دوئل نفسگیر استقلال و پرسپولیس در ۲۲ روز

[ad_1]

توقف سپاهان مقابل هوادار تا حد زیادی این تیم را از جنگ قهرمانی دور کرد تا حالا به جای مثلث مدعیان، با یک دوئل رخ به رخ بین سرخابیهای پایتخت بمانند. رقابتی که در اسفندماه به اوج خود خواهد رسید.

در این ماه پنج هفته از مسابقات لیگ برتر انجام می شود و 15 امتیاز پخش می شود. 15 امتیازی که از 36 امتیاز باقی مانده تا پایان فصل، 41 درصد را شامل می شود و از بسیار زیاد است. احتمالا تیمی که در این ماه امتیاز را جمع آوری کند. با توجه به جدال رو در رویی که سرخابیها خواهند داشت بلندی در راه قهرمانی برداشته است.

در این هفته هر 2 تیم دیدارهای پیش روی خود دارند. کار آبی‌های پایتخت به نسبت بهتر است. شاگردان فرهاد مجیدی فقط یک بار از تهران بیرون میروند و تیم ایروی باید را بار پایتخت را ترک کند و به شهرهای سیرجان، آبادان و مسجدسلیمان برود. آبی پوشان سه بازی با تیم های نیمه بالا دارند و سرخپوشان باید چهار مسابقه با تیم های نیمه بالای جدول برگگاران.

دیدارهای استقلال در پنج هفته پیش به ترتیب این است:

فجرسپاسی (میزبان)، نساجی مازندران (میهمان)، گلگهر سیرجان (میزبان)، صنعت نفت آبادان (میزبان) و پرسپولیس (میهمان)

بدون جدال با گل گهر سیرجان سخترین آآمون فرهاد مجیدی در این دیدارها پس از شهرآورد پایتخت است. مجیدی می تواند دلخوش به این باشد که مقابل شاگردان قلعه نویی میزبان خواهد بود و همیشه در تهران آنها را کک دهد. دیدار با نساجی در مشهد هم خالی از چالش نیست. بازی با فجر و صنعت نفت در آینده می تواند بازیهایی باشد که استقلال به چیزی جز برد نباید فکر کند. نکته عجیب این است که در دور رفت استقلال هیچ یک از این پنج مسابقه را نبرد و به جز بازی با گلگهر که انضباطی سه بر صفر شد; در چهار دیدار دیگر به تساد پنج رضایت داد تا مجموع امتیازات استقلال در دور رفت از این دیدار و 15 امتیاز ممکنش، هفت امتیاز باشد.

دیدارهای پرسپولیس در پنج هفته پیش به ترتیب این است:

گلگهر سیرجان (میهمان), مس رفسنجان (میزبان), صنعت نفت آبادان (میهمان), نفت مسجدسلیمان (میهمان), استقلال (میزبان)

س س از دربی روز بیست و ششم، مصاف با 2 نماینده استان کرمان می تواند دردسرهای فراوانی را برای یحیی و شاگردانش به وجود بیاورد. آنها باید در خانه گلگهر به میدان بروند و سپس در ورزگگاه آوادی از محمد ربیعی و پسرانش پذیرایی کنند.

آمار کلی پرسپولیس در جدال با تیم‌های کرمانی خوب بوده است. 2 بازی متوالی در استان خوزستان مقابل صنعت نفت و مسجد سلیمان نمی تواند بازی های بسیار مشکلی باشد; البته نباید از کنار نام علیرضا منوریان گذشت.

او در هفته های اخیر نتایج درخشانی کسب کرده و بعید نیست در خانه مانند استقلال، یقه پرسپولیس را هم بگیرید. سرخپوشان در دور رفت از این پنج بازی به 9 امتیاز دست پیدا کردند تا بهتر نسبت به رقیب سنتی خود داشته باشند. اما نباید فراموش کرد که در دور رفت پرسپولیس چهار بازی را در تهران برگزار کرد و استقلال فقط 2 بار در تهران به مصاف رقبایش رفت و حالا ماجرا برعکس شده است.

باید دید از 15 امتیاز پیش رو چه تعداد امتیاز به استقلال و چه تعداد به پرسپولیس خواهد رسید. کی نیست که سرخپوشان عطط برای پیروزی باید داشته باشد چرا که سه امتیاز از آبی ها عقبتر هستند. به هر نحوی شاهد اسفندماهی جذاب، پرفشار و پرحاشیه بود.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما