گرافیک یکپارچه لپ تاپ برای بازی های مدرن کافی نیست – Zomit

[ad_1]

PCMig عملکرد برخی از بازی های AAA را روی چندین لپ تاپ مجهز به تراشه های گرافیکی اینتل و AMD آزمایش کرده است. این لپ تاپ ها مجهز به پردازنده های Intel Xe، Intel UHD Graphics 620، 5700U و 5800U هستند. بازی‌های آزمایش‌شده نیز شامل چند عنوان ورزشی، شبیه‌سازی و استراتژی بودند.

به گزارش ExtremeTek، نتایج این مطالعه نشان داد که سیستم‌های دارای پردازنده‌های Tigerlik و Intel Xe به طور کلی سریع‌ترین نمونه‌های بازی هستند و سیستم‌هایی که از Ryzen 7 5800U و 5700U AMD استفاده می‌کنند از این نظر فاصله زیادی با مدل‌های اینتل ندارند. هر دو سیستم در طیف وسیعی از بازی‌ها تقریباً یکسان عمل می‌کنند، اما Xe مجهز به TGL سریع‌تر از Radeon داخلی است. نتایج مطالعات PCM حاوی داده های جالبی است، از جمله اثرات شاسی سیستم و اتلاف گرما بر عملکرد سیستم.

در این مورد، HP Envy x360 15 با پردازنده Ryzen 7 5700U اغلب سریعتر از Asus Zenbook 13 با پردازنده Ryzen 5800U است. پردازنده 5700U Borderlands 3 را حدود 1.21 برابر سریعتر از Zenbook 13 اجرا می کند. علاوه بر این، 5700U جزئیات 1.17 برابر سریعتر را در 1080p Strange Brigade ارائه می دهد. البته عملکرد هر دو تراشه در برخی تست ها یکسان بود، اما 5800U فقط در Civilization VI برنده شد.

خریدارانی که لپ‌تاپ‌های 13 اینچی را به لپ‌تاپ‌های 15 اینچی ترجیح می‌دهند، باید به خاطر داشته باشند که قاب کوچک‌تر می‌تواند بر عملکرد یک تراشه رده بالا تأثیر منفی بگذارد. البته در مورد لپ‌تاپ‌های میان‌رده این‌طور نیست، زیرا مدل‌های میان‌رده معمولاً عملکرد پایدارتری دارند.

وضوح واقعی عناوین AAA 1080p نیست

در حال حاضر، هیچ یک از لپ‌تاپ‌های دارای گرافیک یکپارچه قادر به اجرای مداوم عناوین AAA 1080p نیستند. عملکرد ثابت بازی‌هایی مانند Far Cry 5، Assassin’s Creed: Valhalla، Strange Brigade، Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 در همه سیستم‌های آزمایش شده در دسترس نیست و نرخ فریم 1080p در این لپ‌تاپ‌ها پایین بود. البته هر دو سیستم رایزن و تایگرلیک Strange Brigade را با Xe با نرخ متوسط ​​39 فریم در ثانیه یا بالاتر اجرا کردند.

بازی را روی لپ تاپ با گرافیک یکپارچه تست کنید

AMD وضوح 1080p را به عنوان کیفیت مورد نظر برای بازی های سیستم های دارای گرافیک یکپارچه معرفی کرد، اما در حال حاضر این مورد برای عناوین AAA صادق نیست. 720p و 1080p را می توان در حال حاضر به عنوان استانداردهای مشابه در نظر گرفت که همزمان در دسترس هستند، اما وضوح 1920 در 1080 پیکسل 2.073 مگاپیکسل است، در حالی که 1280 x 720 پیکسل تنها 0.222 مگاپیکسل است. بنابراین برای اجرای بازی ها با وضوح 1080p، به یک پردازنده گرافیکی با قدرت پردازش 2.2 برابر پیکسل نیاز داریم تا نرخ فریم ثابتی را ارائه دهد.

البته Psymig در مقاله خود این توصیه را نکرده است. اگر به این فکر می کنید که آیا می توانید یک بازی را روی هر لپ تاپی که پردازنده گرافیکی جداگانه ای ندارد اجرا کنید، از استفاده از رزولوشن 720p به جای 1080p نترسید. بازی در یک GPU یکپارچه به این معنی است که جزئیات برای عملکرد بهتر قربانی می شوند. بنابراین، کاهش وضوح تصویر از 1080p به 720p گام مهمی برای عملکرد بهتر GPU شما است. دلیلی وجود دارد که کنسول های دستی Nintendo Switch و Steam Deck این وضوح را هدف قرار می دهند. راه حل های قدیمی Skyline اینتل ممکن است برای اجرای بازی ها به اندازه کافی قدرتمند نباشند، اما Xe و Radeon هر دو از این تراشه استفاده خواهند کرد.

این مشکل با معرفی DDR5 کمی بهبود خواهد یافت. هنگامی که AMD و Intel از DDR5-6400 در توسعه GPUهای استاندارد پشتیبانی می کنند، پهنای باند حافظه مشترک به 102.4 گیگابایت در ثانیه می رسد. این خیلی از استانداردهای GPU نیست، و برای مثال Radeon HD 4870 آخرین تراشه گرافیکی پرچمدار بود که این نوع عملکرد و حتی سریعتر (115 گیگابیت بر ثانیه برای GDDR5) را ارائه داد. با این حال، پردازنده‌های گرافیکی مدرن بهتر از خانواده قدیمی‌تر Radeon HD 4000 عمل می‌کنند. ویژگی ای که نشان می دهد تراشه های جدید با وجود پهنای باند نسبتا کم، چگونه در بازی بهتر عمل کرده اند.

وضعیت برای سهامی غیر از AAA بهتر به نظر می رسد. سیستم‌های دارای گرافیک داخلی Skyline اینتل هنوز منتشر نشده‌اند، اما افرادی که قصد دارند با سیستم‌های مجهز به پردازنده Skyline بازی کنند، احتمالاً باید وضوح تصویر را روی عددی مانند 540 x 960 تنظیم کنند. البته APU های Xe و Ryzen عملکرد خوبی دارند. PCMig Elitebook را در این زمینه آزمایش کرده است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i7-10810U استفاده می کند، اما می تواند Civilization VI را با جزئیات کمی اجرا کند. علاوه بر این، احتمالاً می توانید Warcraft Classic را روی این سیستم اجرا کنید.

مقاله مرتبط:

نکته اصلی این است که وضوح 1080p هنوز به استاندارد بازی در لپ تاپ های دارای گرافیک یکپارچه تبدیل نشده است. البته، اگر به دنبال اجرای بازی های قدیمی بر روی برخی از انواع لپ تاپ هستید، 1080p می تواند منطقی باشد. با این حال، اگر امروز می خواهید بازی های مدرن را روی این دستگاه ها اجرا کنید، استفاده از رزولوشن 1080p احتمالا گزینه خوبی نیست.

وقتی AMD از فناوری RDNA2 بر روی تراشه‌های گرافیکی استفاده می‌کند، یا اینتل و AMD ویژگی‌هایی مانند HBM2 On-Die را ادغام می‌کنند، می‌توان انتظار داشت که امروز عملکرد لپ‌تاپ‌های دارای کارت گرافیک یکپارچه بهبود یابد. اگر می خواهید بازی ها را روی لپ تاپ هایی با گرافیک یکپارچه اجرا کنید، ابتدا باید یکی از مدل های Ryzen 5000 یا 4000 یا Intel TigerLike را انتخاب کنید، زیرا تراشه های قدیمی عملکرد ضعیف تری نسبت به این پردازنده ها ارائه می دهند.

نظر شما در مورد اجرای بازی بر روی لپ تاپ ها به خصوص دستگاه هایی با گرافیک یکپارچه چیست؟ لطفا تجربه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما