پرسپولیس افت کرده، اما مشکل خاصی ندارد

[ad_1]

روزنامه اعتماد: دو تساوي پياپي پرسپوليس بعد از ناكامي در فينال ليگ قهرمانان آسيا در مقابل نساجي و ذوبآهن هواداران پرسپوليس را نگران كرده است. آنها می‌ترسند تیمشان وارد شده است. بعد از 6 بازي بحث وجود مشكل گلزني در تيم را پيش كشيده است. برای اولین بار از دو بازي حساس اين تيم مقاب اين تيم مقابل سپاهان و استقلال با اسماعيل حلالي پيشكسوت پرسپوليس به گفتوگو نشستيم. هافبك سرخهاي گذگذته سرخها معتقد است افت تيم بعد از اتفاقات فينال آسيا طبين است و از اين منظر مشكل خاصي در تيم وجود ندارد.

آیا پرسپولیس بحران گلزنی دارد؟

مشکل گلزنی به آن صورت در تیم وجود ندارد. بالاخره بهترين تيم را گرفتي چنين و وقتي رنين اتفاقي رخ داد و يكي، بازي ه تيم خيلي زياد در گلزني موفق ظاهر نشد، ميگويند تيم مشكل گلزني دارد. جاي خالي عيسي آلكثير در تيم احساس ميشود اما به آن صورت نيست كه بگوييم تيم دچار بحران گلزني شده است. به خصوص با يكي، دو بازي چنين تحليلي اشتباه است. در بازي‌ها تيم موقعيت‌هاي خوبي مي‌كند و سال‌ها مهم همين است. انشاالله كادر فني دقت نظر بيشتري داشته باشد و روي ضربه زدن به تمرينات آخر در تمرينات بيشتر كار شود تا تيم كار در آينده موقعيتها را به گل تبديل كند.

به نظر مي رسد شكست مقابل اولسان در فينال ليگ قهرمانان باعث تيم كمي از نظر روحي افت كند.

تيم پرسپوليس بعد از فينال آسيا ضعيف نشده ولي بايد حق داد به تيم كه كمي دچار افت شود. بچه‌ها همه تشنه آن بازي بودند كه جام را بياورند. وقتي آن اتفاقاتي كه همه ديدند رخ داد طبيعي است كه يك مقدار بوضاع به در. خیلی از اتفاقاتی که در آن بازی رخ داد به ناحق بود. قبل بازي تيم را نصفه و نيمه كردند. اتفاقاتي كه در خود فينال رخ داد هم مزيد بر علت شد. نميخواهم زياد وارد آن بازي شوم ولي بالاخره و تا ويايآر و تا ونالتي حالي كه ما جلو بوديم همه دست به دست هم داد تا پرسپوليس قهرمان نشود. اينها تيم را يك مقدار شوكه كرد. هنوز هم آثار آن شوك در تيم مشخص است.

هرچقدر هم بگوييم آن شكست در فينال تاثيري نداشت، اشتباه است. مطمئناً تاثير داشت كه تيم در حالي كه نيمه اول جلو است و بازي دستش است، تمركزش را يك لحظه از دست ميدهد و گل ميخورد و بازي برده را مساوي ميكند. در حالي كه پرسپوليس اگر تمركز لازم را داشت در نيمه دوم راحت ميتوانست دو، سه گل ديگر ميزد و راحت برنده شود و براي بازيهاي بعدي از نظر روحي بالا بيايد. این دوران را پشت سر بگذار. هر چه بود تمام شد. ما بايد قويتر بازي كنيم تا در ليگ موفق باشيم و در فصول آينده بتوانيم آن شكست را جبران كنيم.

جدايي بشار رسن در شرايط امروز پرسپوليس تاثيري؟

جاي خالي بشار رسن فوق العاده در تيم احساس ميشود. بشار رسن بازيكني است كه تاثير زيادي در جريان بازي دارد. پرسپوليس دو، سه تا بازيكن تاثيرگذار در تيم داشت نظير بشار و مهدي ترابي و شجاع خليلزاده كه اينها جدا شدند. پر كردن جالي خالي اين 3 بازيكن به اين زودي‌هاي امكان‌پذير نيست. ما در حال درمان اين مشكل هستيم ولي اينطور كه ​​صد در صش بتوانيف موش نيست.

آیا در ليگ داخلي خودمان بازيكني با كيفيت بشار وجود دارد كه پرسپوليس در نيمفصل ذذبش كند؟

فكر نمي‌كنم بازيكني با ظرافت و هوش بشار وجود داشته باشد. كه در پست بشار بازي كند و چيزي به تيم اضافه كند به نظرا.

برخی از هواداران از تعويضهاي يحيي گلمحمدي در بازي با ذوبآهن اظهار نارضايتي كردند. نظر شما چیست؟

من تا به حال به خودم اجازه ندادم در مورد تصميمات فني مربيان ديگر اظهارنظر كنم چون اعتقاد دارم يك مربي وقتي بالاي سر تيم قرار ميگيرد خودش بايد درباره اينها اظهارنظر كند. ولی من هم با هواداران تا حدی موافقم. بعد از بازي دو ساعت فكر كردم كه چه اتفاقاتي رخ داد كه ما نيمه دوم را به آن شكل از دست داديم، به اين نتيجه رسيد كه تعويضهاي انجام شده روند تيم را بهتر نكرد. مربيان معمولا تعريف ميكنند كه شكل بازي و سازنده تيم بهتر ميشود وگرنه اگر همه كارشان را درست انجام ميدهند كه تعويضي انجام نميدهند. تعويض‌ها صورت مي‌گيرد كه چفت و بست تيم بهتر شود.

ولي تعويض‌هاي پرسپوليس احساس مي‌كنم يك مقدار حالت روزمرگي پيدد كرد یعنی انگار حتما دقیقه 6 باید رمضانی وارد زمین شود. منظورم این است که نوع تعبیرها جالب نبود. شايد نفراتي كه بايد زودتر ميكرديم ديرتر شدند و بازيكناني كه بايد در زمين ميمانند زود عوض شوند. در اصل باز هم احترام ميگذارم به نظر مربيان و سعي ميكنم در اين حيطه فقط نظر شخصي خودم را گفته باشم.

پرسپوليس دو بازي حساس مقابل سپاهان و استقلال دارد. به نظر شما شرایط آن دو بازی به چه صورت خواهد بود؟

تيم ما پرسپوليس است و هرچقدر حريفانمان قويتر باشند طبيعتا هم تمركزمان بالاتر مي رود و هم توان بيشتر مي شود. معتقدم اگر پرسپوليس در مقابل ذوب آهن برنده ميشد از نظر رواني وضعيت بهتري پيدا مي كرد ولي شما شكل نكنيد پرسپوليس برمي گردد و بهترين بازي را به نمايش ميگذارد و به بيشترين را ميگيرد.

هيچ تيمي در ليگ نمي تواند حتي به متوسط ​​امتياز 2 در هر بازي برسد. اين نشان از سطح مسابقات بالايي دارد يا كيفيت مدعيان پايين آمده است؟

نه مسابقه رقابت‌ها بالا نیست. کیفیت تیمها نوسان دارد. ما هر ساله سه، چهار مدعی خیلی بزرگ داشتیم که امسال آنها هم به ٪ ودعس. پرسپوليس هم اتفاقات خاصي نظير فينال آسيا برايش رخ داده و يك مقدار شايد امتيازات خوبي نگرفته است. . مدعيان هميشه به شكلي بازي مي‌كردند كه مقابل هر تيمي 3 امتيگددراز. ولي امسال اين ‌طور نيست. سپاهان با يك مربي جوان كار ميكند و هنوز در آزمون و خطاست. يك بازي مي‌برد و يك بازي مي‌بازد. از آن طرف تراكتور به واسطه تغييرات زيادي كه در كادر خود ميبيند ثبات ندارد و عملكرد مطلوبي به نمايش نميگذارد. آنها از 5 بازی آخر خود را از 9 امتیاز گرفته اند.

اگر همین وضعیت بخواهد باقي بماند مدعي نخواهند بود. اما در ادامه احتمالاً تيم‌ها شكل ممكن را پيدا كنند، بهتر مي‌شوند. در عين حال شما تيم گلگهر سيرجان را ميبينيد كه خوب كار كرد ولي كار كرد ولي من ميگويم كه قطعا جايگاهش پايين ميآيد. اين تيم در اوايل فصل با تيمهاي نه چندان قدرتمند بازي كرد و امتيازات خوبي گرفت ولي هر چه جلوتر ميرويم ميبينيم كه هم داخل خانه و هم خارج از خانه امتياز از دست ميدهند و آن شكلي كه يك تيم مدعي بايد داشته باشد را نداشته باشد.

تيم ما پرسپوليس است و هرچقدر حريفانمان قويتر باشند طبيعتا هم تمركزمان بالاتر مي رود و هم توان بيشتر مي شود. شك نكنيد پرسپوليس برمي گردد و بهترين بازي را به نمايش ميگذارد و بهترين نتيجه را ميگيرد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما