متخصصان متخصصان در آلمان از بروز علائم جدید اومیکرون در کودکان

[ad_1]

با وجود گذگذت حدود 2 سال از شروع همه گیری ویروس، همچنان این ویروس «مرموز» متخصصان و پپککان را غافلگیر می کند. علائم کوید 19 در بین خردسالان و کودکان با علائم شناخته شده سویه های قبلی در بین بزرگان متفاوت است.

به گگارش یورونیوز، هئیترتریتر و ستردهتر سویه اومیکرون بهویژه در بین کودکان بر نگرانی والدین و پپککان افزوده شده است. در یک بیمارستان مخصوص اطفال در حومه شهر بن آلمان، متخصصان علائم بیماری را در کودکان مبتلا به اومیکرون مشاهده کرده اند. با وجودیکه به نظر می رسد «شدت» این سویه در مقایسه با سویه های پیشین کمتر باشد اما در برخی از کودکان علائمی که بروز داده اند که بر روی آنها افزوده شده است.

نتایج مراجعات به این مرکز درمانی در اکثر موارد نشان می‌دهند که کودکانی که به بیماری‌های عمومی مراجعه می‌کنند، می‌شوند. به نظر میرسد بچهها در سنین پایینتر به مسمومیت خونی یا نوعی سپتیسیمی (سپسیس یا همان گندخونی که نوعی بیماری است که سراسر بدن را میگیرد و به علت پیش میآید) در نتیجه نتیجه به اومیکرون میشوند.

شدت مریضی در ایندسته از کودکان بالا است و به تزریق سرم نیاز می کنند چرا بههیچوجهی که به خوردن و یا نوشیدن نیاز دارد. اما معمولاً این بچه‌ها به مشکلاتی دچار نمی‌شوند.

دکتر گرد هورنف، متخصص اطفال در بیمارستان سنت آگوستن با اشاره به موارد بالا تاکید می کند که مشکلات حاد نگاهی به شیوه هایی که در موج اول کوید شاهدش بودیم، دیگر وجود ندارد. علائم اومیکرون در میان خردسالان خفیفتر است و کار اکثر آنها حتی اگر به بیمارستان هم ککیده شود، معمولا به آوی سیو (بخش مراقبت های ویژه) ککیده نمی شود. کودکان و نوزدانی که در بیمارستان بستری می شوند در مقایسه با بزرگسالان به درمان یا دستگاه پزشکی مصنوعی (وانتیلاتور) نیاز پیدا نمی کنند.

اما عوارض کووید محدود به بیماری‌های جسمی نیست. به اعتقاد دکتر گردهورنف مککلات روحی-روانی ناشی از همهگیری و پیوندهای اجتماعی بهوجود آمده هم می تواند مخرب بسزایی در آینده کودکان داشته باشد.

مشکلاتی که متخصصان اطفال در بین این گروه سنی مشاهده می کنند در ارتباط مستقیم با خود ویروس نیست، بلکه بیشتر با تدابیر جانبی و پیوندهای آن مرتبط است. «عدم روحی» دومین مولفه رایج بین کودکانی بوده که به این بیمارستان در آلمان مراجعه کرده است. دکتر هورنف میگوید تا بهحال با این همه کودکی که از «بیاشتهایی» در رنج وجود ندارد.

در این بیمارستان اطفال، مرکزی هم برای واکسیناسیون این گروه سنی ایجست. طبق آمارهای رسمی در آلمان تا حدود 20 درصد از گروه سنی 5 تا 11 سال حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند. حدود ۶۰ درصد گروه سنی ۱۱ تا ۱۷ سال این کشور هم ۲ دُز واکسن زده‌اند.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما