ماهی‌ها ۱۵۵ میلیون سال است که صحبت می‌کنند!

[ad_1]

فرارو- این دلفینها و یا نهنگها می توانند تولید کنند که آنها را قادر می سازند با ترکیب حرف بزنند، موضوعی است که احتمالاً از ما به آن معناست، ولی اکنون یک مطالعه جدید علمی مدعی است که این ماهی ها را نیز در خود دارد. این جانوران آبزی ۱۵۵ میلیون سال است که از چنین قابلیتی بهره می‌برند.

به گزارش فرارو، بسیاری از اجسام و جانداران موجود در سیاره ما می توانند از خود صداهایی تولید کنند که گاه برای ما گفتن انگیز است. اما شاید برای شما هم جالب باشد که ماهی ها نیز جزو جاندارانی هستند که صدا می کنند و این صدا را برای صحبت کردن با بهره گیری از میبرند. آرون رایس، بومشناس دانشگاه کرنل، میگوید؛ ماهاست که میدانیم برخی از ماهیها صدا تولید میکنن، اما صدای ماهی همیشه بهعنوان چیز عجیب و غریب و مدت زمان نادر تلقی میشد.

رایس توضیح می دهد که احتمالاً فرض بر این بود که ماهی ها به وسایل ارتباطی دیگر، از نظرهای رنگی و زبان بدن گرفته شده تا الکرسیته متکی هستند. اما اکتشافات اخیر نشان داده است که ماهیها نیز مانند جانداران دارای گروههای پر سر و صدا و کم صدا هستند. اندرو باس، عصب شناسي تحولي دانشگاه کرنل و همکار رايس در اين مطالعه جديد نيز ميگويد: «ناديده گرفته شده موضوع صداي ماهيها احتمالاً به اين دليل است که اين صداها به راحتي شنيده يا ديده نمي شوند، و علم ارتباطات صوتي زير آب بر نهنگها و دلينها. ارائه شده است. اما ماهی‌ها هم صدا دارند و اتفاقاً برخی از آن‌ها واقعاً سروصدا هد.»ت

ماهی‌ها ۱۵۵ میلیون سال است که صحبت می‌کنند!

رایس و همکارانش با بررسی سوابق توصیفات تشریحی، صداهای ضبط شده و صوتی، ویژگی فیزیولوژیکی را شناسایی کردند که به گروه ماهی های Actinopterygii اجازه می دهد این حساب ها را بدون تارهای صوتی ایجاد کنند. این گروه شامل بیش از 3400 گونه زنده در حال حاضر است. رایس در گفتگو با وبسایت سیم Syfy توضیح می دهد که «آنها می توانند دندانهایشان را به هم بفشارند یا حرکت صدایی در آب ایجاد کنند، و ما ویژگی را در ماهیها میبینیم که در شکل دادن این صداها دخیل هستند. احتمالاً معمول‌ترین سازگاری، مرتبط با مثانه هستند. برای مثال، ماهیچههای مثانه شنای وغغ ماهی سریعترین ماهیچههای اسکلتی مهرهداران است که منقبض میشوند و ساگاریهایی با عملکرد بالا ایجاد میکنند. »

این دانش میگویند از 175 خانواده ماهی، دو سوم آنها ممکن است با صدا ارتباط برقرار کنند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که این ارتباطات صوتی ممکن است به طور مستقل حداقل 33 بار در ماهی ها ظاهر شود که این امر نیز نشان می دهد که این نوع ارتباط برای آنها بسیار مهم بوده است. علاوه بر این، گفته می شود که زبان ویژه ماهی ها در حدود 155 میلیون سال پیش ظاهر شد. به طور جالب توجهی این تاریخ در همان زمان است که نشان می دهد حیوانات می دهد خشکی دارای ستون فقرات برای اولین بار بارها و صداهایی را ادا می کنند; حیواناتی ما در نهایت از آن‌ها که یافته ایم.

این تیم در مقاله خود نوشت: «نتایج ما قویا از این فرضیه که رفتار سونایفرنگ (تولید صدا) بسیار قدیمی است، حمایت می کند.» این یافته ها با هم، فشار «انتخاب قوی» را نشان می دهد که به نفع این گروه در میان دودمان مهرهداران است. همچنین این یافته‌ها نشان می‌دهد برخی از گروه‌های دیگر بودند که در میان پرحرف‌ترین گرحرف‌ترین گروه‌ها بودند. با این، رایس و تیم آنها را در حال حاضر می‌دانند و تجزیه و تحلیل می‌کنند که فقط به برخی از ماهی‌هایی که تولید صدا می‌کنند اشاره می‌کنند و اینکه برخی ماهی‌ها در این فهرست نمی‌توانند به این معنا باشند که قادر به تولید صدا هستند، بلکه باید معنادار شوند. که ما هنوز قادر به شنیدن این صداها نیستیم.

منابع همچنین در مورد داستانهای ماهی ها میگویند که احتمالاً این صداها برای مواردی مانند غذا، خطرهای خطر، رخدادهای اجتماعی (از جمله قلمرو زندگی) و رابطه جنسی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از افراد حتی سعی کرده اند تا این صداها را رمز گدایی کنند تا دقیقاً این صحبت ها را شناسایی کنند. رایس در این خصوص میگوید: “ماهیها همه کار میکنند، آنها هوا را میکنند، پرواز میکنند و هر چیزی را میخورند، بنابراین برای من تعجب آور نیست که آنها با هم حرف هم بزنند.” نتایج این تحقیق در ایکتیولوژی و هرپتولوژی منتشر شده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما