pishborobanner

اتاق بازی جدید حسن یزدانی; 10 یا 300 میلیون واقعیت چیست؟

[ad_1]

حسن یزدانی چهره شاخص کشتی آزاد ایران و جهان در سال‌های گذشته یکی از بازیکنان ثابت لیگ برتر کشور بود اما امسال یکی از غایبان بزرگ این رقابت‌ها بود. با توجه به رقابت‌های فشرده المپیک و قهرمانی‌های جهانی که او به دست آورده بود، البته می‌توان تصور کرد که نابغه رودخانه برای کشتی گرفتن در لیگ ۱۴۰۰ تردید کند.

شرق می گوید اگرچه یزدانی بعد از این دو اتفاق بزرگ دچار مصدومیت جزئی شد اما آنقدر درگیر اهدای جوایز در شهرهای مختلف شد که فرصت تمرین نداشت. در این بین مرحله مقدماتی لیگ به پایان رسید تا اینکه اعلام شد قهرمان المپیک 2016 ریودوژانیرو برای فینال لیگ به روی تشک خواهد رفت. بر اساس قوانین سازمان لیگ کشتی، تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی می توانند برای جذب کشتی گیر جدید اقدام کنند.

در اینجا باشگاه فولاد آمل اعلام کرد یزدانی را به خدمت گرفته و حاضر به کشتی گرفتن با او شده است. در حالی که مشتاقان کشتی مقابل تلویزیون نشسته بودند تا کشتی گیران زیبا و جذاب این کشتی گیر دوست داشتنی را دوباره ببینند، او در آخرین لحظات تصمیم گرفت در مراسم وزن کشی شرکت نکند.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که در سالن مسابقات حضور داشت خستگی و مصدومیت یزدانی را دلیل این اتفاق عنوان کرد: می‌کرد; به همین دلیل ترجیح داد او در فینال لیگ بازی نکند.» اینکه قرارداد ستاره کشتی آزاد ایران با نایب قهرمان لیگ فقط یک نمایش بود و از آنها پولی نگرفت.

بابک بهمنی می گوید: از حسن یزدانی به خاطر جوانمردی تشکر می کنم، او کوچکترین پولی نگرفت و گفت اگر مصدومیتم خوب شود کشتی می گیرم، گفت سفید امضا می کنم اما در تیم بود و در تمرین و توصیه های فنی لازم را به کشتی گیران داد: «روحیه بچه ها را مدیون یزدانی هستیم.» بهمنی مدعی است حسن یزدانی از لیگ خارج است در حالی که نمی توان قبول کرد که ستاره کشتی آزاد ایران با او قرارداد نمایشی داشته باشد. امضا شد؛ زیرا تا کنون در زمان برگزاری لیگ کشتی، این شایعه و روال به گوش می رسید که علاوه بر قراردادهای روی کاغذ در پس زمینه، توافقات دیگری نیز انجام شده است؛ درست مانند بسیاری از قراردادهای حرفه ای دیگر در ورزش ایران!

نکته دیگر این است که اگر ورزشکاری با دو مدال المپیک و پنج مدال جهانی به بالاترین سطح ورزش حرفه ای دنیا برسد، بعید است که بیهوده بحث مالی مسابقات لیگ و فقط سایر کشتی گیران تیم را نادیده بگیرد. موضوع سوال برانگیز دیگری که باورش سخت است این است که چگونه کشتی گیر مانند کامران قاسم پور که از نظر سابقه کاری بسیار پایین تر از حسن یزدانی است به خاطر حضور نداشتن در لیگ، 400 میلیون تومان از تیم صنایع مازندران دریافت می کند. کشتی کشتی گیر مازنی نیست اما پس از پایان این بازی ها شایعات مختلفی مبنی بر قرارداد حسن یزدانی در لیگ مطرح شد. برخی رسانه ها روز گذشته مدعی شدند که قرارداد کشتی آزاد قهرمان جهان در سازمان لیگ با مبلغ ناچیز 10 میلیونی محقق شده است.

اما اکنون طبق اطلاعات موثق دریافتی شرق مشخص شده است که حسن یزدانی در ازای دریافت 300 میلیون تومان از فولاد آمل در مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ با کشتی گیر این تیم به تشویق آنها می پردازد. بالا . زمانی که او در نیمه نهایی لیگ شرکت کرد، در فینال لیگ مقابل آرتور نایفونف، روسی، مدال برنز المپیک توکیو و برنز جهان (2021) را داشت.

او در چند ماه گذشته دو بار نایفونوف را در نیمه نهایی المپیک و جام جهانی شکست داده و قبلاً این کشتی گیر را شکست داده است. جانشین یزدانی در وزن 86 کیلوگرم دیدار فینال هادی وفایی پور بود که با این پیروزی در یک مبارزه یک طرفه با نتیجه 11 بر صفر مقابل احمد بذری شکست خورد تا قهرمان صنایع مازندران در لیگ برتر شود.

بی شک حضور یزدانی در فینال آن تیم مقابل صنایع مازندران می توانست کمک زیادی به افزایش شانس تیم آملی برای قهرمانی کند. حسن یزدانی به احتمال زیاد باید خود را برای مبارزه دیگری آماده کند. بر اساس دعوت فدراسیون کشتی آمریکا از تیم ملی سبک آزاد ایران، تیم های ملی دو کشور قرار است میزبان دیداری دوستانه در ایالت تگزاس باشند.

آمریکایی ها زمان برگزاری این مسابقات را در ماه فوریه اعلام کردند. کادر فنی تیم ملی در کشتی آزاد هنوز ترکیب کادرفنی برای اعزام به تگزاس را اعلام نکرده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که ایران با تیم اصلی خود که در جام نروژ حضور داشت روی تشک بازی خواهد کرد. در این صورت دوستداران کشتی باید منتظر دیدار جذاب دیوید تیلور و حسن یزدانی دو چهره مطرح وزن 86 کیلوگرم جهان باشند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما