نقش‌های ویروسی در مقابله با بیماری‌های خودایمنی

[ad_1]

دکتر دانگ‌گاه در سنت لوئیس اخیرا با مطالعه بر روی موش‌ها دریافته‌اند که می‌تواند به این بیماری‌ها کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ویزمگ، شواهد نشان می دهد که بیماری های ویروسی به نظر می رسد در برخی موارد می توانند از بیماری های جدی تبدیل شوند. در یک مطالعه جدید روی موشه ها، دانشگاهی که در سنت لوئیسیسمی را کشف کرده است، انجام شده است.

در طول زندگی ممکن است دچار بیماری های بسیاری شوند که اکثر آنها بدون مککل جدی می شوند. اما نتایج اخیر نشان می دهد که بسیاری از این عوامل ظاهراً خوش خیم احتمالاً در ترکیب با سایر عوامل ژنتیکی و محیطی می توانند باعث ایجاد بیماری هایی مانند آلزایمر، ام اس و انواع سرطان شوند. اینکه این ویروس دقیقا چگوسه این واکنش های زنجیره ای را ایجاد می کند نامشخص است، اما در مطالعه جدید محققالعه یکید نتیجه یک مکانیسم احتمالی را ککف کرده اند.

«روئئولوویروس» (Rosolovirus) نوعی ویروس است که معمولاً در چند سال اول زندگی، اکثر افراد به آن مبتلا می شوند. بیماری معمول خفیف است و شامل بثورات پوستی و تب است که طی چند روز از بین میرود، اما خود ویروس برای تمام عمر در حالت خفته باقی میماند. در حالی که بعد از آن، هیچ بیماری ایجاد نمی‌کند، اما دانشمندان مشکوک ممکن است این امر در ایجاد بیماری‌های خودایمنی نقش داشته باشند.

در مطالعه جدید، این موضوع را بررسی کردند. آن‌ها دریافت می‌کنند که این ویروس می‌تواند تیموس را آلوده کند. تیموس یک اندام لنفاوی تخصص در دستگاه ایمنی بدن است. تنها فعالیت‌های شناخته شده آن بالغ بر لنوسیت‌های تی است که سلول‌های حیاتی و عملکردی دستگاه ایمنی تطبیقی‌ها هستند.

تیموس اندامی است که سلولهای تی در آن بالغ می شوند تا خطر ژنهای خارجی را تشخیص دهند. اما تیموس همچنین سلولهای را می توانند به سلولهای بدن حمله کنند، از بین میبرد و در این پروسه دوم است که ویروس ممکن است مختل شود. با ضعیف شدن این بخش، سلول های t معیوب بیشتر به گردش در می آیند و خطر ابتلا به بیماری های خود را افزایش می دهند.

محققان این مکانیسم را در آزمایشات بر روی موشها کشف کردند. آنها با آلوده کردن حیوانات تازه متولد شده با نسخه های روزئولوویروس شروع کردند و دریافتند که 12 هفته بعد، همه موشها به گستر خودایمنی (التهاب معده) مبتلا شدند. در حالی که مککلات خودایمنی در معده موشهای آلوده آکار شد، تجزیه و تحلیل نشان داد که وسعت این مککل بیشتر است. محققان دریافتند که موشه‌ها نه تنها آنتی‌بادی‌هایی را علیه سلول‌های معده دریافت می‌کنند، بلکه برای درمان‌های دیگر در سراسر بدن تولید می‌کنند که برخی از آنها در سایر بیماری‌های خودایمنی دخیل هستند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که این مطالعه بر روی موش های دارای ویروس ها انجام شده و نتایج ممکن است با آزمایشات انسانی یکسان نباشد. اما مهم می گوید که روزئولوویروس انسانی بسیار شبیه به آن چیزی است که در موشها یافت می شود، بنابراین به عنوان یک دلیل بالقوه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

یافته‌های این مطالعه در مجله «پزشکی تجربی» منتشر شد.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما