجاد قراردادهای هوشمند ندارند و معمولاً زمان بسیار کمی را برای ایجاد این نوع قراردادها صرف می کنند.

کل سیستم Quinus به عنوان قراردادهای هوشمند پیاده سازی شده است. از آنجایی که قراردادهای هوشمند سیستم قابل گسترش هستند، این بدان معناست که هر عملکردی را می توان بدون هارد فورک به بلاک چین اضافه کرد. همچنین به این معنی است که افرادی که بلاک چین را توسعه می دهند (مانند اعضای گروه Quinus) از همان زنجیره و ابزار و جعبه ابزاری استفاده می کنند که سایر توسعه دهندگان برای ساخت DApp های خود استفاده می کنند. از آنجایی که این ویژگی فقط در کوئینز موجود است، می توانیم از بحث صرف نظر کنیم.

هارد فورک سافت فورک

در هر بلاک چین دیگری، توسعه‌دهندگان باید به‌روزرسانی‌هایی را در زبان برنامه‌نویسی پلتفرم بلاک چین (مانند C ++، Rust، Haskell و غیره) توسعه دهند و آنها را روی یک سیستم بسیار بزرگ و پیچیده به نام «معماری یکپارچه» اجرا کنند. در معماری های یکپارچه، تغییر یک قسمت از سیستم می تواند بر سایر قسمت های آن سیستم تاثیر بگذارد. بنابراین، خطر تغییر در این وضعیت بسیار بیشتر است.

مقالات مرتبط:

توسعه دهندگان بلاک چین همچنین به یک محیط کم موجودی نیاز دارند که در آن تغییرات مورد نظر خود را برای شناسایی مشکلات احتمالی آزمایش کنند. توسعه دهندگان بلاک چین، مانند توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز، می خواهند این محیط تا حد امکان به شبکه واقعی نزدیک باشد. این بدان معنی است که آنها سعی می کنند کد خود را به کد توسعه دهندگان برنامه پیوند دهند.

هر دو طرف شبکه های آزمایشی

شبکه تست بیت کوین

این جنبه دوگانگی شبکه های تجربی را نشان می دهد. این نوع شبکه ها به توسعه دهندگان اپلیکیشن و توسعه دهندگان پلتفرم اجازه می دهند تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و کد خود را در در دسترس ترین و بدون ریسک ترین محیط آزمایش کنند. این امر هر دو گروه را قادر می سازد تا محصولات خود را بهبود بخشند و به کاربران خود ارزش بیافزایند.

اکنون می توان دید که چرا شبکه های آزمایشی چنین تأثیری بر قیمت انعام دارند. اگر فرض کنیم که قیمت تابعی از ارزش است و شبکه‌های آزمایشی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا ارزش محصولات خود را بیافزایند، می‌توان یک اثر قیمت را انتظار داشت. مشکل این است که این همبستگی چندین پیامد نامطلوب خواهد داشت. پروژه ها اغلب شبکه های آزمایشی را منتشر می کنند که هیچ کاربردی برای توسعه دهندگان ندارند و صرفاً برای افزایش قیمت توکن استفاده می شوند. متأسفانه، وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می رسد، این دیدگاه اغلب ما را غرق می کند.

شبکه های آزمایشی در مقابل شبکه اصلی

شبکه اصلی

بسیاری از مردم بر روی استقرار شبکه های آزمایشی در بالای بلاک چین های موجود تمرکز می کنند. این شبکه ها محیط امنی را برای توسعه دهندگان برنامه فراهم می کنند تا برنامه های خود را در آن آزمایش کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان پلتفرم می توانند توسعه قابلیت های شبکه اصلی را با شبکه های آزمایشی آزمایش کنند. این فرآیند به شما کمک می کند تا جنبه های مختلف شبکه اصلی در شبکه آزمایشی را قبل از انتشار آن بررسی کنید.

باز هم هدف اصلی این بخش آزمایش است. اما تمرکز اصلی بر روی سیستم خواهد بود. از آنجایی که این شبکه‌ها جدید هستند، هیچ برنامه‌ای روی آن‌ها اجرا نمی‌شود و در این حالت شبکه بیشتر تعصب دارد. توسعه دهندگان بلاک چین از پایه کد حداکثر استفاده را می کنند و در این مورد هدف این است که پلتفرم را به نقطه ای برسانند که توسعه دهندگان انگیزه بیشتری برای ساخت برنامه های کاربردی بر روی پلت فرم مورد نظر داشته باشند.

اولین نیاز توسعه دهندگان اطمینان از امنیت پلتفرم است و این امر را باید به عنوان دستورالعمل اصلی ساخت شبکه های آزمایشی ویژه دانست. به شرطی که توسعه دهندگان امنیت پلتفرم را تضمین کرده باشند، باید آموزش نحوه استفاده از پلتفرم را نیز دریافت کنند. به عبارت دیگر، شبکه آزمایشی را باید به عنوان یک ابزار آموزشی دید که به توسعه دهندگان درک عمیق تری از نحوه استفاده از پلتفرم می دهد و در عین حال به تست امنیت شبکه کمک می کند.

در نهایت، همانطور که شبکه را آزمایش می‌کنید و استفاده از آن را یاد می‌گیرید، بخش‌هایی از پلتفرم را خواهید دید که می‌توان آن را ارتقا داد. در این مواقع، ممکن است برای درک بهتر سیستم به کتابخانه ها یا اسناد مهمی نیاز داشته باشید. این اطلاعات بازخورد ارزشمندی است که توسعه دهندگان پلتفرم باید قبل از تکمیل اجرای شبکه اصلی از آن برای بهبود پلت فرم استفاده کنند.

مقالات مرتبط:

چه بدانیم چه ندانیم، امروزه شبکه های کامپیوتری به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند و اهمیت آنها در حال افزایش است. شبکه های آزمایشی گام مهمی در معرفی شبکه های کامپیوتری جدید و مبتکرانه هستند که ارزش آن ها می تواند در زندگی روزمره ما افزایش یابد. با درک عمیق تر از تفاوت های ظریف شبکه های آزمایشی و موضوعات مهم منتشر شده در این پلتفرم ها، می توان نسخه های آزمایشی خاص و دلایل طراحی و پیاده سازی آنها را بهتر ارزیابی کرد.

نظر شما در مورد شبکه های آزمایشی در حوزه ارزهای دیجیتال چیست؟

این مقاله یا بخش به مراجع یا منابع خود اشاره نمی کند. با هر سرمایه گذاری خطر از دست دادن سرمایه وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق تصمیم نهایی را گرفته و مسئولیت عواقب آن را بپذیرد.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما