سهام عدالت ۱۴۰۰; چقدر است و کی پرداخت می شود؟

[ad_1]

فرارو- پرداخت سهام عدالت از 10 روز دیگر یعنی اول اسفند ماه آغاز می شود و واریز سودها به عنوان سود از طریق سجام انجام خواهد شد; . اما اگر در سجام ثبت کرده اید و سهام عدالت تان سال گذگذته به حسابتان واریز شده است، دیگر نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید.

به گزارش فرارو، در مورد نهایی سود سهام عدالت پرداختی به سهامداران نظرات از سوی دولت سیزدهم مطرح شده است. به عنوان مثال دولت میگوید که دارندگان برگه سهام عدالت 532 هزار تومان بین 530 تا 550 هزار تومان سود می کنند. افراد دارای برگه سهام عدالت یک میلیون یک میلین دو برابر این میغغ یعنی یک میلیون و 60 هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت می کنند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد رقم سود سهام عدالت 532 هزار تومانی ه یک میلیون تومانی را به ترتیب 550 هزار تومان و یک میلیون و 100 هزار تومان است.

اما معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی عدد دیگری را اعلام کرد گ.ردم گ.ردم آنها میگویند که سود این دو گروه به ترتیب 600 هزار تومان و یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

در مجموع با توجه به مصوبه شورای عالی بورس به نظر می رسد که رقم اعلامی دولت و وزیر اقتصادی مبنی بر پرداخت 550 هزار تومان به برگه های سهام عدالت 532 هزار تومان و یک میلیون و 100 تومان برای دارندگان برگه های سهام یک میلیون تومان است. .

این سود در سال گذشته به میزان 371 هزار تومان برای سهام یک میلیون تومانی، 197 هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومان و 182 هزار تومان برای آنها سهام عدالت 492 هزار تومان پرداخت می شود.

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت می کنند؟

سهام عدالت در سال گذشته شرایط خاص خودش را دارد. اما به هر دو گروهی که روش مستقیم و غیر مستقیم را ٪خاب کرده اند پرد ا ت، پرد شش. البته به این شرط که تا یک اسفند ماه سهام عدالت شان را نفروخته باشند. بنابراین باید فردی از این زمان سهام اش را بروش رسانده باشد از دریافت سهام عدالت آن فروخته شده، محروم می شود.

با این وجود 49 میلیون نفری که برگه سهام عدالت دارند، سود می کنند، اما رقمی متفاوت است.

در مورد جامانندگان سهام عدالت که قرار است پس از نهایی سازی توسط مجلس و سازمان و بودجه به آنها تعلق گیرد، وزارت اقتصاد و دارایی به تصمیم نهایی نرسیده است. با این اوصاف به جاماندگان در این دوره سودی تعلق نمی گیرد.

سهامدارانی که بخشی از سهام عدالت را فروختند، چقدر سود دریافت می‌کنند

باید توجه داشت که سود سهام عدالتی که قرار است اول اسفند ماه 1400 پرداخت شود به سال 99 و در واقع سهامداران سال قبل را دریافت کنند. در شرایط سهامدارانی که ابتدای سال 99 حدود 30 درصد آنها را فروختند و پس از عید غدیر اقدام به فروش 30 درصد دیگر کردند، به اندازه دارایی سهامداران تا تاریخ سهام در اول اسفند برای شان سود می شود.

به زبان ساده تر فردی که 30 تا 60 درصد از سبد دارایی سهام را فروخته است، در حال حاضر بین 40 تا 70 درصد از سهام عدالت باقی مانده است و به همان میزان باقی مانده است. مثلاً که هنوز 40 تا 70 درصد سهام عدالت یک میلیون تومانی شان باقی مانده است احتمالا رقمی در حدود 440 تا 770 هزار تومان دریافت می کند.

علاوه بر این سهام عدالت 532 هزار تومانی دارند و هنوز 40 تا 70 درصد سهام شان باقی مانده است، احتمالا به شکل متوسط ​​220 تا 385 هزار تومان می شوند.

البته این تنها یک پیش بینی است و پرداخت به سبد دارایی شما دارد بنابراین اگر بیشتر شرکتهای سود ده سبد سهام عدالت تان را فروخته باشید، امکان پذیر است که ناچیز و یا چیزی دریافت نکنید.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما