چند پیشنهاد برای حل بزرگترین مشکل گیاهخواران

[ad_1]

آهن موجود در غذاهای گوشتی بهتر ذذب بدن تا آهنی می شود که در سبزیجات و غذاهای گیاهی است. با وجود این گیاهخواران می توانند از سبزیجاتی خاص بهره ببرند و راههایی را به کار بندند تا بهتر ذكر بدن آنها شود.

به گگارش دویچه وله، در بدن موجود در سبزیجات معمولاً با کل و فسفاتها ترکیب می شود و این ترکیبات نیز مانع از آن می شوند که جریان خون را وارد می کنند. ویتامین و جلوی این روند را می‌گیرد و از این رو مصرف مزمان غذاها و مواد خوراکی که حاوی ویتامین و ویتامین ث هستند، بهتر است در بدن مورد استفاده قرار گیرد. نوشیدنی، چای سیاه و قهوه نیز اثری بازدارنده در ذذب آهن دارند و بهتر است که همراه با غذاهای پرآهن مصرف کنند.

تخم کدو

تخم کدو از جمله مواد خوراکی است که تعداد زیادی دارند. هر صد گرم تخم کدو حاوی ۱۲ و نیم میلی‌گرم است. ویتامین های آ، ب، ث، ای و همچنین اسیدهای چرب اشباع شده از دیگر خواص مهم تخمک هستند که مصرف آن را سودمند و ذذاب می سازند.

کنجد

هر یکد گرم کنجد حاوی 10 میلیگرم است و از این رو میتوان از آن بهعنوان یکی از مواد سرشار از آن یاد کرد. منیزیم، کلسیم، ویتامین ب، وروتئین و همچنین مقدار زیادی از اسیدهای چرب اشباع شده از سایر خواص مهم کنجد هستند.

آمارانت

دانه های آماری نیز سرشار از آهن است و در هر 100 گرم از این دانه ها 9 میلی گرم آهن موجود است. منابع دیگری نیز برای مصرف دانه های آماری که محصولی از آمریکای جنوبی هستند، وجود دارد. آمارانت از محصولات گیاهی، اسیدهای چرب اشباع شده است. کلسیم، رویزین و همچنین اسید آمینه لی (سازنده پرورش دهنده بدن) از دیگر خواص مفید آمارانت هستند.

عدس

عده ای که انواع گوناگونی از آن وجود دارد از جمله خوراکی های دیاهی سراﻆ سراﻆ سراجر. هر صد گرم عدس حاوی ۸ میلی‌گرم است. افزون بر این، عدس بسیار مغذی و برای پرورش است.

پسته

پسته نیز از مواد خوارکی است که زیاد دارد. در هر یکصد پست گرم 3 / 7 میلی‌گرم آهن موجود است. به منظور فشار خون بالا، توصیه می شود که از خوردن خسته های شور خودداری کننند و تنها پسته ای خام مصرف کنند.

جوی دوسر پرک

در هر یکصدگرم جوی دوسر کوبیده شده ۵/۴ میلی‌گرم وجود دارد. این ماده خوراکی علاوه بر آهن، حاوی ویتامین ب و همچنین مواد معدنی، چون روی و منگنز است. تحقیقات نشان علمی می دهد که جوی دوسر کوبیده شد در کاهش کلسترول در بدن نیز اقدام کرد.

اسفناج

مدت‌ها بر این بود که اسفناج از آن است. بنابر پژوهشهای علمی هر یکد گرم اسفناج حاوی 1/4 میلی گرم آهن است که مقدار کمی نیست، اما بهمراتب کمتر از سایر مواد است که پیشتر به آنها اشاره می شود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما