عشق بحث برانگیز علیرضا بیرانوند

[ad_1]

ککست پرسپولیس برابر فولاد در سوپرجام ایران تبعات زیادی برای سرمایه و هواداران این باگ داشته است.

به گگارش شرق، پرسپولیس که در چهار فصل دوم فاتح سوپرجام شد، با کاست برابر فولاد، ناکام در ثبت پنجمین قهرمانی در سوپرجام بود. این ناکامی طعنهای آآکار به مقامات برسپولیس زد که در امر یارگیری امرگییری موفق نبوده و بهوضوح تیم ضعیفتری در مقایسه با فولاد نشان دادند. یحیی گلمحمدی، سرمربی پرسپولیس نیز قبل از این دیدار با جمع آوری اعضای جدید باشگاه پیوست که حتی 10 درصد از لیست 12نفره را خریداری کرد که در اختیار باشگاه قرار گرفت، جذب کرد.

مدیریت پرسپولیس بعد از ثبت شکست در سوپرجام، در اقدامی کمسابقه به علیرضا بیرانوند، دروازهبان سابق این تیم، تاخت تا شاید به زعم خود باشگاه نگاه ها به حالوروز کنونی را عوض کند. پرسپولیس با صدور بیانیهای تندوتیز، بعد از شکست برابر فولاد، علیرضا بیرانوند را مورد نکوهش قرار داد که چرا با شککردن از این باشگاه، باعث شد تا پنجره نقل وانتقالاتی پرسپولیس بسته شود؟

در بخشی از این بیانیه، بیرانوند مقصر عدم ثبت قرارداد احمد گوهری، دروازه جدید پرسپولیس، شناخته شده و از آن مهمتر است که «بیرو» هرچه از صدقهسر پرسپولیس باشد. در بخشهایی از این بیانیه تندوتیز ​​اینطور آمده است: «این روزها کسی نیست که نداند پرسپولیس. توفیق و اوج خود در تیم ملی و جام جهانی را مدیون پرسپولیس است، چنین رفتار و رویهای را در پیش گرفته است. او حق دارد مطالب خود را دنبال کند، ولی ما در اینباره سخن نمی‌گوی. او همین حالا همان درآمد دلاری و یورویی را از صدقه پرسپولیسی دارد که در چنین بزنگاهی قرار بگیرد و بیرانوند تا پای شکایت دبیرکل فدراسیون فوتبال به طرحی در کنفدراسیون پیش رفت تا جلوی صدور کارت بازیبان جدید پرسپولیس گرفته شود.

باشگاه پرسپولیس به هوادارانش نوشته این بازیکن بهظاهر دم از عشق به پرسپولیس میزند ولی در واقع با رفتارهایی که به باشگاه فشارهای زیادی وارد شده است.

ماجرای دلخوری پرسپولیس از علیرضا بیرانوند مربوط به تکمیلی از قرارداد سابق این دروازهبان ملی است که درنهایت با شکایت این دروازهبان، کمیته های مربوط به حق را به «بیرو» داده و پرسپولیس را به پرداخت 2.4 میلیارد تومان به این دروازهبان کرده است. بعد از صدور چنین بیانی، بیرانوند هم وارد میدان شده و از حق و حقوقش دفاع کرده است. او گفته این حربه مدیران پرسپولیس که بخواهند بازیکن را رودرروی هواداران قرار دهند، نخنما شده و از این گفته که این پول حق زن و فرزندش است. در حالی که بیرانوند به این مورد هم اشاره می کند که پرسپولیسی ها بارها درخواستش را برای سازش را رد کرده اند و نهایتاً برایش چارهای به غیر از شکایتکردن باقی نمانده است.

موضوعاتی که در این میان حالا تبدیل به چالش شده، عشق علیرضا بیرانوند به پرسپولیس است. که چنین عشقی ساری و جاری باشد، مشخص نیست؛ در واقع این یک موضوع کاملا احساسی است که به درون آدم ها برمی گردد، اما اینکه یک باشگاه حرف های پرسپولیس مثل اصول حرف های را بیخیال کند و پای مسائل عاطفی را به میان بکشد، کمی عجیب وغریب است.

علیرضا بیرانوند قبل از اینکه عاشق باشد، یک بازیکن حرفه ای است. اینکه در دعوای طرفین حق با بیرو بوده یا باگگاه پرسپولیس، موضوعی است که درباره آن اظهار نظر کرده و تمام شده است; حال این که مسائل مربوط به مسائل عاطفی از یکی از بزرگترین باغ های ایرانی آمیخته شود، عجیب وغریب است. عجیبتر باشگاهی که این روزها باید در پنجره نقل وانتقالاتی فعال باشد تا بازیکنان مدنظر مربی را به خدمت بگیرند، از تهیه رقم دومیلیارد تومان نیز جزء باقی مانده و مشخص نیست با چه شیوه ای از قرار گرفتن قریب به چهار یا پنج نفر از بازیکنان مدنظر یحیی گلمحمدی را به خود اختصاص دهد. خدمت گرفتن.

باشگاه هم با اسناد و مدارکی که در دست دارد، نمی‌تواند ادعای بیرانوند را به چالش بکشد، اما این همان قدر است که بیرانوند از حضور در پرسپولیس سود برده و به بازیکنی تبدیل شود که این روزها به یورو پول می‌رسد، پرسپولیس هم از حضور دارد. بیرانوند در این باشگاه سود کرده است. س اگر قرار است داستان، یک عاشقانه فوتبالی باشد، بهتر است عشق و محبت دوطرفه در نظر گرفته شود. بیرانوند چهار سال در پرسپولیس حاضر بود و اگر نگوییم عامل نگلی موفقیتهای تیم یکی از عوامل موفقیت تیم در عصر طلایی این باگگاه بوده است. به این موضوع می توانم از آمار او در مسابقات لیگ برتر، همان لیگی که این تیم چند قهرمانی متوالی به دست آورده است، پی برد.

سال اول حضور بیرانوند در پرسپولیس، او 24 بار در لیگ به میدان رفت، 11 گل خورد و 17 بار کلینشیت کرد. در سال دوم، بیرو در 27 بازی، 12 گل خورده و 17 کلینشیت ثبت کرد تا نشان دهد بیدلیل نیست که برای او عنوان «آقای کلینشیت» را در نظر گرفته اند. این آمار برای سومین سال متوالی هم تکرار و بیرانوند در 24 بازی، 10 گل خورد و 16 بار کلینشیت کرد. نهایتا در آخرین سال حضورش در این باگگاه نیز در 14 دیداری که به زمین رفت، 10 گل خورد و شش بار کلینشیت کرد.

ناگفته پیداست او یکی از موفق‌ترین دروازه‌بان‌های پرسپولیس تواس تواس در حالی که در کنار رقابت های لیگ برتر، عملکرد در لیگ قهرمانان آسیا نیز با پیراهن پرسپولیس مثال زدنی بود که یک سال او را حتی در آستانه انتخاب بهعنوان برترین بازیکن سال قرار داد. به غیر از موارد فنی، علیرضا بیرانونش از پیوستنش به آنتورپ 700 هزار دلار هم هزار دلار هم به جیب باگگاه ریخت که رقم درخورتوجهی به نظر میرسد. حال با کنار هم قراردادن این موارد، به نظر می رسد از داستان عاشقانه، رابطه بیرانوند و پرسپولیس بر اساس اصولی حرفهای بوده است. باگگاه بهعنوان کارگار، با پرداختن رقمی مشخص، بازیکن را به کار گرفته و بازیکن هم به ازای پولی که باگگاه سرویس داده است. که دیگر پرسپولیس در پرداخت بخشی از مطالبات مالی کوتاهی کرده یا قرارداد بدی امضا کرده است که به بیرانوند مقروض شده است، مشکلات ناشی از ضعف مدیریت در این باشگاه است که اتفاقا نه همیشه دارد و نه ظاهرا همه.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما