احمدی نژاد به من زنگ نزد!

[ad_1]

در 12 ماه پایانی سال 2007، علی دایی اسطوره فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی 2010 انتخاب شد. زنده ترین خاطرات دوران حضور دایی روی نیمکت تیم ملی، امتیازات بعد از بازی با عربستان است. او در تعطیلات نوروزی و دو روز بعد از بازی اخراج شد تا اتفاق عجیبی برای نفر اول فوتبال ایران بیفتد. در حالی که ایران فرصت صعود داشت.

بلافاصله پس از برکناری علی، علی دایی اعلام کرد که رئیس وقت که در ورزشگاه حضور داشت، دلیل اصلی برکناری او بوده است، اما علی کفاشیان، رئیس وقت انجمن گفت: «هیئت مدیره انجمن تشکیل جلسه داد و تصمیم به انصراف گرفت. او برای استیضاح علی دایی. توانجامش دادی. “

احمدی نژاد برکناری سرمربی تیم ملی را تکذیب کرد

علی دایی علی‌رغم مخالفت‌های کفاشیان، هرگز تسلیم نشد و حاشیه‌ها به قدری زیاد شد که محمود احمدی‌نژاد در یکی از مصاحبه‌هایش چند سال بعد از او پرسید: «آیا دایی را اخراج می‌کنی؟» «این‌قدر کار داشتم. در کشور، که من برای مقابله با آن وقت نداشتم. در همین لحظه مسئولان ورزش تصمیم به اخراج او گرفتند. من اهمیتی ندادم، “رئیس جمهور سابق در حالی که نوار را خاموش کرد، گفت.

تایید ممنوعیت حضور علی دایی از رختکن رئیس جمهور

طی سالیان متمادی هواداران فوتبال این موضوع را یا به طور رسمی یا غیررسمی تایید کرده اند و یا حداقل بارها درباره این روز و رویداد صحبت کرده اند. علی آبادی، رئیس وقت باشگاه ورزشی، اعضای هیئت مدیره انجمن، خود علی کفاشیان و حتی بازیکنان وقت تیم ملی در مصاحبه های مختلف درباره این اتفاق سیاسی و ورزشی صحبت کردند.
حسین کاظمی بازیکن سابق استقلال و سپاهان گفت: بین دو نیمه اطرافیان رئیس جمهور آمدند و گفتند می خواهم به رختکن بیایم اما علی آقا قبول نکرد و الان این را گفت. ما در میانه بازی هستیم: “رئیس جمهور آنها را به رختکن برد و به حذف آنها رای داد.”

حدس و گمان 12 ساله بالاخره رسمی شد

اما در نهایت همه گمانه زنی ها پایان یافت و محمد آخوندی، سخنگوی وقت و مدیر روابط عمومی سازمان ورزش پس از 12 سال به تشریح این جنجال پرداخت و تایید کرد که محمود احمدی نژاد دستور برکناری علی دایی را صادر کرده است. وی با اعلام اینکه من عمویم را برکنار کرده‌ام، گفت: حرفی که می‌زنم برای من حواشی خواهد داشت. فقط می‌دانم حکم برکناری عمویم از ریاست جمهوری ابلاغ شده است. حتی یکی از نمایندگان رسانه با من تماس گرفت و گفت عمویم برکنار شده است گفت مسئولیت سازمان با شخص دیگری است و او باید بگوید دایی برکنار شده است یا خیر؟ روابط عمومی سازمان «اما این خبر چند سال بعد منتشر شد و طبق اطلاعات غیررسمی، خادم شخصی رئیس جمهور برکنار شده است.

علی دایی: 12 سال است که راست می گویم

این را بارها علی دایی سرمربی سابق تیم ملی گفته بود اما هیچ یک از مسئولان سیاسی و ورزشی آن زمان حرفه ای بودن او را تایید نکردند. وی در پاسخ به افشاگری آخوندی گفت: من صحبت های آقای آخوندی را شنیدم، 12 سال است که این حرف را می زنم و درست هم شده است.

کفاشیان: دنبال قاتل بروس لی می گردی؟!

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال که تاکید داشت برکناری علی دایی به رئیس جمهور مکتوب نشود، درباره اظهارات آخوندی مصاحبه ای انجام داد. وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنان روحانی درباره دستور احمدی نژاد مبنی بر اخراج علی دایی را خوانده اید، گفت: دنبال قاتل بروس لی هستید؟ خود علی دایی یادش رفته هنوز دنبال می کنی؟ (خنده)

نکته جالب این است که وی کناره گیری نکرد و گفت که آیا سخنان روحانی صحت دارد یا خیر: شاید رئیس جمهور دستور داده بود که آقای آخوندی عمویش را بگیرد. من هیچ ارتباطی با احمدی نژاد نداشتم و یادم نمی آید زنگ زده باشد و گفته باشد دایی را ببر.

وی با رد تأثیر رئیس جمهور در این موضوع گفت: «گفتم با احمدی نژاد کاری ندارم. ایشان با آقای علی آبادی رابطه داشتند و در هر صورت اگر نظری داشتند به ایشان می گفتند.

کفاشیان برای توضیح اینکه چرا اعلام کرده علی دایی را از هیئت مدیره برکنار می کند، گفت: من را می شناسید؟ اگر باب نبود، این کار را نمی کردم. در همان زمان وزارت ورزش به شما توصیه کرد که علی دایی را برکنار کنید. ما هم در هیئت مدیره مطرح کردیم، دیدیم همه قبول کردند و او را از تیم ملی حذف کردیم.

وی افزود: شک نکنید اگر هیات مدیره اختلاف می کرد، علی دایی را برکنار نمی کردیم. به نظر می رسد که ما در آن زمان کار درستی انجام ندادیم. باید علی دایی را تا پایان مسابقات مقدماتی با تیم ملی حفظ می کردیم. در این صورت شانس بیشتری برای صعود داشتیم. ببینید آقای علی آبادی تاکید کرد که نباید باشد. نظرش این بود که علی دایی نباشد. گفتیم بیایید جلسه هیئت مدیره تشکیل دهیم و نظر بخواهیم. شک نکنید اگر مخالفت می کردند ما دایی را اخراج نمی کردیم.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما