نصرالله: حزب الله موشک نقطه زن و پهپاد می‌سازد

[ad_1]

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان به مناسبت گرامیداشت یاد فرماندهان شهید مقاومت به سخنرانی و خبر داد که حزب الله خیلی از هزاران موشک خود را نقطه زن کند.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، عصر امروز (چهارشنبه) در جریان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی کرد.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پیش از پرداختن به تحولات منطقه و جهان ابتدا به تمام مردم سالروز ولادت امیر مؤمنان (ع) را تبریک گفت و گفت: “زمانی که نام علی (ع) را به یاد می آوریم، خداوند خداوند را شکر میگوییم و از آن. والدین خود را سپاس می‌کنیم که ما را از کودکی با شناخت، عشق و حب او تربید»گ.

سید حسن نصر الله در ادامه یادآور شد: «38 سال از شهادت شیخ راغ ا حرب و 30 سال از شهادت سید عباس و در سید او، شهید ام یاسر و وسر آن دو حسین میگذرد. 14 سال از شهادت فرمانده جهادیمان حاج عماد مغنگذته و از زمان مقاومت اسلامی و حزب الله 40 سال میگذرد ».

دبیرکل حزب الله افزود: «سال 1982 برای ما سال تصمیم، جبران، زادروز، آغاز و تداومی بود که همچنان پابرجاست. این مسیر با خون شهدای ما آبیاری شده و هر چه امروز داریم به خاطر خیون ا»ا».

سید حسن نصرالله همچنین خبر داد: «مجموعه های کامل از آثار سید عباس چاپ شده و در آینده آینده خواهد شد. این بخشی از تاریخ و حضور ماست. مجموعه کامل آثار شیخ راغب تکمیل و عرضه خواهد شد. چند روز بعد با شبکه المنار برای گفتگو درباره عباس الموسوی مصاحبه خواهم کرد و همچنین یک کنفرانس فکری و فرهنگی از زندگی و اندیشه سید عباس برگزار خواهد شد.

مقاومت مقاومت توسط فرماندهان شهید

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «ما نه ادعا می‌کنیم و نه مقاومت را مصا، نیمصادره ک. ما نمی‌توانیم بگوییم که این سخنان را می‌توان فهمید که فرماندهان شهید ما بودند که این کار را انجام دادند. حمله سال ۱۹۸۲ حمله فوق‌العاده برای لبنان، منطقه، آدمان فٌٛسطین رسوسطیه رسوسطیه ر اما تهدید بزرگتر علیه لبنان بود. هویت لبنان در معرض خطر بود و این ککور در آستانه قرار گرفتن به دستان اسرائیل قرار داشت. باید این را ثبت کرد که مقاومت و تمام گروه های آن از جروه های آن از جمله حزب الله بودند که هویت لبنان را حفظ کردند».

سید حسن نصرالله ادامه داد: «این مقاومت است که این هویت را با خون، جانفشانی و جهاد حفظ کرده و این هویت را در آینده در آینده نیز حفظ خواهد کرد. مقابله با پروژه پروژه ای از نظر کمی و کیفی سطح بالاتر بود، ازاینرود مقاومت اسلامی لبنان متولد شد. این مقاومت تشکیل شد تا در کنار مابقی گروه‌ها با این طرح مقابله کنند. .

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان افزود: «تثبیت شیوه، مقاومت، راه آن، نهادینه سازی این مقاومت و تبدیل آن به یک موجودیت سازماندهی شده، قوی، مستحکم و آسیب با سید عباس بود. سید عباس عنوان ثبات و حرکت ما در مسیر پیروزی بود. با حاج عماد مغنیه بود که در مرحله عمل، تغییر معادلات، لهکردن رژیم دشمن، نابود کردن افسانه آن ارتش شکستناپذیر و همچنین ایجاد توانمندیها و توسعه کمی و کیفی قرار گرفت.

سید حسن نصرالله بیان کرد: عماد مغنیه در این مسیر همان پیروزی بود که شیخ راغب به دنبالش بود و سید عباس وعده آن را داد. این پیروزی به دستان حاج عماد محقق شد. حاج عماد عنوان توسعه هواشمندانه، مبتکرانه و توسعه ٛ امنیت اقات آقا سیا تقا مقاومتی که تمام این پیروزی ها و افتخارات را به لطف خداری او و با یاری او و جافشانی ها، برنامه ریزی و با عمل به تکلیف، صبر و تلاش و جهاد رقم زد ».

عقب‌گرد و زوال رژیمی

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: «مقاومت بهرغم تمام توطئه ها و سختی ها در داخل و خارج، از لبنان محافظت می کند و ملت فلسطین را یاری می دهد و چشمانش به قدس و مقدسات دوخته شده است. برخی گمان می کنند که آینده منطقه به یک عنصر سوم به نام اسرائیل گره خورده است و برای منطقه آینده بدون آن چشماندازی نمیبینند .. جنبشهای مقاومت در منطقه -من جمله ما- نگرش متفاوت و واقعنگران داریم. ما بر این باوریم که این رژیم موقت و در حال پسرفت است. قوس نزولی این رژیم در سال 1985 آغاز شد از آن زمانی که مقاومت لبنان دشمن را به عقبنشینی از بیروت صیدا، بقاع غربی، راشیا و النبطیه کرد تا برود و در پشت آن نوار امنیتی معروف پنهان شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: «در سال ۲۰۰۶ بود که اسرائیل بزرگ سقوط کرد. مسیر کلی این رژیم، یک راه سراشیبی است و این تنها ارزیابی من نیست، سران ارشد دشمن، فیلسوفان و نظریه پردازان ارشد این رژیم و بسیاری از آنها با این ادبیات صحبت می کنند. ما اسرائیل را در راه زوال می‌بینیم و در اینجا تنها موضوع زمان مطرش بٌح اس. آینده منطقه متفاوت از آن چیزی است که دیگران محاسباتشان محاسباتشان را بر روی آن بناڀ ؇ ڀ؇ بناڀ. ما به عنوان یک گروه مقاومت در لبنان که کوکورمان در محدوده تهدید قرار دارد، روزانه تحولات این رژیم را دنبال می کنیم; ما در برابر یک رژیم و ارتش بحران‌زده داریم. آن دسته ککورهایی که روابط خود را عادی سازی کرده اند و برای این رژیم پول میفرژیم میفرستند، سعی می کنند که کمی به رژیم دشمن جان ببخشند ».

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: “در رژیم اشغالگر اسرائیلی ها برای تحمل خطرات ناشی از جنگ و اعتماد آنها به ارتش و نهادهایشان کاهش یافته و مهاجرت معکوس در آنجا افزایش پیدا کرده است. وضعیت اقتصادی در داخل این رژیم سخت و فاجعه‌بار است و میزان بیکاری است. ما سربازان دشمن را دیدیم که در مرزهای لبنان در آغالها به دنبال غذا برای خوردن بودند. حلوفصل سیاسی و چشماندازی ندارد. تنها چچمانداز موجود، امیدبخش و جدی ای که می تواند در چند سال به نتیجه برسد، چچمانداز مقاومت است ».

ساخت موشکهای نقاط زن و پهپادها در حزب الله

سید حسن نصرالله همچنین خبر داد: «در سالهای اخیر، اسرائیل به این نتیجه رسیده است که جنگ هزینه دارد و از اینرو اططلاح» نبرد بیناجنگی «را ساختند. [در استراتژی مذکور که در سه دهه اخیر توسعه یافته است، یک طرف سعی خواهد کرد در حدفاصل بین دو جنگ توانمندی‌های طرف مقابل، ساختار سازمانی، تسلیحاتی و انسانی آن را تضعیف کند]. مختل کردن حمل‌ونقل از ایران به لبنان یک تهدید بود؛ اما مقاومت این را به یک فرصت مبدل کرد و حالا من میگویم که نبرد بیناجنگی نتایج بسیار خوبی برای ما به دنبال داشته باشد. به دشمن میگویم که ما این را میتوانیم پیدا کنیم که خیلی از هزاران موشکهایمان را نقطهزن کنیم و این کار را از چند سال پیش آغاز کردهایم و موشکهایمان را نقطهزن کردهایم و دیگر نیازی به انتقال آن از ایران نداریم. مکتب این مقاومت، مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی این است که تهدید را به فرصت تبدیل کند».

دبیرکل حزب الله افزود: «به دشمن میگویم که ما در انتظار شما هستیم و به یاری خداوند و هوشیاری مقاومت این امکان را دارد که در شرایط عملیاتی وجود داشته باشد» انصاریه 2 «انصاریه 2» [عملیات انصاریه، کمینی بود که حزب‌الله ۲۴ سال پیش (۱۹۹۷) در روستای انصاریه برای شماری از کماندوهای صهیونیستی گذاشت و دوازده‌نفرشان کشته شدند] قرار بگیریم». سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به اغالگرانی که به دنبال موکهای نقطهزن هستند، گفت: «هر چقدر دوست دارید به دنبال آنها بگردید. ما منتظر شما هستیم. ما امروز در لبنان -و از مدت‌ها پیش- ساخت په‌پادها را هم آغاز کرده‌ایم».

سید حسن نصرالله همچنین تککید کرد: «مقاومت از مدتها پیش و از زمان حاج عماد پدافند هوایی خود را فعال کرد; اما تصمیم فعال سازی را در پایین ترین سطح در مقابله با پهپادها اتخرد کرذ دشمن به دنبال جذب سرباز در داخل [کشور] رفت تا ناتوانی خود را در ارسال پهپاد به لبنان را جبران کند. در حالی که برخی ها در داخل کشور نشسته بودند و دسترویدست گذاشته بودند و سفارت آمریکا میلیونها دلار خرج میکرد، ساختن برترین برنامه آموزشی و آماده سازی خود را در ده سال گذشته در تابستان و بهار امسال اجرا کرد. مقاومت به دور از اطرافش در جریان است، در مسیر توسعه قرار دارد».

مشارکت فعال حزب الله در انتخابات

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات داخلی لبنان پرداخت و در این خصوص گفت: «کسی که ما را به تعویق می اندازد و از نظر سخنان میگوید در واقع او این را میخواهد و در حقیقت آنها خود را در معرض خطر قرار نمی دهند. ما ما در دوره های قبل با جدیت، حضور قدرتمندانه و مدیریتی در انتخابات مشارکت می کنیم. شعار ما در این انتخابات «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم».

حق آزادی‌بیان مردم یمن و بحرین

سید حسن نصرالله همچنین اشاره ای نیز به مردم بحرین و ایمان داشت و درباره آنها گفت: «در لبنان -کشور آزادیها- این حق ملت مظلوم بحرین است که سالروز خیزش 14 فوریه را زنده بدارند. ملت مظلوم یمن این حق را دارند که از کودکان، زنان و مردمشان حرف بزنند. همان مردمی که در عملیات متجاوزانه سعودی‌ها سربریده می‌شوند».

مقاومت رهبر لبنان در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: «درست است که زندگیمقط اما این موشک است که از این زندگی، کشور، حاکمیت، مردم و مرزها و عزمحت محت محا محا. برخی از رقبا در از سی سال پیش و برخی دیگر از پانزده سال پیش برخی وزارتخانه ها را به دست … با پولهای ککور چه کرد؟ و با آن پول‌هایی که از خارج آمدند؟ پول‌هایی که آمریکا و عربستان در لبنان خرج کردند، چه شد؟»

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما