۸ت خاص آب هویج

[ad_1]

آب هویج بسیار خاصیت و مغذی است که باید برای حفظ سلامت خود را در رژیم غذایی وارد کنید.

به گزارش هلث لاین، هویج منبع از غنی پتاسیم، ویتامین سی و آ است در بهبود سلامت چشم ها و ویتامین های بدن کمک می کند و ویتامین های دیگری نیز دارند که در ادامه با آنها آشنا میشویم.

۱. ارزش غذایی بالا دارد

آب هویج رنگدانه های کاروتنوئیدی لوتین و آگآگآگانتین را فراهم می کند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدانها با مولکولهای ناپایدار به نام رادیکالهای آآاداد مبارزه می کنند. کاروتنوئید اصلی در آب هویج بتا کاروتن است که مسئول رنگ نارنجی هویج است. بدن آن را به ویتامین اکسیدان تبدیل می‌کند.

۲۵۰ میلی گرم آب هویج شامل:

الف) ۹۶ ریال

ب) ۲ گرم

پ) کمتر از۱ گرم

ت) ۹ گرم کربوهیدرات

ث) ۲ گرم فیبر

ج) ویتامین آ، سی و پتاسیم به میزان قابل توجه است

۲. به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند

آب هویج حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که به سلامت چشم کٌک 9ۆیار است ویتامین A برای سلامت چشم حیاتی است. مطالعات متعددی برای مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی پرویتامین A هستند، انجام می‌شود و نتایج به کاهش خطر کوری و بیماری‌های مربوط به پیرچشمی با مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات رسیده است. آب هویج یک منبع عالی از لوتین و زیکسانسین است، چچم را از آسیب نور، محافظت می کنند. مصرف مواد غذایی بالا از لوتین و زیکسانسین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چچمی را کاهش دهد، مانند پیر ماکولار که منجر به چچمی شود می شود.

۳. قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

هر دو ویتامین و C موجود در آب هویج به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و سلول های ایمنی را از آسیب رادیکال آآاد محافظت می کنند. علاوه بر آن، آب هویج یک منبع هنی از ویتامین B 6 است که برای واکنش های ایمنی بسیار لازم است. ویتامین B ۶ بر رشد لنفوسیت‌ها (سلول سیستم ایمنی) اثر منفی می‌گذارد.

۴. ضد سرطان است

ترکیبات خاصی در آب هویج دارد که ممکن است در برابر سرطان بدن را مقاوم کند. پلی استیلن، بتا کاروتن و لوتین از عصاره آب هویج ممکن است در برابر سلول های سرطان خون عمل کنند. مطالعه لوله آآمایش نشان داد که مصرف عصاره آب هویج تنها ظرف مدت 72 ساعت منجر به سلولهای سرطان خون و توقف چرخه آنها شد.

۵. قند خون را کنترل می کند

نوشیدن مقدار کمی آب هویج به کاهش قند خون کمک می‌کند. مطالعات در موشهای مبتلا به نوع 2 نشان می دهد که آب هویج قند خون را کاهش می دهد; زیرا حاوی پروبیوتیکها، که باکتریهای مفید و مرتبط با آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. کنترل قند خون به دلیل اثر ضدی رنگدانه های آنتوسیانین اتف،د.فتد.

۶. باعث افزایش سلامت پوست می شود

وجود ویتامین B در آب هویج، باعث افزایش سلامت پوست می شود. یک فنجان (250 میلی لیتر) آب هویج ویتامین مورد نیاز روزانه را فراهم می کند به کلاژن سازی ختم می شود. این ترکیب فراوان ترین فیبری در بدن است که قدرت ککش و استحکام به پوست می دهد. علاوه بر این، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و پوست را از آسیب رادیکالاهای آداد که منجر به لک حفظ می شود به لک حفظ می شود. بتا کاروتن در آب هویج به همین ترتیب پوست را در برابر اشعه فرابنفش مظڀ‌مظڀ‌محفظڀ‌فظ‌محا.

۷. کمک به بهبود عملکرد قلب

آب هویج به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. آب هویج منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که نقش مهمی در تنظیم فشر د.ور د.ور د.ور د.ور دارد. یک رژیم غذایی پتاسیم بالا نشان داده شده است که این ویتامین برای محافظت در برابر فشار خون بالا و سکته مغغی بسیار مفید است. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آب هویج به نفع عملکرد قلب است.

۸. ازکبد محافظت می‌کند

کاروتنوئیدها در آب هویج برای سلامتی کار می‌کنند. مطالعات متعدد نشان می دهد که بیماری ضد خوراکی و آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها در برابر بیماری چربی چرب (غیر الکلی) بسیار مفید است. افراد چرب در صورت تجمع می دهند، به طور معمول رژیم غذایی کم، وزن اضافه یا چاقی و عوامل ژنتیکی به چربی در بدن می شود و در نهایت ممکن است به زخم و آسیب های بیشتر پیشروی کند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما