اقامت نوروزی ارزان در شهر های توریستی چقدر هزینه دارد؟

[ad_1]

فرارو– قیمت هتل در تعطیلات نوروز بدون سروصدا گران شده است. به عنوان مثال در اصفهان و یکی از هتلهای یکستاره این شهر رقمی بابت اتاقهای یکنفره حدود 600 هزار تومان نوشته شده است که این نسبت به امروز هفتم اسفند دو برابر خواهد شد. هتل های هتل در تعطیلات نوروز و سایر شهرهای توریستی ایران می تواند ترسناک باشد و مثلا در جزیره کیش به شبی 11 میلیون تومان برای اتاق های یکنفره برسد. همین رقم های سرسام آور باعث استقبال از مسافرخانه ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه های بومگردی و سنتی و … شده است.

به گزارش فرارو، بررسی ها نشان می دهند در اصفهان، شیراز، یزد و مشهد با بودجه 200، 300 هزار تومان امکان اقامت و رزرو مسافرخانه ها و اقامتگاه های بومگردی برای تعطیلات نوروز وجود دارد.

اقامت ارزان در اصفهان

هزینه یک شب اقامت در هتل ویانا که یکستاره می شود، در عید دستکم شبی 570 هزار تومان است. رقمی که نسبت به روزهای ابتدایی اسفند 300 هزار تومان بیشتر است، اما اگر در اصفهان با قیمت های کمتر اقامت داشته باشید، آنوقت باید گزینه هایی مانند بومگردی، اقامتگاه سنتی و .. مراجعه کنید. برای مثال یک شب خوابیدن در یکی از اقامتگاه های بومگردی این شهر شبی 230 هزار تومان است و با 250 هزار تومان می توانید در یک اقامتگاه سنتی دیگر اتاق های یکتخته را رزرو کنید.

امکانات این اتاق ها در یخچال و چیلر است، اما اگر در همین اقامتگاه ها دست روی اتاق هایی که تلویزیون و سرویس به داشتنی اختصاصی دارند، خرجتان تا نزدیک 380 هزار تومان افزایش پیدا می کند. در مهمانسرای این شهر می شود با 300 هزار تومان اتاق های دونفره و سهنفره که امکاناتی مثل یخچال، تلویزیون و سیستم گرمایشی دارند را برای تعطیلات عید رزرو کنید.

هزینه های اقامت نوروزی در اصفهان

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

اقامتگاه بومگردی

یخچال و چیلر

۲۳۰ هزار تومان

اقامتگاه سنتی

یخچال و چیلر

۲۵۰ هزار تومان

اقامتگاه بومگردی

یخچال، چیلر، تلویزیون و سرویس بهداشتی

۳۸۰ هزار تومان

مهمان سرا

یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی

۳۰۰ هزار تومان

اقامت در مشهد

اقامت در هتل های پنجستاره مشهد برای عید از یک میلیون و 500 هزار تومان می شود، اما با کمتر از 100 هزار تومان می شود گزینه های اقتصادی این شهر را تجربه کرد. اقامتگاه در مشهد نسبت به شهرهای شمال، جنوب و اصفهان کمتر است و هتل آپارتمانها از معدود گزینه هایی در این شهر می شوند که از نظر صرفه اقتصادی جایگزین هتل می شوند. مثلا اقامت در هتل های این شهر و سوییت های یک تخته آنها با کمتر از 100 هزار تومان ممکن است. هتل آپارتمان یک ستاره در یک شهر برای تاریخ روز اول فروردین یکنفره خود یکنفره خود را 50 هزار تومان اعلام کرده که البته خبری از تختخواب و صبحانه نیست.

با 200 هزار تومان می شود سوییت های یکنفره را در دیگر هتل آپارتمان های این شهر پیدا کرد. طبق عکس های هتل، تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و امکاناتی که در این مورد می بینید و اگر بخواهید سه نفر را انتخاب کنید، هزینه هر شب به 250 هزار تومان می رسد. اگر بودجه را به 300 هزار تومان هزار تومان افزایش دهید، سوییت هایی را می توانید انتخاب کنید که آپآپن اینترنت در اتاق به آنها اضافه شود.

هزینه های اقامت نوروزی در مشهد

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

هتل آپارتمان

بدون تخت و خواب صبحانه

۵۰ هزار تومان

هتل آپارتمان (یک نفره)

‌تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال

هزار تومان

هتل‌آپارتمان (سه نفره)

‌تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال

۲۵۰ هزار تومان

هتل‌آپارتمان (سه نفره)

‌تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و یخچال

۳۰۰ هزار تومان

اقامت ارزان در شیراز

هتل های پنجستاره شیراز در عید برای اتاق های دو نفره خود نزدیک به دو میلیون تومان می گیرند. این رقم دریافتی هتل چمران و هما برای روزهای است، فروردین است، ولی در اقامتگاه های سنتی این شهر همین اتاق ها را با حدود 300 هزار تومان می توانید رزرو کنید. در یکی از اقامتگاه های سنتی شیراز اتاق اتاق دوتخته بدون صبحانه، 335 هزار تومان اعلام می شود که علاوه بر تلویزیون و یخچال، اینترنت در اتاق جزوه امکانات آن می شود. با ۲۵۰ هزار تومان اتاق‌های دونفره در اقامتگاه‌های بومگردی قابل رتهشس. صبحانه هم امکانات آن نوشته شده، اما سرویس بهداشتی و حمام در این اقامتگاه ها مشترک است. نکته جالب درباره یکی از این اقامتکاها این است که رزرو اتاقی که بهحوض مرککی حیاط نزدیکتر می شود، 80 هزار تومان بیشتر خواهد بود. در مهمانسرای شیرازهای اتاقهای دونفره با 200 تا 250 هزار تومان می شود و این رقم برای اتاقهای یک نفره به 230 هزار تومان می رسد و برای اتاقهای سهنفره تا 300 هزار تومان افزایش پیدا می کند. تلویزیون و اینترنت نامحدود در اتاق چیزی است که بهعنوان امکانات این مهمانسرا نوشته شده است.

هزینه های اقامت نوروزی در شیراز

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

اقامتگاه سنتی (دو نفره)

تلویزیون و یخچال، اینترنت در اتاق

۳۳۵ هزار تومان

اقامتگاه بومگردی (دو نفره)

صبحانه، سرویس بهداشتی و حمام مشترک

۲۵۰ هزار تومان

مهمانسرا

تلویزیون و اینترنت نامحدود

هزار تومان

اقامت ارزان در یزد

اقامت در یزد برای تعطیلات عید در کمترین حالت بین 150 تا 200 سانرسانر این رقم را اقامتگاه های سنتی، بومگردی و خانه مسافر برای اتاق های یکنفره در نظر گرفته اند. در تعطیلات نوروزی که راهی شیراز می شوند در برخی از اقامتگاه های بومگردی این رقم را برای اتاق های یکنفره با امکاناتی مانند مبلمان، سرویس بهداشتی و یخچال می کنند و این هزینه برای اتاق های سهنفره به 350 هزار تومان می رسد. در اقامتگاه های رقمی هزینه اتاق های یکنفره دستکم 270 هزار تومان است و این برای اتاق های دونفره به 335 هزار تومان افزایش پیدا می کند. اینترنت در اتاق را باید علاوه بر تلویزیون، یبخچال و وسایل مبلمان این اتاق را بسازیم. خانه مسافر را می توانم یکی دیگر از گگینه های ارزانقیمت برای سفر به یزد در ایام عید بدانیم. سوییتهای سهنفره در یکی از خانه مسافرهای یزد 250 هزار تومان و سوییت دونفره 180 هزار تومان هزینه دارند و تلویزیون، مبلمان و وسایل آشپزخانه هستند که برای این سوییتها در نظر گرفته شده اند.

هزینه های اقامت نوروزی در شیراز

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

اقامتگاه بومگردی (یک‌نفره)

مبلمان، سرویس بهداشتی و یخچال

هزار تومان

اقامتگاه سنتی

اینترنت در اتاق، سرویس بهداشتی و یخچال

۲۷۰ هزار تومان

مسافر خانه (یکنفره)

تلویزیون، مبلمان و یخچال

۱۸۰ هزار تومان

اقامت ارزان در کیش و قشم

هزینه یک شب اقامت در هتل های پنجستاره کیش می تواند از 10 میلیون تومان فراتر برود. رقمی که هتل ترنج کیش دریافت می کند، از شبی 11 میلیون تومان برای هر نفر آغاز می شود و گذراندن شب های سال جدید در سایر هتل های چهار ستاره و سهستاره این جزیره حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان آب می خورد. با این حال آپارتمان ها و سوییت های این جزیره را در ایام عید با کمتر از یک میلیون یک میلیون تومان می توانید اجاره کنید. گزینه هایی که خلاصه امکانات آنها را باید تلویزیون و مبلمان و یخچال های هتلی معرفی کنیم که این رقم در شب اول سال جدید 680 هزار تومان است. همچنین کمترین هزینه برای اقامت در هتلهای قشم هت تعطیلات نوروز 700, 800 هزار تومان است. این رقم را بابت اتاقهای هتلهای سهستارهای مثل مارینا و بهشت ​​از شما میگیرند، اما اگر هتل آپارتمانهای این جزیره را ببینید، اتاقهایی با هزینه 350 هزار تومانی درانتظارتان است. تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت نامحدود در اتاق و .. بخشی از امکانات این اتاق ها نوشته شده است.

کمترین هزینه های اقامت نوروزی در کیش و قشم

نوع اقامت

امکانات

هزینه یک شب اقامت

سوییت (کیش)

تلویزیون و مبلمان و یخچال‌ هتلی

۶۸۰ هزار تومان

هتل‌آپارتمان (قشم)

تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت نامحدود در اتاق

۳۵۰ هزار تومان

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما