طرز تهیه تپسی کباب ترکیه‌ای

[ad_1]

فراروـ کشور ترکیه به داشتن کباب‌های بسیار متنوع و مشهور معروف است. دونر کباب، اسکندر کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب و اورفا کباب وند نمونه ای از انواع کباب های لذیذ این ککور هستند.

به گزارش فرارو، تپسی کباب یا سینی کباب یکی از انواع کباب های معروف و خوشمزه ترکیه است که حالت دو لایه دارد و روی آن را با سسی که از رب گوجه فرنگی تهیه می شود، می پوشانند. این کباب لذیذ با صرف زمان کم و روشی بسیار ساده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه تپسی کباب خوشمزه ترکیهای همراه با نکات همراه بوت و فنهای مربوط به پخت این کباب در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه تپسی کباب ترکیه‌ای

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
فلفل سبز: ۱ عدد
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن و نمک: به میزان لازم
جعفری خشک: ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری سر پر
سس فلفل: نصف قاشق چایخوری
روغن: ۲ قاشق غذاخوری
آب جوش: او لیوان
نمک: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

روغن زیتون

نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا که دارد، در رژیم غذایی بسیار از افراد از جایگاه ویژه ای است. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولا در هنگام عرضه در بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. درنتیجه از کیفیت آن کاست می‌شود؛ کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، خاصیت میپرسند که چطور روغن زیتون را تشخیص بدهیم. تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار ساده‌ای نیست. با این حال بررسی برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده است:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببوید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است; بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر 1 لیوان روغن زیتون را در دهان بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در برخی موارد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین میرود و خوشمزه می شود. ضمن اینکه با خوردن این روغن در دهان خود فرد احساس نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. رنگ روغن زیتون مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به‌راحتی می‌توانم در آن تقلب کرد.

نکات مربوط به گوشت چرخ کرده است

گوشت چرخ کرده

معمولاً وقتی از گوشت قرمز می‌شود صحبت کرد، بیشتر از مضرات آن گفته می‌شود. اما خوراکی گوشت قرمز حاوی میزان مصرف و بهترین ماده غذایی برای تقویت ماهیچه ها و استحکام عضلانی بدن است. همچنین دارای میزان قابل توجهی از امگا 3 و دارای منبع غنی از آهن است و برای پیگگیری از کمخونی بسیار دقیق است. آهن از یک سو به ساخت هموگلوبین موجود در خون کمک می کند و از سوی دیگر رسیدن به قلب و مغغ را سرعت می بخشد.

گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های گروه B است. این گروه از ویتامین‌ها برای سوخت و ساز بهتر بدن هستند. همان طور که می‌کنید گوشت قرمز ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. مهم این است که میزان مصرف و مصرف 1 لی 2 بار در هفته برای بدن بسیار مفید است. توصیه می کنیم برای تهیه این کباب از چرخ گوشت مخلوط گوساله و گوسفند استفاده کنید.

نکات مربوط به پیاز

پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع کیازها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروفترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد خاص مثل پیاز قرمز است و می شود را به صورت خام خورد و یا در سالادها از آن استفاده کرد.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتر دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توانم از آن برای تئین بشقاب غذا هم استفاده کنم. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و سندویچ‌ها هم مناسستی استی. پیازهای قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند. بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

طرز تهیه تپسی کباب ترکیه‌ای

تپسی کباب

1 برای شروع کار 1 عدد پیاز، سیر و فلفل را خرد کنید و همراه با گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه بریزید.

2 در این مرحله رب گوجه فرنگی + سسل فلفل نمک + + + قرمز روغن زیتون فلفل + فلفل سیاه + + آویش جعفری خشک را به گوشت اضافه کنید و با دست ورز بدهید تا گوشت را با همه مواد کاملا مخلوط کنید.

3 حالا کف سینی فر یا قالبی که می خواهم کباب را داخل آن بپید، کمی رب گوجه فرنگی بریزید و با دست کاملاً پخش کنید; سپس مایه گوشتی را کف قالب پهن کنید. روی گوشت و اطراف آن را صاف و مرتب کنید و بعد گوشت را با یک چاقوی نوک تیز به قسمت های مساوی برش بدهید. روی هر قسمت از گوشت برش خورده به دلخواه یک حلقه گوجه فرنگی، پیاز و یا فلفل سبز قرار بدهید.

4 داخل یک کاسه دیگر رب گوجه فرنگی، نمک، روغن و آب جوش را بریزید و هم بزنید تا مخلوط کنید; سپس روی سطح گوشت بریزید و سینی فر را داخل فر 200 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید، به مدت 35 تا 40 دقیقه تا بپدید. این کبابی خوشمزه را می‌توان با کته زعفرانی میل کرد. نوش جان.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما