احمد خاتمی: طرح صیانت نه به بار است نه به دار

[ad_1]

امام جمعه موقت تهران گفت: طرح صیانت نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می‌کنند و عده‌ای می‌گویند خیانت و خوبت است؟

به گگارش ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: فداکاری دو خلبان در تبریز را میستایم. آنها میستد جان خود را نجات دهند اما برای اینکه جنگنده در منطقه مسکونی سقوط کند، به شهادت رفتند.

وی در ادامه افزود: ویروس منحوس همچنان در کشور می‌چرخد. مکرر می گویم که مردم توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند. رهبر انقلاب توصیه می کنند به واکسن زدن و معلوم شدن واکسن زدن چقدر تاثیرگذار بوده است. مردم به نظر متخصصان و نظرات فقهی توجه کرده و واکسن بزنند. وقتی رهبری توصیه می کنند دیگر جای تامل ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث خاص، گفت: موضع نظام را جمهوری بیان کرد. سیاست کلان ما این است که همه درگیر را به گفت وگو و خویشتن ددتڹ. نگرانی ما کشته شدن بیگناهان است و هیچ کاری به دین آنها نداریم. تحرک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را پیچیده کرده است. آمریکا در سراسر دنیا فضولی می کند. آمریکا خود را ابرقدرت می داند در حالیکه ابرقدرت نیست. در صحنه سیاسیکورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می کوبند مثل اینکه نان آنها در جنگ است تا آتش را برافروخته تر کنند.

خاتمی همچنین درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تجربهان کرد: فعلا نه له نه علیه طرح صیانت هیچ سخنی نمیگویم ولی صدها طرح به مجلس می رود و مجلس جای طرح و نظر است. بعد از مدتی طرح ها به شورای نگهبان میآید و این شورای قانونمدارانه آنها را بررسی می کند. هیچ کدام از اعضای شورای نگهبان مسئله ای درباره طرح صیانت ن٨درگر. ما صبر می‌کنیم هرچه اصلاح شد مر قانون بررسی کنیم.

وی افزود: موافقان این طرح بیان می‌خواهند چه کنند. بگویند کسب و کار مردم را در نظر می گیرند. مخالفان هم خیلی صریح نظر خود را اعلام کنند تا این طرح پخته شود. طرح الان نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و عده ای می گویند خیانت و خباثت است. در فضای آرام و منطقی مسئله بررسی شود و روال قانونی طی شود. وقتی قانون شد همه باید تبعیت کنند.

وی در ادامه درباره مذاکرات وین تصریح کرد: رهبری اجازه داده تا تحریم ها لغو شود. طرفداران فرزندان و دلسوزان ملت هستند. توجه دارند نقطه نهایی، لغو همه تحریم ها با تحریم های بانکی و تجاری است. اگر این تحریم ها لغو نمی شود، اصلاً توضیح داده نشده است. امیدواریم خبرهای خوش براش ملت در راه باشد به هر حال شما ملت پیرو۲ ثین س. این ملت را خسته کرده اند و همچنان در صحنه خواهند بود.

خاتمی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان در بررسی بودجه برخی نگرند و فقط حوزه خود را نبینند و نصلحت کل ککور را ببینند. درآمدها را نه خوش خیالانه، بلکه واقع بینانه ببینید. به مسئله تولید و مشکل توجه کنید. اولویت اول را برای به سامان رساندن طرح های نیمه تمام بدهید. در برنامه ریزی مسئله همه اقشار را در نظر بگیرید و چیزی را بپذیرید که بر غم جانکاه گرانیها بیفزاید. ما از گرانی های سرسام آور در رنج هستیم. محرومان را در نظر بگیرید.
خاتمی در خطبه اول هم بر موضوع تقوای الهی، صبر در زندگی شخصی، مقاومت در راه حق، تقویت باورهای ایمانی بر برابر شبه ها و حضور با بصیرت در همه صحنه ها برای حفظ انقلاب تاکید کرد.

وی شهادت امام کاظم را هم تسلیت گفت.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما