صبر کنید تا “fambat” ظاهر شود!

[ad_1]

فرارو- تحقیقات جدید نشان می دهد که تعامل با یک ربات زمانی که ربات زن است آسان تر از ربات مذکر است، به خصوص زمانی که ربات دارای ویژگی هایی مشابه ویژگی های انسانی باشد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، در این ارزیابی، محققان با داوطلبان در مورد سناریوهای مختلف مربوط به روبات‌های فعال در ارائه‌دهندگان خدمات مصاحبه کردند. در این مطالعه، داوطلبان نحوه تعامل خود با روبات‌های انسان‌نمای زن و مرد را که در یک هتل کار می‌کنند، توضیح دادند. در بخشی از این مطالعه، آن‌ها با روبات‌های مرد یا زن غیر انسان‌نما، یعنی بدون ویژگی‌های مشابه با خصوصیات انسانی مواجه شدند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافتند که داوطلبان ربات های انسان نما زن را به ربات های انسان نما مرد ترجیح می دهند.

این نشان می دهد که شرکت هایی که به دنبال جایگزینی کارکنان انسانی با روبات ها در هتل ها، رستوران ها و سایر صنایع خدماتی هستند، باید ظاهری زنانه به روبات ها بدهند.

برای انجام این مطالعه، از 170 داوطلب توسط کارشناسان دانشگاه ایالتی واشنگتن در پولمن، واشنگتن، نظرشان درباره سناریویی که یک ربات فرضی در یک محل کار، مانند پذیرش هتل، در نظر گرفته شده بود، پرسیدند. تیم دریافتند که داوطلبان صحبت کردن با یک ربات خدمات زن را آسان‌تر می‌دانند، مخصوصاً زمانی که ربات دارای ویژگی‌هایی شبیه به انسان باشد.

محققان معتقدند نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که در آینده شاهد ربات‌هایی با سطوحی از شخصیت و ویژگی‌های انسانی خواهیم بود، به‌ویژه در میان زنان در مشاغل خدماتی، زیرا عملکرد بهتری خواهند داشت و برای مشتریان جذاب‌تر خواهند بود.

Subin Seo می گوید: «به دلیل کلیشه های جنسیتی، وقتی صحبت از ارائه دهندگان خدمات می شود، مردم با ارائه دهندگان خدمات زن احساس راحتی بیشتری می کنند تا با ارائه دهندگان خدمات مرد. به نظر می رسد این کلیشه جنسیتی در تعامل انسان با روبات ها قابل تعمیم است، و این احساس زمانی تقویت می شود که ربات ها بیشتر شبیه انسان هستند.
گسترش ویروس کرونا تمایل شرکت‌های خدماتی را برای استفاده از روبات‌ها، از جمله به عنوان پیشخدمت و استقبال، افزایش داده است.

به گفته پروفسور سئو، برخی از هتل ها برای کارکردهای مختلف از جمله ظرفشویی و خانه داری و همچنین خدمات به مشتریان به روبات ها روی آورده اند. نمونه‌هایی از ربات‌های انسان‌نما شامل یک ربات انسان‌نمای زن به نام Pepper در هتل ماندارین اورینتال در لاس‌وگاس و همچنین روبات‌های کاملاً خودکار این هتل‌های زنجیره‌ای FlyZoo در چین است که مهمانان فقط از ربات‌های هوش مصنوعی و عملکردهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که میانگین قیمت یک ربات کمتر از حقوق یک کارمند تمام وقت است.

در این تحقیق یک ربات خدمتکار مرد به نام «الکس» و یک ربات خدمتکار زن به نام «سارا» به ارائه خدمات داوطلبانه پرداختند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا احساسات خود را در مورد تعامل با دو ربات ارزیابی کنند.

کسانی که توسط ربات زن مورد استقبال قرار گرفتند، تجربیات خوشایند و رضایت‌بخش‌تری را نسبت به ربات‌های مرد گزارش کردند.

پروفسور سئو بررسی می کند که چگونه شخصیت یک ربات می تواند بر ادراک مشتری تاثیر بگذارد، به عنوان مثال. ب- چه برونگرا و پرحرف باشند و چه درونگرا و ساکت.

SEO می‌گوید: «اینها ملاحظات مهمی برای توسعه‌دهندگان ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی و همچنین کارفرمایان مهمان‌نوازی است که باید پذیرش گسترده‌تر روبات‌ها را در نظر بگیرند».

او گفت: «در آینده ممکن است شاهد جایگزینی ربات‌های بیشتری در هتل‌ها و رستوران‌ها باشیم. در نتیجه، ممکن است متوجه شویم که برخی از روابط روانی که در تعاملات انسان و انسان مشاهده می کنیم، در تعامل ما با روبات ها نیز صدق می کند.

نتایج در مجله بین المللی Hospitality Management منتشر شده است.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما