صفر تا 100 روش مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور – وبلاگ پرش

روش مطالعه ادبیات برای کنکور تجربی بخاطر تعویق چند باره کنکور و فاصله افتادن در درس آمار و بخصوص روش تحقیق نگران بودم برخی نکات را فراموش کرده باشم به همین خاطر تصمیم گرفتم در کلاس نکته و تست آمار شرکت کنم که کمک کننده بود. دوم اینکه در آزمون های آزمایشی تصمیم داشته باشید که دقیقاً منطبق بر برنامه آزمون پیش بروید. کنکور منحصرا زبان از رشته های پر متقاضی به خصوص در سال های اخیر میباشد و داوطلبان زیادی علاوه بر اینکه در یکی از رشته های نظری از جمله رشته های ریاضی فیزیک، تجربی و علوم انسانی ثبت نام میکنند در کنکور زبان تخصصی نیز ثبت نام میکنند.

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور شما نه تنها باید به فرمولهای این درس توجه کنید بلکه به قسمت حفظیات نیز باید تسلط داشته باشید. درس فیزیک هم شامل فرمولهای زیادی است هم حفظیات زیادی دارد. نتیجه این ممارست و تلاش هم زدن 89% عربی در کنکور سراسری بود. در همان اول مسیر شاید زدن این مدل تستها کمی برای شما دشوار و ناامید کننده باشد اما اگر هدف شما واقعا یک رتبه خوب باشد، باید در این مسیر محکم باشید و جا نزنید.

روش مطالعه ادبیات کنکور هنر

فقط کافبه هر شب زمان کمی را به تست زدن این قسمت اختصاص دهید و 5 تست حل کنید. پس در ادامه دلیل اصلی منفی زدن را بررسی خواهیم کرد. از نظر حسنی سرعت عمل مهمترین و آخرین توانایی است که در هفته آخر میتوان کسب کرد. یکی از مهمترین تکنیکها و بهترین روش مطالعه کنکور، مرور مباحث مهم هر درس است. بهتر است کلماتی را که زود از ذهن شما بیرون میرود را در جایی یادداشت کنید و روزانه به آنها نگاه کنید. یعنی بالا زدن درس ادبیات به معنای قرار گیری شما در بین 7% دانش آموزان میباشد. بسیاری از دانش آموزان زمانیکه شروع به تست زدن در درس ادبیات میکنند ، زمانیکه به یک تست اشتباه پاسخ میدهند نهایت کاری که انجام میشود ، دیدن پاسخنامه صرفأ برای فهمیدن پاسخ صحیح میباشد.

روش مطالعه ادبیات انجمن کنکور

این موضوع موجب میشود دانشآموز تسلط بیشتری بر روی مباحث و مفاهیم داشته باشد. پس برای این که از رقیبانتان عقب نمانید، لازم است که روی انتخاب نحوه خواندن ادبیات تخصصی کنکور انسانی خوب فکر کنید. درس زیست شناسی یکی از مهمترین دروس تخصصی رشته تجربی است. 9 تکنیک مهم برای روش مطالعه کنکور را به شما معرفی کردیم اما مهمترین تکنیک هنوز باقی مانده است. یکی از مهمترین روشهای مطالعه کنکور 1400، حل تستهای کنکور سالهای اخیر است. این بدین معنی است که شما باید بارها بارها و بارها فرمولها را یادداشت کنید؛ تستهای سالهای اخیر را حل کنید؛ تمرین کنید و دوباره تست بزنید. همان طور که میبینید تغییراتی در بودجه بندی ادبیات کنکور شده است، پس باید بر این اساس شما هم تغییراتی در روش مطالعه ادبیات کنکور ایجاد کنید. کم اهمیتترین مبحث در ادبیات فارسی، مبحث تاریخ ادبیات است که فقط یک تست از بودجهبندی را به خود اختصاص میدهد و به همین دلیل عده زیادی این مبحث را حذف میکنند که کار اشتباهی است، زیرا همین یک عدد تست میتواند پزشکی را به پرستاری تبدیل کند.

لغت و املا جمعا ۵ تست ادبیات کنکور رو شامل میشن یعنی حدود ۲۰ درصد ادبیات که اتفاقا چون ۵ سوال اول دفترچه هم هستن اگه بتونید این ۵ سوال رو درست جواب بدید در همون چند دقیقه اول شروع کنکور قوت قلب خوبی میتونه واسه ادامه کار بهتون بده. از طرفی لغات در امتحانات متوسطه، به میزان ۳ نمره از کل بارم ۲۰ نمره را به خود اختصاص می دهند. روش خواندن برای املای واژههای هم آوا هم مهم است و شما باید املای همه لغات را کامل بلد باشید. شما میتوانید در پایان هر روز، خلاصهنویسی و مباحث مهم را با دقت مرور کنید.

روش مطالعه ادبیات کنکور انسانی

شما باید با یک برنامهریزی دقیق تمامی مطالب و مفاهیم را مطالعه کنید تا در 37 دقیقه به 30 سوال پاسخ دهید. ادبیات فارسی 25 سوال دارد و دانشآموزان باید در 18 دقیقه به روش مطالعه ادبیات کنکور هنر سوالات پاسخ دهند. به عنوان برنامه ریزی درسی باید در مطالعه روزانه خود 10 دقیقه برای لغت، 10 دقیقه املا، 5 تست برای آرایههای ادبی، 15 الی 20 تست برای مبحث قرابت معنایی و 5 تست از دستور زبان فارسی قرار دهید. در تست زنی مبحث قرابت معنایی، به گزینه ها توجه ویژه داشته باشید و به صورت صحیح آنها را بخوانید و به مثبت یا منفی بودن فعل ها در صورت سوال توجه ویژه داشته باشید. در کنکور سراسری، ۳ سوال از آرایه ها مطرح می شود. بعد از آن سراغ لغات بروید یا دستور زبان را تمرین کنید. برخی از لغات از نظر املایی با یکدیگر شباهت دارند به این لغات توجه داشته باشید.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما