بالاخره دادگاه جنجالی جودو چه شد؟

[ad_1]

خبرآنلاین: بیش از چهارماه از برگزاری دادگاه فدراسیون جودو در CAS گذشته و آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو میگوید رای نهایی این دادگاه در بهمن اعلام خواهد شد.

دادگاه جنجالی تعلیق فدراسیون جودو بالاخره بعد از ماهها انتظار، 26 شهریورماه در جلسه 9 ساعت در لوزان سوئیس برگگار شد. حدود یک سال و نیم قبل بود که فدراسیون جهانی جودو ایران را به دلیل اظهارات غیر واقعی چند جودوکار به طور موقت از حضور در کلیه میادین بین المللی تعلیق کرد. بعد از این اتفاقات فدراسیون جودو به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) ککایت کرد این پرونده در آنجا مورد هدف قرار گرفتن.

با توجه به شهود ایرانی که فدراسیون جهانی جودو برای این دادگاه در نظر گرفته شده است، طرف ایرانی بازنده خواهد بود، اما CAS فعلا رای گیری درباره نظر نهایی جودوی ایران صادر نشده است. موضوعی که باعث می شود فرصت مجدی در اختیار دو طرف قرار گیرد تا پیآمده را رفع و رجوع کنند. با این حال و از اتمام این دادگاه بحثبرانگیز، کمتر جئیاتی از آن به بیرون درز کرده است.

دادگاه جودوی ایران در حالی برگگار شد که از ایران هیئتی ششنفره در آن حضور داشتند تا دفاعیات خود را مطرح کنند. محمدرضا داورزنی و نصرالله سجادی، دو مقام ارشد ورزش ککور، به ترتیب به نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این جلسه حاضر شدند. . مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو در مسابقات قهرمانی جهان 2019، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو و امیرساعد وکیل از دیگر نمایندگان ایران در این دادگاه بودند.

طرف مقابل دعوی فدراسیون جهانی جودو بود که آنها نیز با شش نفر در CAS هاو ٨. از شش نفر در تیم فدراسیون جهانی جودو، سه نفر ایرانی بودند که علیه ایران شهادت دادند! مهمترین این شهود سعید ملایی، قهرمان سابق جهان بود.ملایی بعد از مسابقات توکیو به ایران بازنگشت و صراحتا به فدراسیون جهانی اعلام کرد که در این دوره از مسابقات متحمل شکسته شده است.

به غیر از ملایی، وحید سرلک، قهرمان سابق جودوی ایران و محمد منصوری، سرمربی پیشین تیم ملی جودو نیز در این دادگاه حاضر شدند. ،رییس دادگاه CAS به طرفین هشدار داد مدت یکماه وقت دارند تا با هم به تودرق

حالا نزدیک به چهارماه برگگاری این برگگاه میگذرد و هنوز خبری از رای نهایی و توافق بین فدراسیون جودو ایران و فدراسیون جهانی نشده است. آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو درباره توافق با فدراسیون جهانی می گوید: «دادگاه ماه فرصت داد تا فدراسیون ایران و یک فدراسیون جهانی به توافق برسند. در این مدت ایمیلهایی میان ما و آنها رد و بدل شد و در نهایت با تصمیم من و ویزر (رییس فدراسیون جهانی) قرار گرفت به رای دادگاه اکتفا کنیم و به توافق اجمالی نرسیدیم. بعد از یک ماه منتظر رای دادگاه بودیم که ایمیلی از معاونت حکمیت ورزش دریافت کرد که اعلام کرده بود، با توجه به اینکه پرونده حساس است به بررسی بیشتر پرونده تا بهمن ماه دارد.»

دادگاه یک ماه فرصت داد تا فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی به سوافق بر.

میراسماعیلی در ادامه گفت: «تحلیل تیم حقوقی ما این است که دفاعیات خوبی دارد و در مقابل نیز مستندات کافی در اختیار ندارد و همین موضوع قدرت تصمیم گیری را برای تیم داوری سخت کرده است و این می تواند یک اتفاق خوب باشد. همین که نیاز به بررسی بیشتر دارد نشان می دهد ما خوب دفاع کرده است . این در حالی است که همه ما را از پیش بازنده میدانستند، اما تیم حقوقی خوبی داشتیم و حقایقی را در دادگاه عنوان کردند که این پرونده سیاسی را به خود گرفته بود و ما اعتقاد داشتیم باید از جنبه ورزشی به آن نگاه شود. اگر منصفانه بخواهیم ما را به رای خوش‌بین نگاه کنیم.»

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما