واکنش کیهان به سفر افسر موساد به تهران

[ad_1]

روزنامه کیهان نوشت: سفر یک خاخام به ایران در حالی صورت گرفت که ابهامات و سؤالات درباره چرایی و چگونه این سفر تا بیپاسخ مانده است.

بیست و ششم بهمن ماه، «ژاکوب یسراییل هرتزوگ» منطقه اغغالی فلسطین اولین عکس از حضور خود در ایران را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

عکسی که او را به تنهایی در تنیسه واقع در یوسف آباد نها می دهد و تنها توضیح این عکس محل آن است که به سه زبان انگلی، عبری و ف لینیک درج شده است. آخرین تصویری که هرتزوگ از حضورش در ایران منتشر کرده ۲۹ بهمن است.

او در این بازه زمانی تصاویر حضورش در استر و مردخای همدان، بیمارستان دکتر سپیر در تهران و بازار تهران منتشر کرده است. نکته قابل توجه دیگر رسانه های رژیم غذایی متعددی هستند که گگارش مکتوب و تصویری از این سفر منتشر کرده اند.

هرتزوگ که خود را یک رابی (معلم تورات) معرفی می کند، با همسر و هشت فرزندش ساکن بیت المال بوده و علاوه بر پاسپورت رژیم رژیمی، پاسپورت آمریکایی نیز دارد. وی تا کنون حداقل 5 بار به عربستان نیز سفر کرده و از ایران نیز بار دیگر سفر کرده است.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» هرتزوگ با پاسپورت آمریکایی و نام واقعی خود به ایران سفر کرده است. رسانه های خبری درباره هدف این سفر اظهارات را منتشر می کنند. برخی از این اهداف سفر را دنبال نمی کنند و برخی دیگر را در مورد مسائل مربوط به جامعه یهودیان ایران دانستند. خود هرتزوگ به دلیل این سفر، از اظهار نظر در این مورد خودسار، هةة.

نکته جالب توجه است که طبق قوانین رژیمی، سفر به متخاصم مانند ایران جرم بوده و افراد در صورت ارتاب به آن، بازداشت و محکوم خواهند شد، اما شواهد و قرائن نشان می دهد که هرتزوگ در این زمینه مشخص نیست.

بازنمایی سفرهای هرتزو به عربستان سعودی، حکا از ماموریت امنیتی-سیاسی وی برای روابط عادی کشورهای و جوامع مسلمان با رژیم صهیونیستی سفری دارد و به نظر می رسد سفر وی به ایران نیز در همین راستاست.

پروژه‌های عادی‌سازی رسمی آن غیررسمی، یکی از پروژه‌های کلان پیش‌بینی رژیمی است که در دوره‌ای است که با ابوره‌ای با تحول و پیچیده‌تر بودن در حال پیگیری است.

برای نمونه چندی پیش یک داخلی به بهانه انتقاد از رژیم رژیمی بود. با این تفاصیل، وزارت امور خارجه به عنوان مرجع صدور رواد و همچنین نهادهای امنیتی باید نسبت به این سفر و موارد مشابه حساس و پاسخگو باشند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما