ماجرای دعوای علیرضا دبیر با وزیر ورزش چه بود؟

[ad_1]

چندین کانال تلگرامی از عصر دیروز از درگیری رئیس یک انجمن ورزشی با وزیر ورزش و اخاذی وی توسط وزیر ورزش خبر می دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در آن پیام در مراسم تشییع شهادت حضرت زهرا(س)، رئیس یک فدراسیون ورزشی، وی با صدای بلند از وزارت ورزش درخواست بودجه کرد و حتی آنها این مراسم را برگزار نکردند.

اما کجا این اتفاق افتاد؟ به گزارش خبرآنلاین، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، رئیس فدراسیون است که در خصوص بودجه فدراسیون خود با وزیر ورزش درگیر شد.

منشی که در ماه‌های اخیر پس از کسب قهرمانی‌های جهانی و موفقیت‌های نسبی در المپیک، تیم خود را به اردوهای قرقیزستان و عراق فرستاد، از کمبود بودجه انجمن‌های ورزشی و عدم پاسخگویی وزارت ورزش ابراز تاسف کرد. مجوزهای لازم برای برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در محل فدراسیون در ورزشگاه آزادی صادر نمی شود. دو کمپ و مجموعه پذیرایی و سالن تمرین اختصاصی فدراسیون کشتی که این فدراسیون را به یکی از مجهزترین اماکن ورزشی تیم های ملی تبدیل کرده است.

چیزی شبیه آکادمی ملی فوتبال. تجهیزاتی که البته بدون کمک دولت ساخته شده است. دعوا در روز چهارشنبه وقت ناهار، اما آیا این اتفاق در وسط یک مراسم خاکسپاری رخ داد؟ شاهدان عینی می گویند این درگیری در اتاق عاصم یوسفی، رئیس سازمان، در پایان مراسم تشییع و حتی پس از صرف ناهار مهمانان رخ داد و دلیل این چالش لفظی عدم تخصیص 14 میلیارد تومان به کشتی.

البته وزیر ورزش هم تاکید کرد که دولت به دلیل مشکلات مالی بودجه ای برای ورزش اختصاص نداده و روسای انجمن ها باید خودشان بودجه لازم را تامین کنند.

عاصم یوسفی رئیس سازمان تجهیز نیز در این درخواست شفاهی تاکید کرد که از نظر وی ساخت و سازهای انجام شده توسط انجمن کشتی در اردوی تیم ملی قانونی نبوده و مجوز لازم را ندارد و به همین دلیل این فعالیت نباید ادامه یابد.

یکی از شاهدان عینی به خبرآنلاین گفت: اتفاقی که افتاد شکایت رئیس انجمن از وزیر ورزش بود. مراسم خاکسپاری برگزار نشد و وقت ناهار بود. آقای دبیر مطالبات انجمن خود را پیگیری کرد و شکایت کرد، آقای وزیر نیز پیگیری کرد و اظهاراتی کرد. معلوم نیست این خبر از کجا آمده است. در آنجا هم بنا به درخواست آقای دبیر پیگیر نامه شدند و معلوم شد که این نامه سه روز زودتر برای رفع مشکل مالی فدراسیون کشتی منتشر شده است. اما دو طرف واقعاً با هم برخورد نکردند و ما می‌گوییم درگیری وجود نداشت.»

عدم تخصیص بودجه به فدراسیون های ورزشی به تدریج به نارضایتی جمعی وزارت ورزش در سال منتهی به بازی های آسیایی تبدیل شده است. این اتفاق باعث شده تا روند آماده سازی تیم های ملی برای بازی های آسیایی زیر سوال برود.

پیش از این روسای سایر انجمن های ورزشی از جمله وزنه برداران به شدت از وزارت ورزش به دلیل تاخیر در تخصیص بودجه مصوب دولتی به انجمن ها انتقاد کرده بودند.

اگرچه در حال حاضر بسیاری از فدراسیون های المپیک توسط یک ناظر اداره می شوند، اما به رسمیت شناختن روسای جدید فدراسیون های ورزشی احتمالا انتقادات وزارت ورزش را به دلیل عدم تخصیص بودجه افزایش خواهد داد.

افزایش سرگیجه‌آور هزینه‌های تیم‌ها برای اتحادیه‌های کشوری و نبود راه‌حل‌های بهینه برای جذب اسپانسر از جمله عدم پخش تلویزیونی و پرداخت حق پخش و از سوی دیگر بحران‌های بودجه در کشور، وزیر ورزش را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است. . در دفاع از بازیکنان ملی به زودی شاهد گلایه های تند سایر رشته ها و قهرمانان خواهیم بود. همین اتفاق برای تیم ملی فوتبال هم افتاد و نسبت به پرداخت نشدن پاداش خود اعتراض کردند.

اگر حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش می خواهد دوران موفقیت آمیزی را به عنوان یک قهرمان ورزشی داشته باشد، چاره ای جز پیگیری جدی تری از بودجه و البته کسب درآمد شجاعانه تری ندارد – انجمن ورزش های هموار.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما