ادعای رویترز درباره جزییات توافق احیای برجام

[ad_1]

فرارو- خبرگاری رویترز با ادعای دسترسی به سند 20 صفحهای توافق وین از مشخص شدن گامهایی که هر یک از طرفین در مرحله اجرای توافق باید بردند، خبر داد.

ادعای ادعای رویترز متن پیش‌نویس این توافق که بیش از 20 صفحه است، مراحل توالی گام‌های دو طرف را مشخص می‌کند که باید آن را توسط طرف‌های باقی مانده در توافق تایید کرد، اجرا شود. به گفته سه دیپلمات، اولین فاز اجرا با مرحله ای از جمله تعلیق غنی سازی بالای 5 درصد توسط ایران، شروع می شود.

این متن جنوبی نیز به سایر موارد اشاره دارد که دیپلماتها میگویند شامل آزادسازی حدود 7 میلیارد دلار از پولهای ایران در بانکهای کره و همچنین آزادی زندانیان غربی در ایران است.

اعلام اعلام رویترز بود مالک خلوص مجاز غنی سازی اورانیوم توسط ایران 3/67 درصد خواهد بود.

ادعای رویترز در حالی منتشر شده است که هنوز در حال حاضر در حال حاضر هیچ سندی امضا نشده است.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ادعای رویترز را «شعبده بازی رسانه‌ای» خواندن و به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «مطلب رویترز صرفاً در عملیات روانی است و نسبتی با واقعیت واقعی مذاکرات ندارد. موضوع آزادسازی زندانیان اساساً ربطی به تشکیلات ندارد. و ایران تعلیق غنی سازی بالای 5 درصد را هیچگاه قبل از مشخص شدن مسائل تحریمها و تحریم نفتی و دریافت پولهای ایران از طریق مبادی رسمی انجام داد.

نورنیوز نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم نوشت: «ایران از ابتدا اعلام کرد تا زمانی که آمریکا گامهای لازم را در راستای تحریم ها بر نمی دارد، هیچ گونه فعالیتی برای کاهش خطرات خود را که در ردیف های برجامی است انجام نمی دهد».

نورنیوز هم تبادل زندانیان را از موضوع برجام دانست و افزود: “بر خلاف ادعای رویترز در خصوص انجام میان آمریکا و ایران به عنوان الزام به توافق پایانی، هیچ برنامه ای برای گفتگوی مستقیم در دستور کار هیئت ایرانی نیست.”

واکنش وزارت امور خارجه ایران

وزارت امور امور امور خارجه به انتشار گگارشهای تحریف شده درباره بحث و گفتگو از جمله گگارش آخرین خبرگزاری رویترز در مورد توافق وین واکنش نشان داد.

سعید خطیبزاده در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گگارشده رسانه های کاری خطرناک است. توافق نهایی برای صدور مرای صدور وز باگت آمریکا به برجام با گگارش بیمنبع تحریف شد که شایعه سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود. با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی، منتظر تحریف‌های بیشتر بود.»

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما