اثر انگشت مرورگر چیست و چگونه آن را مسدود کنیم – زومیت

[ad_1]

اثر انگشت مرورگر راهی برای شناسایی شما توسط وب سایت هایی است که بازدید می کنید. این روش عمدتاً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود، اما می توان از آن برای ایمن سازی وب سایت ها و حساب ها نیز استفاده کرد.

اثر انگشت مرورگر چیست؟

با توجه به How to Geek، وب سایت ها می توانند از اثر انگشت مرورگر برای شناسایی شما استفاده کنند. این روش داده های خاصی را که توسط مرورگر به سایت ارسال می شود بررسی می کند و نمایه ای از شما به عنوان کاربر ایجاد می کند. این اطلاعات جمع آوری شده به عنوان اثر انگشت شناخته می شود. زیرا با داده های کافی، می تواند به اندازه انگشتان شما منحصر به فرد باشد.

قبل از پرداختن به آن، بیایید معنای برخی از اصطلاحات را توضیح دهیم. اصطلاحات «اثر انگشت مرورگر» و «اثر انگشت دستگاه» اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما این کاملاً درست نیست. اثر انگشت دستگاه یا اثر انگشت دستگاه اطلاعاتی درباره دستگاهی است که استفاده می کنید و از طریق مرورگر یا برنامه ضبط می شود.

اثر انگشت مرورگر

اثر انگشت مرورگر خاص تر است و شامل تمام اطلاعاتی است که توسط مرورگر گرفته شده است. علاوه بر اطلاعات دستگاه، داده هایی مانند نوع مرورگر و نسخه ای که استفاده می کنید، سیستم عامل شما، زبان مرورگر شما و داده های بسیار دقیق تری مانند وضوح صفحه نمایش ثبت می شوند.

در نگاه اول، داده های جمع آوری شده ممکن است مفید نباشند. اما زمانی که اطلاعات کافی جمع آوری شود، تصویر کاربر از سوی دیگر واضح تر و واضح تر می شود. در نهایت، اثر انگشت آنقدر دقیق می شود که وب سایت مورد نظر می تواند کاملاً مطمئن باشد که شما کی هستید و از آن اطلاعات برای ارائه تبلیغات صحیح استفاده کند.

به عنوان مثال، افرادی هستند که از نسخه خاصی از اندروید استفاده می کنند. علاوه بر این، افراد دیگری نیز هستند که از نسخه ویژه کروم استفاده می کنند. سایر ویژگی ها مانند زبان مرورگر یا وضوح تصویر و موارد دیگر نیز مهم هستند. در نهایت تمام این اطلاعات جمع آوری می شود و اسکریپت در حال اجرا کاربر را قدم به قدم به شناسایی بیشتر و ایجاد یک پروفایل اختصاصی نزدیک می کند.

اثر انگشت مرورگر چگونه کار می کند؟

لیست داده هایی که می توان برای بهبود پروفایل استفاده کرد طولانی است و الگوریتم های اثر انگشت بسیار دقیق هستند. به عنوان مثال، مطالعه ای در این زمینه در سال 2016 انجام شد. در طول این مدت، پروفایل های منحصر به فردی از داده های جمع آوری شده از تقریباً 81٪ از بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد شد. این بدان معناست که سایت می تواند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را بشناسد.

اثر انگشت مرورگر نه تنها با جمع آوری داده های غیرفعال مانند نوع مرورگر و وضوح صفحه نمایش، بلکه با استفاده از ابزارهای فعال تر نیز به دست می آید. در زیر چند نمونه آورده شده است.

  • اثر انگشت روی بوم: به این ترتیب یک بوم نامرئی بر روی تصویر شما از وب سایت اعمال می شود. این بخش بسته به سخت افزار گرافیکی که استفاده می کنید با اسکریپت متفاوتی نمایش داده می شود. این یک راه عالی برای شناسایی کارت گرافیک و درایورهای شما است. اثر انگشت WebGL همچنین از همین روش استفاده می کند.
  • اثر انگشت صوتی: این نوع اسکریپت نحوه پخش صدا در رایانه شما را تجزیه و تحلیل می کند. تغییرات کوچک در صدا می تواند درایور صوتی شما را محدود کند.
  • اثر انگشت رسانهاین روش درایورهای رسانه موجود در رایانه شما را فهرست می کند و آنها را تا حد امکان دقیق شناسایی می کند.

انگشت نگاری مرورگر نه تنها از داده های یک قسمت استفاده می کند، بلکه سیستم تا جایی که می تواند سعی می کند اطلاعات مختلفی را از قسمت های مختلف سیستم جمع آوری و جمع آوری کند تا در نهایت نزدیک ترین تصویر را به کاربر ایجاد کند.

البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که انگشت نگاری مرورگر همیشه بد نیست. این تکنیک به دلایل امنیتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، وب سایت بانک شما ممکن است هر بار که وارد سیستم می شوید اطلاعات شما را بررسی کند تا مطمئن شود که آماده استفاده از کارت اعتباری خود هستید. احتمالا قبلاً برای شما هم اتفاق افتاده است، اگر با دستگاه دیگری وارد حساب کاربری خود شوید، اخطاری دریافت خواهید کرد و با سیستم دیگری وارد شوید.

نمایه اثر انگشت مرورگر برای چه مواردی مناسب است؟

دلیل اصلی ایجاد نمایه اثر انگشت این است که بتوانیم تبلیغات را با دقت بیشتری هدف قرار دهیم. با شناسایی بهتر شخصیت کاربر، یک الگوریتم می تواند به راحتی تشخیص دهد که کدام تبلیغات باید یا نباید ارائه شوند. به عنوان مثال، اگر معلوم شود که از یک دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، احتمالاً هیچ پیام مرتبط با آیفون را نخواهید دید.

اثر انگشت مرورگر

این توضیحات می تواند شما را به یاد کوکی های مرورگر بیاندازد. لازم به ذکر است که اگرچه آنها هدف یکسانی دارند، اما رفتار آنها بسیار متفاوت است. کوکی بیشتر یک دستگاه ردیابی است و سایتی که آن را روی رایانه شما قرار می دهد می داند کجا هستید و چه می کنید. اما اثر انگشت مرورگر به این شکل کار نمی کند. این تکنیک از داده ها و دستگاه شما استفاده می کند تا بفهمد شما چه کسی هستید، اما نمی تواند شما را ردیابی کند.

به همین دلیل، داده هایی که یک کوکی جمع آوری می کند ارزشمندتر است. البته، می توان آن را خاموش کرد و مرورگرها به طور فزاینده ای کوکی های شخص ثالث را مسدود می کنند تا از ردیابی کاربران توسط آنها جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، اثر انگشت تقریباً برعکس است. از آنجایی که بسیاری از داده های جمع آوری شده برای نحوه مشاهده اینترنت بسیار مهم است، راهی برای خاموش کردن آن وجود ندارد.

چگونه از خود در برابر اثر انگشت مرورگر محافظت می کنید؟

مقاله مرتبط:

نکته اصلی در اثر انگشت مرورگر این است که فرار از آن تقریبا غیرممکن است. راه هایی برای غیرفعال کردن برخی از انتقال داده ها با استفاده از افزونه هایی مانند NoScript (که جاوا اسکریپت را غیرفعال می کند) یا مرورگرهایی مانند Tor وجود دارد. اما در حالی که آنها شما را ایمن نگه می دارند، اکثر قسمت های اینترنت را برای شما غیرفعال می کنند. اکثر وب سایت ها بدون اطلاعاتی که اسکریپت های اثر انگشت جمع آوری می کنند ظاهر نمی شوند.

از این گذشته، تقریباً هیچ راهی برای مقابله با اثر انگشت مرورگر وجود ندارد. حتی استفاده از روش هایی مانند حالت ناشناس و VIP ها نیز نمی تواند مانع این امر شود. با این حال، برخی از مرورگرها، از جمله موزیلا، ادعا می کنند که تکنیک هایی را توسعه داده اند که کاربران را از جمع آوری اطلاعات به منظور ایجاد اثر انگشت مجازی باز می دارد. اما آنها نیز کاملاً قابل اعتماد نیستند.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما