انتقاد تند حسین شریعتمداری از امیر عبداللهیان

[ad_1]

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: اظهارات این روزها مسئولان محترم در مذاکرات هسته ای کشورمان با آنچه در ابتدای مذاکرات ذکر شد متفاوت است که امیدواریم نشان دهنده تغییری در اهداف اعلام شده در آینده نباشد. “

قبل و قبل از آغاز دور دوم مذاکرات وین (در دولت سیزدهم) صحبت از لغو تمامی تحریم ها از جمله تحریم ها بود. به عنوان مثال، آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در یادداشتی در روزنامه مسکو کامرسانت در تاریخ 16، تاکید کرد: «یا در ابتدای آذرماه آقای علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان، مقاله‌ای درباره وب سایت فایننشال تایمز که در آن آمده است که “تحریم ها باید به طور کامل برداشته شوند”.

آقای امیر عبداللهیان دیروز (۲۴ آذر) در نشست سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت؛ دکتر دکتر گفت: رویکرد ما لغو کامل تحریم‌ها درباره نگرانی‌های ادعایی طرف‌ها در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است. باقری در همین روز به پرس تی وی گفت. از نظر ما، همه تحریم‌های مغایر با قوانین شورای امنیت سازمان ملل باید برداشته شوند. چه این تحریم ها در دوره اوباما اعمال شده باشد و چه در دوران ترامپ یا بایدن. علاوه بر این، تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام و تمامی تحریم‌هایی که تحت فشار حداکثری دولت قبل برای تأثیرگذاری بر برجام اعمال شده بود، باید برداشته شود».

همانطور که می بینید، صحبت از لغو «تحریم های دائمی» به جای «لغو همه تحریم ها» است، در حالی که بسیاری از تحریم های آمریکا به بهانه های غیرهسته ای علیه ایران اعمال شده است. در دوره اوباما، ایالات متحده به بهانه های مختلف 500 موسسه را تحریم کرد و در دوران ترامپ این تحریم ها دو برابر شد. و بایدن مجازات های جدیدی را به پنالتی های قبلی اضافه کرد! و به طور کلی تحریم های ISA، Sisada، Visa، Katsa و غیره متعلق به آن است که عمدتا در دوره اوباما اعمال شده است.

اگر لغو تحریم ها فقط شامل تحریم ها می شود و همین تحریم ها به بهانه های واهی و خصمانه دیگری مانند حقوق بشر و تروریسم و ​​صنعت موشکی و حضور در منطقه و امثال آن باقی می ماند، وین چه فایده ای دارد. صحبت می کند؟ و با چه انگیزه ای و آیا قابل انجام است؟ با شناختی که از دوستان تیم اصلی داریم، بدون شک سعی می کنند راه را برای سوء استفاده حریف ببندند، پس مراقب باشید بعد از بسته شدن در، حریف از پنجره وارد نشود!

آمریکا از تحریم ها به عنوان اهرمی علیه اقتصاد ما استفاده می کند و با از دست دادن توانایی استفاده از سایر اهرم ها از جمله اهرم های نظامی، به سختی می توان باور کرد که تحریم ها را لغو کنند. بنابراین ضمن تاکید بر لغو تمامی تحریم ها، باید تلاش کرد تا تحریم ها را خنثی کرد. خوشبختانه دولت سیزدهم بودجه و سایر برنامه های عمرانی خود را بدون دخالت عامل تحریم می بندد.

در همین راستا لازم به ذکر است که پس از تصویب برجام در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک، اوباما با ابراز خرسندی از برجام، گفت که تحریم ها علیه ایران نمی تواند ادامه یابد و متحدان ما به دنبال تداوم آن به ضرر خود هستند. از همکاری امتناع کرد.

بهانه غرب ابراز نگرانی از تولید سلاح هسته ای در ایران است! وی در حالی که یقین دارد ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و آن را ممنوع می داند، اما در صورت اصرار بر بهانه واهی خود، مذاکرات هسته ای باید پس از انهدام سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی هند، پاکستان به تعویق بیفتد. NPT نه پاکستان، نه هند و نه رژیم جعلی اسراییل مجاز به داشتن تسلیحات هسته ای نیستند و اگر آنها اعضای NPT محسوب نمی شوند، چرا ایران باید عضو NPT باقی بماند در حالی که طبق ماده 10 NPT، می تواند از این معاهده خارج شود. توافق.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما