چند توصیه بهداشتی برای زنان بالای ۴۰ سال

[ad_1]

با ادامه همه گیری کوید -19، تغییر ساختار شرایط زندگی حرف های و شخصی برای همه افراد نیازمند و زنان نیز به طور جدی با بار سنگین ناشی از کار طولانی، با مسئولیت های خانوادگی روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، این شرایط سلامت زنان را به مخاطره می‌اندازند بدون اینکه آنها متوجه پیامدهای منفی و طولانی مدت آن بر سلامت جسمی و روانی خود باشند.

زنان شرایط جدید در دهه 40 باید خود را به طور کامل بپذیرند و با توجه به اینکه تا این سن، احساسات را در زندگی تجربه کرده اند، دیگر لازم است که مراقبت از سلامت خود را در اولویت قرار دهند.

اولین توصیه مهم این است که روز خود را با یک صبحانه سالم آغاز کنید. وعده غذایی صبحانه را نادیده نگیرید، زیرا مطالعات نشان می دهد زنانی که صبحانه میخورند، وزن بیشتری از دست می دهند و روند کاهش نسبت به افراد را دارند که هرگز رژیم «کم کربوهیدرات» دارند، پایدارتر است.

همچنین انجام حرکات ورزشی برای آنها ضروری است و لازم است حداقل نیم ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشید.

به گفته متخصصان، این دوره زمانی است که زنان باید به سلامت استخوانهای خود توجه کنند. زنان باید میزان کلسیم و ویتامین d را که به طور طبیعی از مواد غذایی دریافت می کنند، افزایش دهند. همچنین انجام معاین حیاتی برای پیگگیری از تشخیص سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در این سن نیاز است.

۳ نکته که زنان باید برای مراقبت از قلب خود بدانند

متخصصان همچنین بر لزوم انجام معاینات روتین توسط پزشک زنان به ویژه در خانمهای بالای 40 سال، برای شناسایی هر نوع بیماری پیش رونده قبل از اینکه بتوانند آن را از کنترل خارج کنند، تاکید دارند. مهم آن انجام سالانه ماموگرافی برای تشخیص توده ها یا گره های کوچک است که ممکن است با معاینه منظم سینه تشخیص داده شود. همچنین معاینه لگن همراه با تست پاپ اسمیر باید به طور معمول انجام شود.

اکثر سرطان های زنان مانند سرطان سینه، تخمدان و دهانه رحم معمولا در مراحل پایانی تشخیص داده می شوند و اگر بیمار تحت معاینه روتین توسط پزشک متخصص زنان قرار گیرد، این سرطان ها در مراحل اولیه و زمانی که کاملا قابل درمان هستند قابل تشخیص هستند.

زنان از 40 سال به شدت تراکم استخوان خود را از دست می دهند و به همین دلیل است که سنجش تراکم استخوان به همه زنان توصیه می شود. علاوه بر این، انجام آمایشهای معمول برای بررسی قند خون، انجام دادن و تیروئید به همه زنان توصیه می شود.

معاینات منظم چشم نیز به منظور اصلاح هر گونه عیوب انکساری توصیه می‌شود. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مانند میوه ها و سبزیجات ممکن است به احتمال زیاد از دست دادن بینایی کمک کند.

پزشکان تاکید می کنند که اگر سبک و رژیم غذایی بهموقع را اصلاح کنند، بسیاری از این بیماری های ناشی از سبک زندگی را می توان درمان کرد و از این بیماری طولانی مدت ناشی از سلامتی جلوگیری کرد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما