طرز تهیه کاپ کیک با تزیین خامه؛ ویژه ولنتاین

[ad_1]

فراروـ کاپ کیک یا کیک فنجانی نفره فانتزی نفره فانتزی است که در قالب های کاغذی مخصوص تهیه می شود و روی آن را با خامه و انواع میوه و ککلات تزیین می کنند. اولین بار شخصی به نام امیلیا سیمونز در سال 1796 این نوع کیک را در فنجانهای کوچک سفالی پخت و دستور تهیه آن را در کتاب آپپیاش منتشر کرد. کاپ کیکه ها به اندازه های محبوب هستند که در تقویم جهانی را به نام آنها ثبت کرده اند.

مثلا 18 اکتبر روز جهانی کاپ کیک ککلاتی، 9 نوامبر روز جهانی کاپ کیک وانیلی و 15 دسامبر روز جهانی کاپ کیک میوه های نامگذاری شده است. امروز در قنادی ها نمونه های متنوعی از کاپ کیکه ها را میبینیم که در طعم ها و اندازه های گوناگون تهیه می شوند. این کیکه ها به دلیل تک نفره بودن و اندازه مناسبی که دارند، برای پذیرایی در جشن ها و مهمانی ها بسیار کاربردی هستند.

کاپ کیک ویژه ولنتاین یکی از انواع کاپ های وانیلی است که روی آن را با خامه فرم گرفته قرمز رنگ تزیین میکنند و برای ولنتاین گگینه مناسبی است. در این مطلب طرز تهیه کاپ کیک ویژه ولنتاین فنهای مربوط به فنهای مربوط به فرم دادن خامه قنادی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهند شد.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک ولنتاین

تخم مرغ: ۴ عدد
آرد سفید شیرینی: ۲ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
روغن: نصف پیمانه
شیر: نصف پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم چایخوری
خامه قنادی: ۳۰۰ گرم
رنگ مجاز خوراکی
کاغذ مخصوص کاپ کیک

طرز تهیه مرحله به مرحله کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک ولنتاین

1 ابتدا تخم مرغ ها را که به نزدیک محیط رسیده اند، همراه با وانیل، نمک و شکر داخل یک کاسه مناسب بریزید و با دورند همزن حدود 6 دقیقه هم تا تخم مرغ ها پف کنند و مایه کرم رنگ و شفافی به دست بیاید.

۲ ـ در مرحله بعد روغن را اضافه کنید و سی دیگر هم بزنید.

3 آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده و سه بار الک کرده، کم کم و طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملاً در مایه حل شود و حالت شود. گلوله های نداشته باشید.

4 در مرحله آخر شیر را که به دمای محیط رسیده است، به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید.

5 حالا کاغذهای مخصوص کاپ کیک را داخل مخصوص کاپ کیک قرار دهید و کاغذها را با مایه کیک کنید تا جایی که قالب یک بند از سر کاغذ خالی بماند. بعد از قالب کاپ کیک را به مدت 45 دقیقه در فر 160 درجه سانتیگراد که قبل از گرم کرده اید، تا بپد را بگذارید.

۶ ـ بعد از پخت کاپ کیک‌ها را از خارج خارج کنید و کاملاً خنک کنید. برای آموزش تزیین کاپ کیک های ولنتاین با خامه فرم گرفته در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آموزش فرم دادن خامه قنادی

خامه فرم گرفته

معمولا برای فرم دادن خامه قنادی گفته می شود که آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه با همزن برقی هم بزنید; اما در قنادی خیلی نباید روی این تمرکک کرد و از زمانبندی استفاده کرد که شما ابزاری را که در اختیار دارید، بشناسید، بشناسید. برای مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط ​​باشد. مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن می‌شود، متفاوت است. ممکن است با همزن متوسط ​​​​در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود. اما نتیجه همان با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید.

حالا اگر شما قدرت همزنتان را ندانید و با همزن قوی 15 دقیقه خامه را هم بزنید، نهایتا چیزی که به دست میآید، خامه فرم گرفته نیست. به زمان بندی ها توجه کنید؛ اما معیار اصلی باید شناخت و شناخت ابزار کارتان باشد. در این قسمت طریقه صحیح فرم دادن خامه قنادی را بیان می‌کنیم. همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی ها تهیه می کنید، بسته به نیازتان آن را در بسته های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کمتر بسته بندی کنید تا زمانی که نیاز دارید از آن استفاده کنید، فقط مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. برای شروع کار خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید و خارج کنید و در محیط محیط قرار دهید تا یخزدایی شود و حالت بستنی پیدا کند.

بعد از خامه را در کاسه بریزید و همزن را روی دور متوسط ​​قرار بدهید. وقتی یکدست شد، آن را روی دور تند قرار دهید. خامه زده شده نیست، براق است. اما وقتی آماده شدن می‌کند، کم‌کم رنگ آن مات می‌شود. وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه های زیر ظرف هم زده شود. برای فرم گرفتن خامه کاسه بهتر است حاوی خامه را در ظرف حاوی یخ قرار دهید و بعد با همزن هم بزنید.

علاوه بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه های خامه فرم گرفته است که رد پره های همزن روی آن میافتد. وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورد، باید خامه داخل،شگراگرر ‌گرر. وقتی آماده شد، اگر ظرف را برعکس کنید، بیرون نمی‌ریزید. وقتی آماده شد، آن را زیاد هم نزنید. را هربار به اندازه نیاز خامتان فرم دهید، چون بعد از یک بار فرمدهی دیگر می توانید برای تزیین یک دسرها از آن استفاده کنید.

باید زمانی رنگ غذا را به خامه اضافه کنید که هنوز کاملا فرم نگرفته است؛ یعنی وسط هم زدن خامه وقتی کمی از حالت شلی درآمد، رنگ غذا را اضافه کنید تا رنگ با خامه یکدست شود. برای تهیه خامه قرمز رنگ می توانید از مایع خوراکی رنگی و هم رنگ خوراکی پودری استفاده کنید. میزان رنگی و کم رنگی قرمز شما به میزان رنگی است که به خامه اضافه می کنید. اگر بعد از حل شدن رنگ احساس کردید، خامه خیلی پررنگ شده، کمی دیگر رنگ را به آن اضافه کنید.

خامه آماده را داخل قیف بریزید و با ماسوره M1 یا 2D روی کاپ کیکه ها را با خامه فرم گرفته تزیین کنید. برای زیباتر شدن کاپ کیک ولنتیاین می توانید از ترافلهای رنگی برای تزیین روی خامه استفاده کنید; همچنین هنگام خرید کاغذ کاپ کیک کاغذهایی را که رنگ قرمز رنگ دارند و یا طرح قلب دارند، انتخاب کنید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما