غذای ضد پیری و مناسب برای جوانسازی پوست

[ad_1]

ما هر روز چیزهای زیادی می خوریم، چیپس، پفک و چیزهای زیادی که ممکن است ارزش زیادی نداشته باشند، اما آنچه می خوریم واقعا مهم است. یک کرم ساده تاثیر زیادی در بهبود زخم ما دارد، غذایی مانند آناناس زخم بعد از عمل را التیام می بخشد. بنابراین منطقی است که آنچه ما برای روزهای متمادی به بدن خود سوخت اضافه می کنیم بر احساس پیری و پیری ظاهری و سلامت پوست ما تأثیر می گذارد. برخی از چیزها در دسترس ما نیست و در برخی از نقاط جهان گران تر از برخی دیگر است. اما در این لیست می توانید نام هایی را بیابید که ارزان، موثر و به اندازه یک آشپزخانه از ما دور هستند.

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های C، D، E، K و B کمپلکس و همچنین کولین و اسید فولیک در تغییر چرخه پیری و کیفیت پوست شما موثر هستند. این غذاها خطر ابتلا به سرطان و سلول های سرطانی را کاهش می دهند و از ما در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کنند. با اصلاح رژیم غذایی نتیجه موثر را خواهیم دید:

1. شکلات تلخ

شما مجبور نیستید زیاد دریغ کنید. شکلات بخورید و از سلامت پوست خود مراقبت کنید. چندین مطالعه نشان داده اند که پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان های خاصی است که به مرطوب کردن پوست کمک می کند. اگر هر روز مقداری شکلات تلخ بخورید، متوجه تفاوت در پوست خود خواهید شد. پوست شما برای مدت طولانی تری در برابر آفتاب سوختگی مقاوم تر است. البته این به این معنی نیست که از ضد آفتاب استفاده نمی شود، اما نشان می دهد که شکلات تلخ مقاومت پوست را افزایش می دهد.

خوردن شکلات تلخ گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی بیشتری را به پوست منتقل می کند. بهتر است از شکلات تلخ حداقل 70 درصد و بیشتر استفاده کنید تا از فواید آن بهره مند شوید و قند اضافی دریافت نکنید. قند اضافی کلاژن را می شکند و باعث شکستگی می شود.

. گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی، چه پخته و چه در سس، می تواند بسیار موثر باشد. هنگامی که گوجه فرنگی می خورید، ویتامین C کافی برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن صورت دریافت می کنید.

گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئیدهای مهمی مانند بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان های قوی از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند. بهتر است گوجه فرنگی را با آووکادو، پنیر، روغن زیتون یا آجیل مصرف کنید تا چربی این محصولات به جذب کامل کاروتنوئیدها کمک کند.

3. گردو

به طور کلی آجیل به خصوص گردو حاوی اسیدهای چرب ضروری است که بدن از این اسیدهای چرب استفاده می کند. ما همچنین گردو را به دلیل محتوای بالای ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم و همچنین پروتئین آن توصیه می کنیم. توجه داشته باشید که گردو سرشار از چربی است و باید مصرف آن را محدود کنید.

4. سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی است که می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند و سیب زمینی شیرین منبع غنی از آن است. اگر قصد دارید برای مدت طولانی بیرون باشید، یک رژیم غذایی غنی از بتاکاروتن می تواند پوست شما را انعطاف پذیرتر کند. این مقاومت همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

5. آووکادو

ما به چربی نیاز داریم تا فرآیندهای بدنمان را آسان تر کنیم. چربی های مفید طبیعی بهترین نوع چربی ها هستند. آووکادو پوست را مرطوب می کند و حاوی چربی های مفید است. مطالعه روی رژیم غذایی بیش از 700 زن نشان داد که گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی آنها باعث بهبود شرایط پوستی می شود. آووکادو می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

کلید سلامت پوست این است که بر روی غذاهای گیاهی با مقادیر کم گوشت بدون چربی مانند ماهی تمرکز کنید. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی حیاتی و همچنین مصرف مایعات کافی تاثیر مثبت را افزایش می دهند.

منابع: Healthline, hhdresearch

ترجمه: ایرنا

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما