فروش پمپ آب صنعتی در بهترین برندهای با کیفیت و قیمت مناسب + ارسال سریع تجهیزمن

پمپ نیم اسب برای خانه و محل کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرید. برای استفاده پیوسته، پمپ‌های با عمر طولانی و کارایی بالا مناسب‌تر هستند.

پمپ آب با مخزن انبساط یا پمپ آب با منبع تحت فشار، به پمپ‌های عموماً یک اسبی گفته می‌شود که برای تقویت قدرت فشار و همچنین اندازه‌گیری میزان فشار در سیستم آبرسانی داخل لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه میزان فشار در لوله‌ها بیش از حد نباشد که به سیستم لوله کشی آسیب برساند، لازم است در مقاطعی پمپ خاموش شود. یکی از کارهایی که مخزن انبساط یا منبع تحت فشار در پمپ‌های آب خانگی انجام می‌دهند در واقع همین اطلاع‌رسانی به پمپ اب است که باید خاموش یا روشن شود، که از طریق فشار داخل منبع و پرشر سوییچ، این هماهنگی اتفاق می‌افتد. قیمت پمپ آب خانگی باتوجه به توان، کارکرد و قدرت آن مشخص می­شود، پس با مراجعه به سایت سولار مکانیکال می­توانید پمپ متناسب با نیاز خود را تهیه و استفاده کنید.

کاربردهای این پمپ، پمپاژ گل حفاری ، آب گل‌آلود، دوغاب مصالح ساختمانی، محلول موم، صنایع کاغذی‌سازی و موارد مشابه است. پمپ‌ شناور پمپیران به عنوان پمپ شناور چاه عمیق هم شناخته می‌شوند و در دسته‌ پمپ‌های مستغرق قرار می‌گیرد و برای انتقال آب چاه و استخر، مصارف کشاورزی و صنعتی کاربرد دارد. این پمپ‌ها به صورت یک طبقه و چند طبقه تولید می‌شوند که هر کدام کاربردهای مربوط به خودشان را دارند. در این مقاله ابتدا با نحوه عملکرد پمپ آشنا شدید و در ادامه انواع پمپ را بررسی کردیم و مزایا و معایب هرکدام را توضیح دادیم.

اگر ارتفاع دبی و هد را به طور کامل داشته باشید؛ می‌توانید پمپ موردنیاز خود را انتخاب و سپس خریداری کنید. البته باید به سایر پارامترهای پمپ آب مثل راندمان، توان مصرفی و غیره نیز دست یابید تا بتوانید بهترین نوع پمپ آب خانگی را خریداری کنید. در زمان خرید پمپ آب خانگی باید به کارکردی که از پمپ انتظار دارید نیز توجه کنید. برخی از افراد به صدای پمپ آب بسیار حساس هستند و به دنبال خرید پمپ آب خانگی بی‌ صدا هستند؛ در این صورت بهترین پمپ‌های بی‌صدا، پمپ‌های بشقابی و پروانه برنجی وجود دارند که در ادامه به‌صورت کلی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پمپ آب

این پمپ کاربرد گسترده‌ای دارد و در آتش نشانی کشاورزی مراکز تصفیه آب و البته ساختمان‌ها کاربرد دارد.

پمپ آب دو پروانه کالمو سری SCM-2

اگر هم هنوز برای خرید یک پمپ آب دو دل هستید مزیت استفاده از پمپ آب خانگی را به طور کامل برایتان توضیح می دهیم.

خرید انواع پمپ خانگی ارزان از نوع پمپ های مستغرق هستند، که باید کاملا در سیالی که می‌خواهد پمپاژ شود غرق گردند.

همچنین اگر هنگام بررسی کردن گیج فشار، عقربه بر روی عددی بالاتر از حداکثر فشار تعیین شده بود، شیر آبی را در ساختمان باز کنید و چند لحظه صبر کنید تا عقربه گیج فشار پایین بیاید. البته خود گیج فشار نیز می تواند خراب باشد برای همین اگر پس از باز گذاشتن شیر آب عقربه از جایش تکان نخورد، گیج فشار را تعویض کنید و یا از یک گیج فشار سیار که بر روی لوله ها گذاشته می شود استفاده کنید.

پمپ آب

مدل ها و برندهای چینی موجود در بازار ارزان تر هستند و مدل ها و برندهای ایتالیایی به دلیل داشتن کیفیت و مرغوبیت بالاتر، گران تر می باشند. البته داشتن قیمت پمپ آب خانگی کوچک قیمت بالا نشان دهنده عالی بودن و باکیفیت بودن محصول نیست، بخشی از این قیمت بالا به دلیل وارداتی بودن پمپ ها و نرخ بالای ارز، هزینه گمرک و … می باشد.

الکتروژن در حال حاضر چند نوع پمپ آب خانگی در مدل های CM، CB، CAM و KPM تولید می کند. این پمپ ها معمولا توان هایی کمتر از 1 اسب بخار دارند و بر اساس نوع می توانند در هدهای 5 تا 60 متری کار کنند. این شرکت، با توجه به کیفیت بالا و خدمات پس از فروشی که دارد به یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید کننده این محصول در سراسر جهان تبدیل شده است. شرکت پنتاکس با بیش از 25 سال سابقه در زمینه تولید انواع پمپ‌های آب، یکی از قدیمی‌ترین برند‌های تولید کننده این تجهیزات محسوب می‌شود.

پنتاکس، پمپ‌های آب خود را در انواع و سری‌های مختلفی تولید می‌کند که در ادامه مطلب این سری‌ها را معرفی خواهیم کرد. پمپ ها انواع مختلف زیادی دارند که می توان به پمپ آب 12 ولت آکواریومی، سانتریفیوژ، لجن کش، کارواش و… پمپ آب از تجهیزات الکتریکی است که به کمک نیروی الکتریسیته و یک پروانه مخصوص، آب را با فشار زیاد در فواصل و ارتفاع های زیاد جا به جا می کند. پمپ آب خانگی نیز از همین سیستم برای تامین آب منازل مسکونی استفاده می کند.

انتقال پساب یا مواد شیمیایی توسط پمپ

در واقع سیال بوسیله پروانه چرخان وارد پمپ می شود و سپس با توجه به نیروی گریز از مرکز ، از طریق نوک پروانه به سمت بیرون انتقال می یابد.

و بیشترین قیمت برای پمپ های قوی و مرغوب چینی مانند ایدرو حدود 3 میلیون تومان است. انواعی از پمپ های کفکش، لجنکش، طبقاتی و شناور که برای جابجایی سیالات خورنده استفاده می شوند، از جنس استیل ساخته شده و در اصطلاح پمپ استیل نامیده می شوند. ۱۴۰۱ − ۱۳۹۶ ©     تمام حقوق برای وبسایت پمپ بازار محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از تصاویر، محتوا و قالب پیگرد قانونی دارد.

در این پمپ‌ها یک یا چند پروانه متصل به یک محور وجود دارد که با چرخش انرژی مورد نیاز برای انتقال مایعات را فراهم می‌کنند. در واقع واژه سانتریفیوژ روش عملکرد پمپ را نشان می‌دهد؛ بنابراین باید تعیین کنید که برای کاربرد مورد نظر خود به کدام یک از انواع این پمپ‌ها نیاز دارید. با جست و جو در میان هزاران محصول و پس از گفت وگوی مستقیم با تامین کنندگان پمپ آب خانگی می توانید سفارش خرید خود را به روش مستقیم و یا از طریق خرید امن ویترین نت ثبت کنید. یکی از مهم ترین کاربرد پمپ آب، استفاده از آن جهت پمپاژ آب باران جمع شده در زیرزمین ساختمان ها است.

این محصول با داشتن کاربرد بسیار توانسته است در لیست بهترین و محبوب ترین پمپ های آب به ثبت رسیده و این امر سبب افزایش تولید این محصول در شرکت های سازنده تجهیزات آبرسانی شده است. با افزایش تعداد اسب بخار در پمپ آب خانگی، آب با فشار بیشتری خارج می‌شود.

پمپ آب

نحوه محاسبه هد و دبی در کارخانه به این صورت است که آب را با دستگاه پمپاژ کرده و میزان آب خروجی را اندازه گیری کرده و روی نمودار علامت می زنند. در محاسبه میزان هد قدرت پمپاژ تا ارتفاع درنظر گرفته شده، بررسی می گردد. قیمت پمپ آب برای ساختمان 3 طبقه که از نوع بوستر است، این پمپ یک سیستم آبرسانی است که وظیفه آن اعمال فشار مناسب با دبی جریان خروجی است، که فشار آب داخل لوله‌ها را تنظیم می‌کند. قیمت پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه یا قیمت پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه به تعداد پمپ الکترو موتور بوستر بستگی دارد، همچنین این پمپ‌ها برای ساختمان‌های طبقاتی با تعداد طبقات و واحدهای بالا استفاده می‌شود.

پمپ‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نیاز صنعت مورد نظر شما انتخاب شوند. این پمپ‌ها لزوماً برای آب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و می‌توانند انواع مختلف مایعات را انتقال دهند. البته اگر قصد دارید مایعاتی به جز آب را با استفاده از پمپ‌های صنعتی انتقال دهید، لازم است درباره این موضوع مشورت بگیرید.

همچنین نوع عملکرد و قدرت مورد نیاز پمپ آب نیز از دیگر مشخصه‌های مورد نیاز برای خرید انواع پمپ آب مورد نیاز برای مصارف گوناگون صنعتی و خانگی است.

با این‌حال پمپ‌های خانگی، معمولاً به دودسته اصلی بشقابی و جتی تقسیم‌بندی می‌شوند.در ادامه به انواع پمپ آب خانگی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم. بطور کلی عوامل مختلفی مانند قیمت پمپ، از مهمترین فاکتورهای یک انتخاب صحیح برای خرید پمپ آب هستند.

پمپ های خانگی معمولا در ساختمان های بیش از یک طبقه یا خانه هایی که فشار آب در آن ها به سبب موقعیت شهری یا روستایی ضعیف است، استفاده می شوند. هدف از استفاده از چنین پمپ هایی غلبه بر هد ساختمان برای پمپاژ آب با فشار مناسب به نقاط مختلف خانه است. از مدل ‌های مختلف پمپ آب خانگی دو پروانه پنتاکس در صنایع و استفاده می ‌شود. هر کدام از این مدل ‌ها دارای ویژگی ‌هایی هستند که کاربرد نهایی آن را برای ما مشخص می ‌کنند.

در نتیجه کلیه پمپ های موجود در بازار ایران دارای صدا بوده ولی بسته به نوع و مدل و برند آن پمپ، میزان صدا متفاوت می باشد که این میزان از صدا در پمپ خانگی به مرور زمان و با استفاده بیشتر از پمپ نیز بیشتر خواهد شد. این پمپ با داشتن یک مخزن که آب درون آن ذخیره می‌شود، از کارکرد بی‌دلیل دستگاه جلوگیری می‌کند. در این پمپ خانگی، آب در مخزن نگه‌داری می‌شود و زمانی که آب از سطح خاصی پایین‌تر آمد، دستگاه عمل کرده و استارت می‌خورد.

به دلیل این که سطح مکش مثبت باشد محل استقرار پمپ باید از سطح منبع مکش پایین تر باشد. دبی پمپ آب که به آن نرخ جریان هم می گویند عبارت است از مقدار حجم عبوری آب در واحد زمان که معمولا با یکا های لیتر در دقیقه، گالن در دقیقه یا متر مکعب در ساعت شناخته می شود.

پمپ اب آتش نشانی، آب را از مخزن بیرون می کشد و با اعمال نیرو به آن موجب می شود که آب بتواند با فشار مناسب به هر بخش از ساختمان طعمه حریق شده برسد. نوعی دیگر از پمپ آب خانگی که وظیفه انتقال و جابجایی آب گرم را برعهده دارد و در مسیر پکیج یا موتورخانه قرار می گیرد، پمپ آب سیرکولاتور است. اگر در مصارف خانگی، تامین فشار (هد) بالا نسبت به دبی (آبدهی) پمپ از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، پمپ جتی بهترین گزینه برای رساندن آب به ارتفاع بالا با فشار زیاد است.

کاربرد معمول پمپ آب خانگی برای افزایش فشار یا آبدهی ( دبی ) متناسب در خروجی شیر های ساختمان می باشد . تمامی پمپ های موجود در بازار اعم از ایتالیایی – چینی و ایرانی دارای صدای متناسب با توان خود می باشند پس با انتخاب آگاهانه خود و انتخاب پمپ با توان کمتر موجب ایجاد سر صدای کمتری در ساختمان خواهید شد . یک از نکات کلیدی که باید در نظر گرفت در پمپ های چینی فشار ایجاد شده در پمپ مانند پمپ های ایتالیایی به هیچ عنوان نمی باشد .

پمپ های سانترفیوژ با توان بالا را معمولا برای مصارف کشاورزی، آبیاری، صنعتی و…، و مدل های کوچکتر و با توان متوسط را برای مصارف خانگی و ساختمان ها می‌توان به کار برد. به این دلایل و همچنین با توجه به اینکه بسیاری از قیمت ها روزانه دستخوش تغییر می‌شوند، میتواند به روز ترین لیست قیمت انواع پمپ آب خانگی را در همین صفحه مرتبط با هر محصول ببینید و یا با مشاورین ابزاریکا تماس حاصل نمایید. ضمنا با تماس با شماره ‌های ابزاریکا میتوانید مشاوره رایگان درباره خرید بهترین پمپ آب خانگی مناسب خود بگیرید. یکی از مزایای اصلی استفاده از پمپ های آب افزایش فشار آب در سیستم های آب ساختمانی و خانگی است.

هنگامی که پمپ را روشن می کنیم، انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل شده و این نیرو از طریق شفت به پروانه می رسد. پروانه شروع به چرخیدن کرده و با توجه به شکل و زاویه هر پره از پروانه و چرخش مداوم آن، حجم آب به سمت محل خروج، پمپ می شود. انواع مختلفی از پمپ های آب مانند پمپ جابجایی مثبت و گریز از مرکز وجود دارد که خدمات یکسانی را ارائه می دهند، اما به روشی متفاوت.

پمپ آب

آب درون مخزن تحت فشار متراکم شده و به شبکه لوله کشی وارد می‌شود. به منظور بالا بردن فشار آب یا تقویت فشار آب از پمپ آب خانگی یا موتورپمپ آب استفاده می شود.

شاید علت کم شدن فشار پمپ آب به رسوب‌گرفتگی در داخل پمپ یا قسمت ورودی آب به پمپ، ارتباط داشته باشد. زمانی که پمپ آب روشن است؛ ولی جریان آب فشار کافی وجود ندارد، اینجاست که متوجه بوجود آمدن مشکل برای پمپ آب می‌شوید. هر‌چه زودتر علت کم شدن فشار پمپ آب را پیدا کنید؛ از مصرف بیش از حد برق جلوگیری کرده‌اید.

از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید پمپ کنید؛ این‌گونه مطمئن هستید کالای باکیفیت خریداری می‌کنید و نیازی نیست مدام در حال تعمیر یا تعویض پمپ باشید. توجه داشته باشید اگر ساختمان 3 طبقه باشد باید ارتفاع هد پمپ بالاتر از 3 طبقه باشد.

  • معمولا الکتروپمپ‌های 1 اسب با توجه به سایز کوچک آنها دارای خروجی 1 اینچ هستند.
  • وقتی پروانه شروع به گردش می‌کند، انرژی الکتریکی وارد شده از موتور را به انرژی جنشی جریان آب بدل می‌کند.
  • پمپ‌های آب خانگی برای ساختمان 4 طبقه معمولاً در محدوده قیمت‌های مختلفی قرار دارند.
  • در پمپ پره‌ای، پره‌های نصب شده روی روتاری است که درون حفره قرار می‌گیرد.

این نوع آب بندی مقدار نشتی را به صفر خواهد رساند تا مشکلی بابت آلودگی فضای اطراف پمپ و هدررفت آب وجود نداشته باشد.

در قسمت‌های بالای مقاله راهنمای خرید انواع پمپ آب خانگی را شرح دادیم. از آنجا که بازده‌ی پمپ دوپروانه نسبت به مدل‌های دیگر بالاتر است، از آن در ساختمان‌های بزرگ با تعداد طبقات بالا و تعداد واحدهای زیاد برای آبرسانی و تقویت فشار آب استفاده می‌شود.

از طرفی هم به خاطر کیفیت و راندمان کاری بالایی که مدل های متنوع دستگاه پمپ آب خانگی از خود نشان می دهد سبب شده تا این محصول تنها و بهترین راه حل برای از بین بردن مشکلات مربوط به کم آبی باشد. پمپ آب خانگی پنتاکس (Pentax)، پمپ خانگی لوورا (Lowara) و پمپ خانگی سایر (SAER) از بهترین برندهای موجود در بازار هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله های راهنمای خرید پمپ آب خانگی و راهنمای انتخاب پمپ آب کشاورزی را مطالعه بفرمایید.

پمپ آب

اما پیش از لازم است بدانید پمپ های خانگی آب در دسته بندی های مختلفی تقسیم خواهند شد.

این پمپ ها غالباً برای انتقال آب در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در چاه آب نصب می شود. آنچه در خصوص این پمپ ها مهم است ارتفاع پمپ، دهنه پمپ و ولتاژ کاربری آن است.

این ابزار انواع و کاربردهای مختلفی دارد و توسط برندهای مختلف تولید می‌شود.

افرادی هستند که جنس تقلبی و بی‌کیفیت را به قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسانند و به همین دلیل نباید به قیمت ارزان پمپ آب خانگی اکتفا کنید. شما می‌توانید پمپ آب مناسب خود را با قیمت بسیار مناسب از سایت سولار مکانیکال خریداری کنید.

هنگامی که شیر آب باز می شود، فشار آب کم شده و توسط کلید اتومات پمپ فرمان کار کردن به پمپ جهت تقویت فشار آب صادر می شود. گروه آی ناین دارای نمایندگی و واردات مستقیم برندهای معتبر و با کیفیت پمپ های آب خارجی می باشد.

آهنگ جدید

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما