چرا با افزایش سن چاق می‌شویم؟



تنها چند ساعت از میل صبحانه، بدنهای سالمندان و جوانان، هر ودام پاسخی کاملا متفاوت به این وعده غذایی خواهند داد. این تفاوتها توضیح خواهد داد چرا ما با بالارفتن سن مان افزایش وزن پیدا می کنیم و از این مهمتر، چطور می توانم این روند را معکوس کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیش از این بر این بود که باعث افزایش وزن در میانسالی نسبت به کاهش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) یا طراحی خاص، چیزی است که آن را بررسی می کند “میزان متابولیسم در حالت استراحت” می نامند; یک مطالعه قابل توجه که در اوت 2021 در “مجله ساینس” منتشر شد، نشان داد سلول های ما در دهه چهارم و یا پنجم زندگی (40 سال به بعد و یا 50 سال به بعد) به همان میزانی که در دهه دوم زندگی چرخش داشته اند. ، چرخش می‌کنند.

در واقع نرخ متابولیسم تا حدود 60 کاهش ویدا نمیکند و زمانی که شروع به کاهش میابد، با نرخ 0.7 درصد در سال کاهش مییابد; بنابراین افزایش وزنی که با افزایش سن متوجه آن میشوید بدن ماوت بین بدن شما در حال حاضر و زمانی که در بیست سال به سر میبردید، به دلیل متابولیسم نیست.
تفاوت ها در سنین مختلف

بدن فرد ۲۰ ساله از صبحانه استفاده می‌کند؛ به طوری که 12 گرم از تخم مرغ و 4.5 گرم از نان گندم با مقدار کارایی بدست می آید و را به سلولهای عضلانی جدید و سالم تبدیل می کند. تمامی این فرآیند به عنوان مرکز پرورش می‌شود. اما در حالی که این روند در بدن فرزند 20 ساله شما در جریان است، در بدن شما نمی گیرد.

تحقیقات نشان می دهد افراد مسنتر به 25 تا 30 گرم نیاز دارند تا فرآیند عضله سازی مشابهی را که فرد جوانتر تنها می تواند با خوردن چند عدد تخم مرغ برایش می دهد، آنها نیز داشته باشند.

آنچه مهم است، این است که بدن انسان دائما در حال تجزیه و تحلیل و عضله سسا اما که در مدت زمان، روند تخریب عضله از روند ترمیم رن پیشی می گیرد، این مسئله در نهایت به دست رفتن بافت عضلانی می شود. مطالعات نشان می دهد افراد مسن معمول قادر به ترکیب 25 تا 30 گرم لازم برای عضله سازی را دریافت می کنند و به همین خاطر در تمام روز ماهیچه هایشان در حال تحلیل رفتن است. 30 تا 40 سال، بزرگسالان شروع به دست دادن سه تا 8 درصد از توده عضلانی خود در هر دهه می کنند.

هر چه ما عضله و ماهیچه کمتری داشته باشد، بیشتر به دست می‌آورد. عضله‌ها نه تنها زیاد می‌سوزانند، بلکه نه انترل قند خون نمة ڌنک ڌنگ، نک ڌنگ. هرچه عضله و ماهیچه شما کمتر باشد، قند خون شما بالاتر از آن خواهد بود و بدن شما مجبور خواهید شد که بیشتر به تغییر تبدیل شوید.

باید بدانید که از دست دادن ماهیچه با خطر، سرطان، بیماری قلبی، آلزایمر و سیستم ایمنی ضعیف مرتبط است.

منبع: به نقل از پایگاه انجمن بازنشستگان آمریکا (AARP)


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم