۷ موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم

[ad_1]

شاید فکر کنید که جوش شیرین یک پاک کننده همه کاره است. اما در واقع به برخی از وسایل آسیب میرساند و نباید آنها را با آب شیرین تمیز کنیم.

جوش شیرین یک ماده همه کاره در آشپزخانه است. از جوش شیرین برای طبخ غذا، پاک کردن لکه ها و انواع موارد تمیککاری دیگر استفاده می کنیم. به شما توصیه می کنید که برای تمیز کردن وسایلی که در ادامه با آنها آآنا میشویم، از جوش شیرین استفاده نکنید; زیرا باعث می شود و از بین رفتن آن ها می شود. به نوعی می گفت برای این وسایل، انتخاب جوش شیرین به عنوان پاککنن بسیار قوی است.

۱. شیشه

مارکوس فرانکو، کارمند خانه پاک توانا، میگوید: «جوش شیرین یک پاک کننده ساینده است، انابراین این احتمال وجود دارد که شیشه یارد که شیشه یا آینه شما را خرد می کند.» اگر شما به دنبال یک ماده تمیز کننده طبیعی هستید، پیشنهاد می شود از سرکه برای استفاده از شیشه استفاده کنید.

۲. مجموعه

اکالی که از جوش شیرین برای تمیز کردن گلدانها و تابه های ماشینی خود استفاده کنید، وجود ندارد. اما بهتر است به یاد داشته باشید که درست بعد از آن، سطح دا (با آب شیرین) شویسدد. کک پرنتر، بنیان مراقبت های بیلیس، میگوید: «می تواند باعث شود که تبدیل شدن به شیرینی شود». تماس جوش شیرین با آلمینیوم باعث می شود که آلمینیوم به سطح قهوه ای تبدیل شود.

۳. اجاق سرامیک رو میزی

از جوش شیرین برای سطح شیشه‌ای یا براق سرامیکی اجاق از ؛وش شیرون ادتنی ادتفر در این مورد نیز جوش شیرین باعث خراش سطح می‌شود.

۴. سنگ مرمر

شما هرگ نباید از جوش شیرین برای تمیز کردن هر گونه سطح مرمر یا کوارتز استفاده کنید. با گذگذت زمان جوش شیرین باعث آسیب به لایه محافظ فوقانی خوافظ شد و در نهایت خراشهایی را بر روی سنگ مرمر یا کوارتز میترکد. پرنتر میگوید: “برخی وب سایتها از جوش شیرین را بر روی این توصیه می کنند، اما سازندگان سنگ نسبت به آن هشدار می دهند، زیرا آسیب بالقوه می شود که می تواند در ازمدت ایجاد شود.”

۵. مبلمان چوبی

جوش شیرین می‌تواند بیش از حد از مبلمان چوبی قوی باشد و آن‌ها را برزب کند. پیشنهاد می شود با استفاده از مخلوط صابون و آب اقدام به تمیککاری برای مبلمان چوبی کنید.

۶. نقره جات

لیلی کامرون، سرپرست تمیز کردن در خانه، میگوید: “شست و شوی ظروف نقره در آب و جوش شیرین می تواند به سرعت آنها را برق بیندازد، ولی بیش از زمان مجاز، باعث خوردگی آنها می شود.”

۷. هر چیزی با شیارهای عمیق

جوش شیرین پس از خشک شدن، بقایای سفید و غبارآلود را پشت سر می‌ردذا بنابراین هرگ نباید از آن برای تمیز کردن سطوح با شیارها یا ترکهای کاربردی استفاده کنید; زیرا بقایای آن بر جای خواهد ماند.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما