«فیلسوف دیوانه» پوتین و نظریه پرداز جنگ جنگ

[ad_1]

فرارو- حال که مردم مرککازعات بین المللی است ارزش آن را دارد که با «الکساندرگین» مغغ متفکر ادعایی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آآنا می تواند آآنا باشد.

به گگارش فرارو به نقل از امریکن کانسرواتیو، رئیس جمهور مرموز یک ابرقدرت (روسیه) حرکت جسورانه در صحنه جهانی انجام شد. روشنفکران مزدبگیر و ستون نویسهای کم مایه نیز برای درک، جنون ٌدکۆ،جچ‌. آیا پادشاه (پوتین) دیوانه است؟ دور از کاناپه فروید و تحلیل های روانکاوانه برای فهم ذهنیت پوتین، شخص دیگری در حال ککیدن ریسمان است. او در پس مغز متفکر ایده های پوتین است. فردی، چون دیک چنی است؟ نزدیک شدید. مثل استیو بنن است؟ نزدیک تر. یا اینکه… «الکساندر دوگین» «فیلسوف دیوانه» پوتین.

به عنوان یک پوتین بیحوصل و به بن بست رسیده او قمار زندگی خود را انجام داده و شهوت طولانیش برای تغییر رژیم در آنجا را دنبال می کند. کسانی که در تلاش برای درک تحولات داخلی هستند می توانند خوانشی از نوشته ها و گفته های فیلسوف در سایه کرملین داشته باشند.

دوگین در یک کانال تلگرامی نوشته شده است: «عملیات نظامی طولانی علیه آتلانتیییم و جهانی گرایی و علیه جهانی تک قطبی است. این یک عملیات پیشگیرانه است عملیاتی به موقع و منطقی. روسیه در حال حاضر در حال ایجاد یک جهان واقعا چند قطبی است. پس از آن که هیتلر و استالین از جهان رفتند؛ بوش‌ها، کلینتون‌ها و اوباماها مسئولیت‌های آنها را بر عهده دارند. جهان تک قطبی مدنظر آنان «نازیسم لیبرال» است.

روسیه علیه این نظم جهانی قیام کرده است. افسوس که فریفته نازیم لیبرال شد و فریب آن را باور کرد و ت،شلن. به همین خاطر، اکنون بهای آن را می‌پردازد». آسان است که نوع نگارش و ذهنیت او را تقلیدی از راسپوتین قلمداد کنیم.

جالب است که متوجه می شویم که چه کسی این طور صحبت می کند. پوتین گذگذته به مردم روسیه گفت: «ما برای غیرنظامی کردن تلاش برای جستجو کردن انجام دادیم». پوتین از محلی خواست که “قدرت را در دست گیرند” و علیه فساد به گفته او “این باند (زلنسکی و یاران) معتاد به مواد مخدر و نئونازی ها” اقدام کنند. دوگین نیز در روزهای اخیر نوشته شده است که دشمنی ها دشمن ما »و این یک« جنگ ضد سوروس »است.

او میگوید که «اروپای مدرن به نمایندگی از نخبگان لیبرال آتلانتیک مانند رفتار می کند. جامعه به تمام معنی آینده اروپاست. یک رژیم لیبرال – نازی در اروپا در حال ایجاد متشکل از همجنسگرایان بعلاوه دلقک های قدرتی است که فرهنگ را از بین می برد و نفرت رادیکال حیوانی از روس ها را می سازند.

او پیشتر در بیان ایدئولوژیاش خود را محافظه کار توصیف کرده بود و گفته بود: «ما محافظه کاران خوافظه کاران خواهان یک دولت قوی و مستحکم هستیم. ما خواهان نظم و خانواده سالم، ارزشهای مثبت، تقویت دین و کلیسا در جامعه هستیم». او میافزاید: «ما رادیو، تلویزیون، تحقیقات و باگگاهای میهن پرست را میخواهیم. رسانه ما می‌خواهم که بیانگر ملی‌مان باشد».

ایدئولوژی اوراسیایی دوگین متحد کردن همه مردم روسی زبان یک ککور واحد از طریق تجزیه و تحلیل اج از اراضی جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی است.

او گفته بود: «در اصل، اوراسیا و فضای ما، سرزمین مرککی روسیه، صحنه سازی یک انقلاب جدید ضد بوژوائی و ضد آمریکایی ساکن میماند. امپراتوری جدید اوراسیا بر اساس اصلی اصلی دشمن مشترک ساخته شده است: رد آتلانتیک گرایی به معنای خودداری و جلوگیری از کنترل دولت ایالات متحده است و اجازه نمی دهد ارزش های لیبرال برای تسلط بر ما وجود داشته باشد. این انگیزهدنی مشترک بر اساس یک اتحاد سیاسی و استراتژیک خواهد بود».

او در سال 2007 اعلام کرد: «دیگر مخالفی برای دوره پوتین وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد برای یک بیمار روانی است و باید معاینه نزد روانکاو فرستاده شود. پوتین همه جا حضور دارد. پوتین همه چیز است. پوتین مطلق است. پوتین است».

دوگین ایده‌پرداز الحاق کریمه به روسیه بوده است. او حمله به این کشور را از ناپذیری دانسته بود و از پوتین خواست تا در جنگ در دونباس کند. دوگین گفته بود: «رنسانس روسیه تنها می‌تواند توسط کی‌یف شروع شود».

در طول درگیریهای میان نیروهای طرفدار روسیه در ارتش نظامی دولتی در سال 2014 میلادی، دوگین به طور منظم با شورشیان جدایی طرفدار روسیه در تماس بود.

پیش از شروع جنگ بین روسیه و گرجستان در سال 2008 میلادی، دوگین از اوستیای جنوبی بازدید کرد و پیش بینی کرد: “نیروهای ما تفلیس پایتخت گرجستان، کل آن کشور و شاید حتی منطقه و شبه جزیره کریمه را که از نظر تاریخی از روسیه است. است به هر حال خواهد کرد». س از آن، او گفته بود که روسیه نباید «در آاادسازی اوستیای جنوبی حرکت کند، بلکه باید انجام شود» و ما باید کاری مشابه را انجام دهید. مقرون، یعنی به آن حمله کنید».

در 10 اکتبر 2014 میلادی دوگین گفت: «تنها پس از احیای روسیه که اتحادیه اوراسیا است که میتوانیم به یک بازیگر معتبر جهانی تبدیل شود. اکنون این روند بسیار کند شده است. شورش میدان در روسیه پاسخ غرب به پیشروی برای ادغام کشور در فدراسیون روسیه بود ».

او انقلاب مردم را کودتای انجام شده توسط ایالات متحده آمریکا توصیف کرده و افزوده شده است: «آمریکا میخواهد جنگ علیه روسیه را نه به دست خود بلکه به دست مردمیها انجام دهد».

به دوگین، کل اینترنت باید ممنوع شود. او گفته است: «من فکر می کنم اینترنت را به عنوان یک پدیده ممنوعیت دارد، زیرا هیچ چیز خوبی به کسی نمی دهد». در ژوئن 2012 میلادی، دوگین در یک سخنرانی گفت که شیمی و فیزیک «علوم اهریمنی» هستند و می‌افزایند: «اگر می‌خواهیم خود را از شر غرب رها کنیم باید خود را از کتاب‌های درسی فیزیک و شیمی رهاسازیم».

بنن دست کم یک بار با دوگین ملاقات کرده است همان طور که در کتاباش «جنگ برای ابدیت» از آن رونمایی کرد. همان طور که این وقاین نگار در این کتاب نویسنده توضیح می دهد که آن دو (دوگین و بنن) نقاط اشتراک بسیاری از افراد دارند.

مهم این است که هر یک از آنها در گذشته به طور منظم در آن عضویت جمع شوند: بن پس از یک سال ریاست جمهوری جمهوری در کنار گذاشته شد و دو بار که در سال 2014 میلادی از دانشگاه خارج شد، حتی زمانی که ظاهر شد. جمهوری ظاهرا رفیق او روسیه را در جایگاه یک خودکامه رئیس اداره می‌کرد.

یکی از تاریخ های می تواند این باشد که بنن و درباره هر دو خود اغراق می کنند و مدت زیادی است که گوش شنوای و حمایتگری نمی کنند. بیان این موضوع به طور قطعی است که به نظر می رسد اظهارات عمومی آنها پیش بینی می کنند که چه اتفاقی در صحنه جهانی رخ خواهد داد.

خیلی از نوشته های هفته گذگذته برپایه این گمانه زنی بود که بیمار یا دیوانه شده بود. درها این پرسش مطرح می شود که چگونه پوتین را چگونه می توان به این جنگ زد و به اقتصاد روسیه آسیب دید؟ احتمالاً ثروتمندترین مرد جهان هرگز نمی تواند یک سرمایه دار باشد نه به معنای “جهانی” آن به ویژه آن است که نظام جهانی را به سختی می گیرد.

بنن و دو هر دو ناسیونالیست (ملی گرا) هستند و اگر قرار باشد جهان آن گونه ای باشد که دوگین دوست دارد به دو قسمت تقسیم شود و دوستانی که یک بار با هم شام می کنند در نهایت باید از هم جدا شوند و کیفیت برای هر یک انتخاب شود. باید این باشد که چه چیزی برای بهترین واشنگتن است و چه چیزی برا۪ مسکومسکومسکو. یا همان طور که «جانان گانش» در «فایننشال تایمز» در ژانویه در مورد «مایک پمپئو» سیاستمداری که بنن از آن دفاع کرده اشاره کرد: «هیچ وزیر خارجه از زمان شروع نظم پس از جنگ به اندازه او (پمپئو) اندک بر روی نهادها و هنجارهای آن سرمایه گذاری نشده است. اما این ناسیونالیسم باعث می شود که او یک دیپلمات معمول با کمتر از رفتارهای روسیه کنار بیاید».

در واقع، بنن خواستار استیضاح باید در مورد تهاجم روسیه است. با این حال، چهره هایی مانند «بنن» و «دوگین» کمک می کنند تا لحظه های پر هرج و مرج را به تصویر بکشند که بدنه اصلی نهادهای سیاسی را غافلگیر می کند در آمریکا در سال 2016 میلادی و به طرز غمانگیزی در خارکف در سال 2022 میلادی.

بنن یک بار در یک ضیافت در مواشنگتن به مورخ «رونالد رادوش» گفت که او یک «لنینیست» از رهبر بلشویک روسیه است. این مانند آن چیزی است که این روزها از دهان دوگین بیرون می‌آید. لازم نیست کاملا مطمئن باشید که منظور از گفته هایش چیست تا متقاعد شود که مهم باشد.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما