چگونه با درد مزمن ورزش کنیم

[ad_1]

وی لیو 25 سال است که تای چی را تمرین و آموزش می دهد، از جمله برای افراد مبتلا به درد مزمن زانو، زیرا معتقد است این تمرینات باعث تقویت پاها و ایجاد آرامش می شود.

سپس او شروع به آزمایش با تای چی کرد و خود را شگفت زده کرد.به عنوان استاد فیزیوتراپی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، از حسگرهای تشخیص حرکت برای تجزیه و تحلیل حرکات افراد در یک جلسه معمولی تای چی استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد که افرادی که وزن خود را تغییر می دهند و خمیده می شوند نمی توانند حرکاتی را که در واقع به زانوها فشار می آورند و درد را در برخی افراد بدتر می کند، تسکین دهند.

امروز دکتر لیو هنوز به دانش‌آموزان گفت که تای چی برای درد مزمن زانو مفید است – نه همه حرکات یا اشکالی که یک جلسه معمولی را تشکیل می‌دهند. افرادی که زانوهایشان خش دار است باید از گذاشتن عود (فرم 5) و خزش کم مانند مار (فرم 16) که بزرگترین فشار زانو در مطالعه او بودند صرفنظر کنند. می توانید قسمتی از یال اسب را در دو طرف (شکل 2) و هر شکل دیگری که درد را تشدید نمی کند ادامه دهید.

مطالعه توسط Dr. لیو و انبوهی از شواهد و تجربیات علمی اضافی نشان می‌دهند که ورزش تقریباً برای هر کسی که درد مزمن دارد مطلوب و درمانی است. با این حال، برای یافتن بهترین فعالیت‌ها برای کمک به مدیریت درد خاص خود، ممکن است نیاز داشته باشید که گزینه‌های ورزشی را با هم ترکیب کنید، سؤالات درستی در مورد علت آسیب دیدگی‌تان بپرسید و مربی یا فیزیوتراپ مناسب را پیدا کنید.

بر اساس یک بررسی در سال 2017، در سال 2017، اکثر پزشکان و درمانگران به افراد مبتلا به درد مزمن توصیه کردند که استراحت کنند و از فعالیت خودداری کنند.

دانیل بلاوی، استاد فیزیوتراپی در دانشگاه علوم کاربردی بوخوم، که بررسی می‌کند چگونه حرکت بر درد مزمن به ویژه کمر تأثیر می‌گذارد، گفت: در چند دهه اخیر، شواهد فزاینده‌ای مبنی بر اینکه «بی تحرکی باعث افزایش مسیرهای حساسیت به درد می‌شود» وجود داشته است. درد

از سوی دیگر، ورزش اغلب احساس درد را بلافاصله پس از آن کاهش می دهد و آستانه درد افراد را افزایش می دهد. در واقع، فواید آن اغلب بیشتر از سایر گزینه های درمانی رایج مانند ماساژ و مدیریت استرس است.

Jonas Bloch Thorlund، استاد سلامت اسکلتی عضلانی در دانشگاه جنوب دانمارک که به مطالعه حرکت و درد می پردازد، گفت: امروزه دستورالعمل های بالینی بین المللی برای اکثر شرایط درد مزمن اسکلتی- عضلانی، ورزش درمانی و فعالیت بدنی را به عنوان درمان اصلی توصیه می کند.

مشکل این است که در حالی که یک نوع ورزش به طور کلی تقریباً به هر کسی کمک می کند تا با درد مزمن مقابله کند، تمرین دقیق برای کاهش درد خاص شما اغلب به آزمون و خطا و تداوم نیاز دارد. حتی فعالیت هایی که برای تسکین درد شناخته شده اند، ممکن است برای همه کارساز نباشند.

یوگا بگیر در یک تجزیه و تحلیل در سال 2020 از تحقیقات در مورد این موضوع و شیوه های مرتبط، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که یوگا به طور کلی بر عملکرد فیزیکی، کیفیت زندگی و درد در بسیاری از افراد مبتلا به “آرتروز زانو، آرتریت روماتوئید، گردن درد، سردرد و کمردرد” تاثیر می گذارد. عمومی.” بهبود یافته “. اما، طبق بررسی، تسکین اغلب ضعیف است و برخی از شرکت‌کنندگان پس از شروع یوگا درد بیشتری را گزارش می‌کنند.

همین پویایی در سایر مطالعات مربوط به ورزش درمانی برای درد مزمن نیز مشاهده می شود. دکتر گفت: “برخی افراد به یوگا یا تای چی، شنا، تمرینات وزنه برداری یا پیاده روی خوب واکنش نشان می دهند، برخی دیگر پاسخ نمی دهند.” ملیسا فوفانیچ، پزشک مقیم پزشکی فیزیکی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، نویسنده تجزیه و تحلیل 2020.

خبر خوب این است که دقیقاً همین ناهماهنگی است که گزینه ها را باز می کند. دکتر گفت: “در مورد استئوآرتریت زانو، یکی از زمینه های تحقیقاتی من است.” Thorlund، “محققان واقعا نمی توانند تفاوت زیادی بین انواع مختلف حرکت” برای مدیریت درد بیابند. بنابراین شاید با یک پیاده روی سریع در یک مکان خوش منظره، مانند پارک، شروع کنید و ببینید که بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد (البته پس از پاکسازی آن با پزشک خود).

پس از تأیید پزشک برای ورزش، درد، زندگی، برنامه، ناپسندی‌ها و امور مالی خود را تا حد امکان به صورت عینی ارزیابی کنید، زیرا هر یک روی روال ورزشی ایده‌آل شما تأثیر می‌گذارد.

کریستن امبروز، معاون مدیر اتحادیه اقدام آرتروز در مرکز تحقیقات آرتریت تورستون دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «برخی فعالیت‌ها می‌توانند برای افراد دارای معلولیت‌های خاص دوستانه‌تر باشند. فعالیت‌های غیر تحمل‌کننده وزن، مانند فعالیت‌های آب یا استخر یا دوچرخه‌سواری، برای برخی از افراد مبتلا به درد مفاصل می‌تواند قابل تحمل‌تر باشد.» اما پیوستن و رفتن به یک مرکز دارای استخر یا خرید دوچرخه و پیمایش در خیابان‌ها و مسیرها می‌تواند ترسناک یا منع کننده گران باشد.

در این مورد از کوچک شروع کنید. خانم آمبروز گفت: «لازم نیست خود را به تمرینات سنتی مانند پیاده روی چند دقیقه یا مایل معین روی تردمیل محدود کنید. «می توانید باغبانی یا راه رفتن سگ را حساب کنید. هدف افزایش زمان صرف شده برای حرکت در مقایسه با نشستن است.”

با این حال، هنگام شروع یک برنامه ورزشی جدید، باید توجه داشته باشید که تمرین اغلب در ابتدا باعث درد می شود. مقداری درد عضلانی در روز یا بیشتر بعد از یک تمرین ناآشنا طبیعی و حتی مطلوب است زیرا نشان می دهد که عضلات آنطور که باید پاسخ می دهند. بلاوی.

اما تشخیص تفاوت بین این و دردی که نشان دهنده آسیب جدید است می تواند دشوار باشد. خانم امبروز گفت، بنابراین قانون دو ساعت را دنبال کنید. “اگر درد دو ساعت پس از توقف ورزش نسبت به قبل از شروع ورزش بدتر شد، این نشان دهنده آن است که شما زیاده روی کرده اید و باید دفعه بعد برگردید.”

همچنین، اگر نگران این هستید که ورزش روتین شما می تواند درد شما را بدتر کند، با یک فیزیوتراپ یا فیزیولوژیست ورزشی بالینی مشورت کنید. دکتر می‌گوید: «گاهی اوقات چیزهایی وجود دارد که خودتان نمی‌توانید آنها را ببینید، مانند عصبی بودن در مورد یک حرکت خاص». Belavy و در نهایت آن را چنان با تردید یا قطع اجرا می کند که بی اثر یا حتی بی اثر می شود و برای مفاصل یا بدن شما مضر می شود.

در نتیجه، “شما ممکن است مجبور شوید به تدریج در معرض انواع خاصی از حرکات قرار بگیرید، حتی اگر ترسناک به نظر برسند.” افراد مبتلا به زانو درد که نگران بالا و پایین رفتن از پله‌ها هستند، می‌توانند در جای خود شروع به راه رفتن کنند و زانوهای خود را طوری بالا بیاورند که انگار از پله‌ها بالا می‌روند تا زمانی که در انجام این حرکت احساس راحتی کنند. “راهنمای حرفه ای می تواند کمک کند.”

در نهایت، باید بدانید که مقداری از تسکین درد ناشی از حرکت احتمالاً از سر شما می آید. دکتر دکتر می‌گوید: «برای بسیاری از بیماران مبتلا به درد مزمن، بخش بزرگی از تأثیر بدون توجه به درمان وابسته به زمینه است. Thorlund، که سال گذشته در مورد تأثیرات گفتن به مردم که ورزش بعد از انجام این کار باعث کاهش یا افزایش احساس درد آنها می شود، تحقیق کرد.

او ادامه داد که عوامل زمینه‌ای جنبه‌هایی از آموزش هستند که می‌توانند ماهیت روان‌شناختی یا احساسی داشته باشند، به عنوان مثال، اشتیاق آزاردهنده مربی کلاس اسپین شما.

طبق بررسی گسترده دکتر. بلاوی و همکارانش امسال نوشتند که ورزش در درمان دردهای مزمن، مانند قرص ها یا تکانه های الکتریکی جعلی که آزمودنی ها تصور می کردند مسکن هستند، کمی بهتر از دارونماها است. اما افراد در همه موارد قدری تسکین را تجربه کردند که نشان می دهد دارونماها به کاهش درد کمک می کنند.

دکتر می گوید: «ورزش قطعاً تأثیرات مثبتی بر دردهای مزمن دارد. بلاوی. فقط این است که برخی از این اثرات بستگی به این دارد که انتظار دارید تمرین چقدر خوب عمل کند.

بنابراین اگر ورزش می‌کنید و دردتان به سختی کاهش می‌یابد، سعی کنید چیزی – یا همه – را در مورد تمرین خود تغییر دهید تا زمانی که از مزایای آن مطمئن شوید. با مربیان دوره‌های اسپین، سریع‌تر ملاقات کنید تا کسی را پیدا کنید که انرژی آن به بهترین وجه با شما مطابقت دارد، کفش‌های کتانی جدید و راحت بخرید، از فیزیوتراپ‌تان بخواهید که موسیقی متن اتاق انتظار خود را به روز کند، یا برای اولین بار تای چی را شروع کند.

دکتر در پایان گفت: «تمرینی را پیدا کنید که برای شما مفید است و به آن پایبند باشید. بلاوی.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما