او عاشق دو چیز است: زنان و شغلی‌اش!

[ad_1]

روسیهفرارو- کاترین بلتون از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ خبرنگار «فایننشال تایمز» دة مسد. امروز او به عنوان یک روزنامه یک روزنامه نگار تحقیقی برای خبرگری «رویترز» در لندن کار می کند. کتاب «شبکه پوتین؛ چگونه کا گ ب روسیه را پس گرفت و سپس چشمان خود را به روی غرب انداخت “از او در سال 2020 میلادی به زبان انگلیسی منتشر شد و از سوی نشریات” اکونومیست “,” فایننشال تایمز “,” نیو استیتسمن “و” دیلی تلگراف » به عنوان کتاب سال انتخاب شده بود.

این کتاب جنالی به موضوع پنج ککایت خاص توسط میلیاردرهای روس و فعالان عرصه نفتی روسی در روسنفت تبدیل شد. هم چنین، “رومن آبراموویچ” میلیاردر روس از بلتون و ناشر کتاب به دلیل آن است که در کتاب این ادعا مطرح شده بود که آبراموویچ در سال 2003 باشگاه فوتبال چلسی را تحت فرمان پوتین خرید شکایت کرده بود.

روزنامه “گاردین” درباره این کتاب نوشته “قابل توجهترین من به انتشار: منتشر شده از ظهور پوتین عنوان عامل کا گ ب و تبدیل او به عاملفور غرب است. کتاب فوق العاده است و تنها عیب آن اتکای بیش از اندازه به «منابع استنسس». آن چه در ادامه خواهد آمد پاسخهای کاترین بلتون به خبرنگار روزنامه سوئیسی «بلیک» است.


به گزارش فرارو به نقل از روزنامه سوئیسی بلیک، اروپا در آستانه جنگ است. همه چیز به یک مرد دارد: ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین. اما چگونه یک مامور سابق کا گ ب به چنین سیاستمدار قدرتمندی تبدیل شود؟ باید پرسید ولادیمیر پوتین کیست؟ او فردی پیچیده با جنبه های مختلف است.

او قدری تنبل است و دوست دارد روزها دیروقت از خواب بیدار شود. او عاشق دو چیز است: زنان و مشاغل شغلی‌اش. از سوی دیگر، او به آرامی می‌شود و از کاهش روسیه پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی رنجش بیماری دارد. همه این موارد به اعمال او شکل می‌دهند.

او در جوانی در آلمان در شرق افسر رابط بین کا گ ب (سرویس اطلاعاتی شوروی) و استاسی (پلیس مخفی آلمان شرقی) بود و با مقامات بلندپایه حزب و سرویس های مخفی در جمهوری دموکراتیک آلمان ارتباط برقرار کرده بود. اسنادی از استاسی وجود دارند که نشان می دهند پوتین در چندین عملیات مهم علیه غرب شرکت داشته است.

هم چنین، پوتین در ارتباط با سازمان های تروریستی افراطی چپگرای آلمان از جمله فراکسیون ارتش سرخ (RAF) گروه چریکی شهری کمونیستی تحت رهبری بادر – ماینهوف بوده است. این اطلاعات را از طریق یکی از اعضای سابق گروه چریکی کسب کردم که توضیح داد چگونه اعضای فراکسیون ارتش سرخ برای ملاقات با پوتین و همکارانش در کا گ ب به درسدن سفر کردند.

اعضای فراکسیون ارتش سرخ به گفته این منبع هیچ دستور مستقیمی از پوتین و یاراناش دریافت نکردند اما مطمئناً پوتین و همکاران به آنها توصیه‌هایی برای پیشنهادی دقیق ارائه کردند و در دستیابی به تسلیحات از بادر – ماینهوف حمایت کرده بودند.

سس از آن، در دهه 80، وظیفه اصلی کا گ ب تهیه و خرید ارز به عنوان بخشی از سیاست اصلاحات و گگایش اقتصادی (پروستروئیکا) بود. کا گ ب در آن دهه شبکه عظیمی از شرکت های پیشرو در غرب را ایجاد کرد. درسدن مرکز این سیستم بود.

تصادفی نبود که عملیات خارجی کا گ ب نقش مهمی در راه اندازی این سیستم ایفا کرد: عوامل آن در غرب زندگی میکردند و مشاهده میکردند که اقتصاد برنامه ریزی شده قادر به همگامی با اقتصاد سرمایه داری نیست. در مورد کار آن شبکه می توان گفت شرکت های پیشرو مواد اولیه ارزان قیمت مانند نفت، گاز یا کود را از اتحاد جماهیر شوروی به غرب مرز میکردند تا در آنجا به قیمت جهانی بازار بفروشند.

سود حاصل از این عظیم بود. در ازای آن، اتحاد جماهیر شوروی به غیرقانونی کالاهای با فناوری پیشرفته را از غرب وارد کرد که مشمول تحریم های تجاری در آنها یا عملیات سرویس مخفی را برای بیثبات غرب از طریق حساب های سیاه تامین مالی انجام داد.

اتحاد جماهیر شوروی در نهایت از هم فروپاشید اما شبکه شرکت های وابسته به کا گ ب ب باقی ماندند و تنها هدف آنها تغییر کرد. مردان کا گ ب اکنون از آن شبکه برای جمع آوری ثروت دلاری حزب کمونیست استفاده می کنند که تقریباً بخش اعظم آن در خارج از کشور در حال ناپدید بود.

در این میان، سوئیس نقش مهمی را ایفا کرد. یکی از اعضای بلندپایه سابق کا گ ب به من گفته بود: «سوئیس مانند رستورانی بین محله های چینی و ایتالیایی نشین است جایی که روسایفیا می توانند به راحتی با هم ملاقات کنند. بانکداران به من گفتند که چگونه ماموران کا گ ب چمدانهای اسکناس را به سوئیس میآورند.»

همزمان تیم کا گ به دنبال کسب قدرت سیاسی بود. پوتین در سن پترزبورگ در سال ۱۹۹۲ میلادی به عنوان معاون شهردار منصوب شد. او سعی کرد جریانهای نقدی شهر را کنترل کند تا کنترل کند تا بقای خود و رفقایش در کا گ ب را تضمین کند. برای مثال، صدها میلیون دهار اجازه تولید مواد غذایی بسیار مورد نیاز در شرد را برای متحداناش صادر می کند که هرگ به سن پترزبورگ نترزبورگ نرسیدند.

هم چنین، پوتین به سرعت دریافت که با جنایات سازمان یافته است که در آن زمان بر بخش های وسیعی از شهر مسلط بود ارزشی ندارد. در آن زمان، کارزارهای خشونت آمیزی علیه ولگردهای جیره خوار شهر از جمله در بندر سن پترزبورگ وجود دارد. پوتین شد و حتی یک بار هم شد دختراناش را به مکان های امنی در آلمان انتقال می دهد.

با این وجود، او با ادغام و تفاهم با بند تمبوف شاخه محلی مافیای روسیه وضعیت را حل کرد. سپس آنها با هم کل تجارت نفت شهر را کنترل کردند. هیچ مدرکی دال بر مستقیم پوتین در اعمال خشونت‌آمیز وجود ندارد. با این وجود، قتل‌های زیادی در شهر رخ دادند که تا حدودی مسئول ددفمد فتفمد بامد بود. پوتین ارتباط نزدیکی با این باند داشت. به گفته مقامات تحقیقاتی اسپانیا هنوز تماس هایی در میان حلقه های پوتین با گروه مافیایی تامبوف وجود دارد.

در پایان دهه 90 میلادی، پوتین درت به برت 1999 رسید در سال 1999 میلادی او به عنوان نخست وزیر و سپس در سال 200 میلادی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. نماینده پوتین کا گ ب بود که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گرفت. جمهور وقت یلتسین و رئیس اطرافیاناش معتقد بودند که می توانند مردی وفادار با مواضع لیبرال را در پوتین ریدا کنند که میراث آنها را حفظ کنند. آن‌ها چه را که می‌خواستند در او ببینند بودند. با این وجود، پوتین یک آفتاب پرست است.

من در این مطمئن نیستم که پوتین و شبکه کا گ ب که او را به قدرت می رساند واقعا جز تلاش برای محافظت از خود واقعاً یک برنامه سیاسی برای کاری که می خواستند با استفاده از قدرت انجام دهند.

واکنش غرب به قدرت گرفتن پوتین بسیار ساده لوحانه بود. در آن زمان، فراموشی جمعی نسبت به ماه کا د ب در غرب رٮ داده ب. اعتقاد بر این بود که روسیه هیچ جایگزینی برای ادغام در سیستم غربی ندارد و در همان زمان آن پولهای کشور دزدیده شده توسط علیگارشها را با آغوش باز دریافت کرد. در واقع، این خود ما بودیم که درها را به روی نفوذ پوتین باز کرد زیرا هر کسی که امروز در روسیه در می آورد باید از دستورات پوتین اطاعت کند.

اکنون کرملین فعال در تلاش است تا دموکراسی را در اروپا و آمریکا درادراا پوتین و اطرافیاناش که از اعضای کا گ ب سعی می کنند در تضعیف غرب و احیای عظمت روسیه هستند اما در رقابت اقتصادی نه چرا که آنها ایده ای دیگر در این باره ندارند. با این وجود، آنها چیزهای زیادی در عملیات مخفیانه، انتشار اطلاعات نادرست و جعلی و تضعیف دموکراسیها میدانند، همان گونه ای که اکنون در فنون “دیپلماسی همراه با اخاذی” و “باج گیرانه” در مورد بحران کشور آن را به نمایش میگذارند.

در حال حاضر در مورد بحران اگر او وارد جنگ شود باید یک احمق خواهد بود. من فکر می کنم که بر سربازانی تأثیر می گذارد که ککته خواهد شد را بر افکار عمومی در روسیه میداند. با این وجود، اعضای سابق کا گ ب استاد دستکاری، صحنه‌سازی و جعل واقدامیت ناق‌دامیت. می‌توانند از یک حادثه‌سازی در آنها استفاده کنند تا مردم بتوانند خود را نشان دهند که در واقع این غرب است که به روسیه حمله می‌کند.

به نظر من دلیل آن است که پوتین اجازه داد درگیری با ایجاد ایجاد از ناامیدی اوست. او و اطرافیان‌اش ۲۰ سال است که در قدرت مانده‌اند. پوتین ایده هایش رو به اتمام و زوال است. او برای توجیه رژیم خود به دلیل نیاز دارد و رویارویی با توجیهی برای تداوم قدرت اوست.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما