وریا غفوری: آرزو می‌کنم استقلال قهرمان شود و به تیم ملی برگردم

[ad_1]

استقلال روز پنجشنبه دیدار حساسی با پرسپولیس دارد و در این بازی می تواند حکم قهرمانی آبی ها را امضا کند.

وریا فوری، کاپیتان استقلال در استقلال در فت و گو با روزنامه همشهری در خصوص دربی آخرین هفته و سال 140 صحبتهای جالبی کرده که در ادامه میخوانید:

1400 سال قدمت دارد

من همیشه دوست دارم نظر مثبت داشته باشم. آدم شاید خیلی جاها شکست بخورد ولی خیلی تجربه ها را به دست می آورد. به نظر من از شکست ها می توان تجربیات گران بهایی را به دست آورد. من هم شاید سال آنچنان پرفروغ و خوبی را نگذراندم. عنوانی را از نظر فوتبالی لسب نکردم ولی برای زندگی و ادامه راه، تجربیات خیلی گران بها و خوبی را به دست آوردم.

در شروع سال 1400 فینال جام حذفی را داشتید اما در فینال شکست خورد.

بله نشد. امسال هم مثل سال جام حذفی را از دست دادیم. گفتم فقط تجربیات خوبی را به دست آوردم. اتفاقات عجیب و غریبی در این سال برایم افتاد اما با نظر مثبت به آن نگاه می کنم و درس های بزرگی از این سال یاد گرفتم.

شروع سال 1400 با دست دادن جام حذفی برای استقلال بد بود و در واقع یک سال دیگر را بدون جام پشت سر گذاشت اما از اواسط سال با حفظ صدر نشینی در لیگ برتر بهتر شد درست است؟

دقیقا الان شرایط مان خیلی ایده آل است می توانم بگویم شرایط برای مان استثنایی بوده است، هم شانس این را داریم که قهرمان لیگ برتر را انتخاب کنیم و هم این شانس را داریم که جام حذفی را انتخاب کنیم.

این نوید را به هواداران می دهی استقلال در سال جدید قهرمان لیگ برتر می شود

تیم مان این شرایط خیلی خوبی دارد. به معنای واقعی می توانم بگویم تیم هستیم و همه بازیکنان برای موفقیا شلدی موفقیا شلدی امیدوارم با همین آرامشی که داریم ادامه بدهیم. گرچه من اعتقاد دارم برای قهرمان شدن باز هم باید متحدتر باشیم و آرامش مان را حفظ کنیم. چرا که هیچ اتفاقی نیفتاده است و باید همین را جلو برویم که در نهایت به آن هدفی که می‌توان برسیم را دید.

فرهاد مجیدی هم گفته بود که دوست دارد فصل جام قهرمانی را قرمانی را در دست وریا غفوری ببیند نظر خود را در این باره چیست؟

دقیقا ان شااءالله که همین اتفاق می افتد. همه کنار هم برای این مهم می جنگیم و همه توانمان را می گذاریم.

این حرف فرهاد مجیدی نشان می دهد حساب ویژه ای روی شما باز کرده درست است

بله قطعا همین طور است. آقا فرهاد لطف دارد. من هم با تمام وجود در خدمت مربیان و تیمم هستم.

نتایج تیم ملی هم در سال 1400 مناسب بود اما استقلال و پرسپولیس از رقابت های آسیایی حذف شدند نظر شما در این ارتباط چیست؟

تیم ملی واقعا بی نظیر بود. یک نسل طلایی، یک تیم خیلی خوب و بهترین نتیجه حاصل شد. به بچه های تیم ملی و مردم تبریک می گویم که اینقدر مقتدرانه به جام جهانی شدند. امیدوارم در جام جهانی بهترین اتفاق ها بیفتد. بالاتر از این حرف ها است. اگر آموزش خوب و امکانات خوب داشته باشید، حتما با این پتانسیل که در فوتبالیست های ایرانی است می توانید در جام جهانی از مرحله گروهی صعود کنیم و به مرحله حذفی برسیم و چه بسا به جمع هشت تیم نهایی برویم و حتی با این پتانسیل که در نسل فعلی وجود دارد می تواند به جمع 4 تیم نهایی هم برویم ولی این نیازمند زیر ساخت و آموزش خوب است.

اما سخت تیم های استقلال و پرسپولیس از آسیا در این ارتباط چه نظری دارید؟

بله من به زیرساخت اشاره کردم. وقتی زیر ساخت چنین اتفاقاتی می افتد. تیم های حرفه ای تیم های حرفه ای. اگر کل تیم های لیگ برتری را با نگاه واقع بینانه بسنجیم به ندرت شاید 2-3 تیم در لیگ مان داشته باشد که مسیر حرفه گری را ادامه می دهد. باقی تیم های آماتور هستند.

امسال هم تماشاگران نبودند و مشخص نیست چه زمانی هواداران دوباره به ورزگگاه بیایند نظر شما چیست؟

مدیریت کردن این موضوع خیلی ساده بود. سینماها باز هستند، کنسرت ها در فضاهای بسته باز هستند، استخرها باز هستند ولی استادیوم ها با این فضا باز است و بازی ها در فضای باز انجام می شود، تماشاگران فوتبال هم به ورزشگاه بیایند اما هنوز این را دارند که بعد از 2 سال غیر قابل قبول ورود تماشاگران را آزاد کنند و به نظر من می توانند در مسائل دیگری باشند چرا که مدیریت کردن این موضوع خیلی ساده تر از این حرف ها است.

برای دربی گفتند نزدیک به 30 درصد هواداران می جنگند به ورزشگاه بیایند.

بله اما خیلی کم است اگر توجه کنید آمار خیلی کم شده و به نظر من کنترل می شود و اکثر مردم واکسن زده اند و می توانند تدابیری بیندیشند که هواداران بیشتر به ورزشگاه بیایند و از تیم هایش حمایت کنند تا جان دوباره بگیرند. به نظر من فوتبال بدون تماشاگر یک ورزش مرده است و هیجانش یک دهم می شود.

عید نوروز به شما چه حسی می دهد و تداعی گر چیست؟

عید نوروز یک جشن باستانی است. جشن نوروز برای ما ایرانی ها همیشه یک جشن ویژه و خاص است و برای همه ما خاطرات دوران کودکی مان تداعی می شود. آن لذت دور هم بودن و تعطیلی و لذت های خاص خود آن دوران که از ذهن هش مشوش مشوش مراو. من واقعا همیشه دوست دارم عید به شهر و عیار خودم (کردستان) بروم و کنار خانواده و همشهری هایم باشم چرا که یک لذت دیگری دارد که نمی تواند توصیفش کند.

بهترین عیدی که داشتید کدام عید بوده که همیشه در ذهنتانگار ماندگار است؟

همه عیدها برای من لذت بخش است.

اگر اتفاق خاصی در یکی از عیدها برای تان افتاده باشد که در ذهنتان باشد را برای مان مشخص کنید.

نه چیز خاصی در ذهنم نیست.

تا حالا از مربیانی که داشتید به شما عیدی بدهند؟

نه چیزی یادم نمی آید که از مربیان عیدی گرفته شود.

تا حالا عید بدی داشته باشید؟

برای خودم به شخصا خدا را شکر تا الان اتفاق نیفتاده است.

آیا هنگام سال تحویل دعای خاص می کنید و امسال دعای تان چیست؟

دقیقا همین طور است. من هم برای خودم و هم برای وطن هایم و کل مردم دعا می کنم. همیشه دوست دارم اول که سلامت باشیم و آرامش داشته باشیم. در کل آرزو دارم یک جهان آزاد داشته باشم. خالی از جنگ و هیچ اتفاقی نیست که بخواهد به آن روحیات انسان ضربه بزند و لحظات شیرین زندگی را تلخ کند. امسال هم جنگ روسیه و همه را شاهد هستیم. امیدوارم هر چه زودتر این جنگ ها تمام شود و آدم ها این فرصت کوتاه زندگی را به بهترین ککل ممکن بگذرانند چون واقعا زندگی کوتاه است.

پس دعای سال تحویل امسال تان همین موارد است که گفتید؟

بله دقیقا.

از کسی عیدی می گیرید؟

برای عیدی گرفتن ما دیگر بزرگ شدیم. معمولا کوچک تر ها عیدی می گیرند و ما باید بیشتر عید بدهیم(خنده)

آخرین باری که عیدی گرفتید را در خاطر دارید؟

عیدی را الان هم به صورت نمادین از پدر، مادر و بزرگ ترهای فامیل طبق رسم هر سال می گیریم ولی به صورت نمادین است و لطف می کنند با عیدی دادن حس و حال ما را خوب می کنند.

پس هنوز عیدی می گیرید؟

بله یک جورهایی می شود گفت عیدی می گیریم.

آیا به کسی هم عیدی می گویید؟

صددرصد.

معمولا به چه کسانی عیدی می گویند و مقدارش چقدر است؟

برای بچه ها به خاطر خودمان هم این دوران را پپت سر گذاشتیم همیشه عیدی گرفتن از بزرگ ترها شیرین بوده است. به هرحال یک توقعی است . . دقیقا همینطور است من هم به بچه های خودم ب خلاصه بچه های فامیل و هر عیسی را ببینم عید می دهم تا یک خاطره خوب یک خاطره خوب برایش داشته باشم.

شما خودتان هم دو فرزند دارید به آنها چه چیزی عیدی می دهید؟

نمی دانم حالا باید ببینم و حس کنم هر چیزی که دوست داشته باشم و در توانم باشم و احساس کنم که خوشحالشان می کنم و به دردشان می خورم برایشان تهیه می کنم.

پیرامون مراسم عید نوروز مانند چهارشنبه سوری و سیزده بدر هم داریم از این مراسم ها داریم تا برای مان خاطره؟

همان آتش بازی ها در منطقه ما پررونق است . معمولا کردها با اینکه آدم های مظلومی هستند و به نظر من قشر محرومی در ایران هستند ولی همیشه عیدها را به نحو احسنت روز چهارشنبه سوری مراسمش را اجرا می کنیم. آتش درست می کنیم. دور آتش گروه ها می آیند آهنگ های محلی می خوانند و به صورت گروهی می دقصن. حال و هوای خیلی عجیب و غریبی دارد. من خودم واقعاً لذت می برم و این ها خاطراتی است که من دارم و خیلی عید نوروز را برایم دوست داشتنی تر کرده است. این را هم بگویم در مراسم چهارشنبه سوری و عید خیلی باید مراقب یکسری ترقه ها و نارنجیکی ها باشیم که اصلا اتفاقات خوشایند پیش نمی آید و کلی از آدم ها چشم را از دست می دهند و می توانند دچار سوختگی شوند. امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتاد. واقعاً آن لذتی که داریم با این کارها از بین می بریم.

از سیزده بدر و روز طعبیت هم خاطره ای دارید؟

سیزده بدر هم همین طور است.همین که کلمیل ها دور هم جمع می شوند و اوقات خیلی خوبی را اسپری می کنیم خودش شیرین است. یک جورهایی آن روز را همه از مشکلات بیرون می آییم. همه کنار همدیگر هستیم، بازی می کنیم، بگو و بخندیم و مراقب طعبیت هم باشیم.

مطمئنا شما خیلی از عیدها در اردوهای تیم ملی یا تیم باگگاهی بودید از آنها دارید برای مان خاطر؟

ما اکثرا در اردو بودیم یا تعطیلات مان خیلی کم درحد 3-4 روز بوده است. خود من حدود 5-6 سال در خدمت تیم ملی بودم. معمولا نوروزها فیفا دی است. فرصت زیادی نداشتیم کنار خانواده باشیم. تعطیلی ما اینگونه نیست که کامل باشد و ما ریلکس کنیم. معمولاً باید تمرینات مان را ادامه بدهیم ولی یک خاطره ای که می توانم از سیزده بدر تعریف کنم به 8-9 سال پیش برمی گردد که در خدمت تیم نفت تهران بودم اقای گل محمدی مربی مان که روز قبل از سیزده بدر تمرین داشتیم و روز قبل. سیزده بدر اقامت بودیم ولی در همان چمن ورزشگاه نفت تهرانسر نصف بیشتر بچه ها دور هم جمع شدیم خود آقای محمدی هم آمدند بازی و تفریح ​​و کباب درست کردن را داشتیم (با خنده) خیلی خاطره خوب و لذت بخشی.

این مسائل مربوط به ایجاد همبستگی تیمی بسیار تاثیرگذار است؟

دقیقا همین طور است.

دوست داری امسال از شخص خاصی عیدی بگیری؟

امسال دوست دارم با دربی از استقلال عیدی بگیرم این لذت بخش ترین اتفاقی است که می تواند از نظر فوتبالی برایم بیفتد.

با برد در دربی می توانید یک خیز بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی بردارید.

دقیقا همین طور است. یک بازی مهم می شود. رقیب اصلی ما برای رسیدن به قهرمانی پرسپولیس است. برد در این بازی ما را تا حدود زیادی به قهرمانی می کند.

با علیرضا جهانبخش صحبت می کردم می خواستم پدربزرگگ که به تاگگی فوت کرده، زنده بود و از او عیدی می گرفت. آیا کسی بوده است که در نوروز امسال از او عیدی دوست داشتید؟

جالب است همین موضوع را گفت باید بگویم اتفاقا پدربزرگم (پدر پدرم) چند سال پیش فوت کردند واقعا جایش شان خالی است. خیلی من را دوست دارم من همین طور خیلی به من علاقه داشتم. به خاطر فوتبال فرصت کمی داشتم که او را ببینم واقعا جایش شان خال، خ.

عید لباس نو می پوشید؟

نه معلومش من دوست ندارم. بچه هایی که پدر بودند و مادرمان سعی می کردند لباس های عید را برای من بخرند اما الانم نمی خواهم در عید لباس نو بپوشم.

بزرگ ترین آرزوی شما برای سال جدید چیست؟

بزرگ ترین آرزویم همان آرامش و آزادی برای کل جهانیان است.

بزرگ ترین هدف در سال جدید چیست؟

قسمت اعظم زندگی ما به فوتبال گره خورده است یعنی زندگی ما به نوعی به فوتبال و جدا شدن از آن نیست. به نظر من همان قهرمانی در لیگ برتر با استقلال بزرگ ترین هدف است که با تمام وجودم برایش تلاش می کنم.

سال تحویل کجا هستی؟

ان شاءالله خانه پدری.

پارسال هنگام تحویل کجا بودید؟

پارسال دقیق یادم نیست. معمولا هر عید را سعی می کنم خانه پدری باشم. چند باری هم به اردوهای تیم ملی خورد و بروم برو .

به نظر شما بهترین اتفاقی که می تواند در سال جدید برای وریا غفوری تی بری

قهرمانی استقلال آن است. چراکه به نظر من این تیم ما و هواداران ما لایق قهرمانی هستند. من در این چند سال می توانم خیلی راحت بگویم خون دل خوردیم اما همیشه ما با حال هواداران یکی است. چراکه دائما تلاش کردیم، تیم خوب داشتیم اما با بی ثباتی با حاشیه ها همه نقش های ما نقش بر آب شد. این را از خدا می خواهم. تلاش هم می کنم به تیم ملی برگردم چراکه این را در خودم می بینم و می توانم هنوز به تیم ملی کمک کنم و برای تیم ملی بازی کنم، بنابراین برای رسیدن به آن تلاش می کنم.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما