اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

[ad_1]

فرارو- پروژه اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک استارلینک می تواند تثثیری قابل توجه در فناوری اطلاعات و گردش آن ایجاد کند، اما از همان ابتدا با برخی مخلفت ها همراه شد. برخی از ستاره شناسان معتقد بودند که این پروژه می تواند شلوغی فضایی ایجاد کند و حتی برای فضانوردان گروه خطر آفرین باشد، اما اکنون دیگری از ستارهان در حال تدارک اتحادیه های برضد این پروژه هستند که هدف دیگری را دنبال می کند.

به گزارش فرارو، تعداد ماهواره های فعال در آسمان شب از سال 2019 بیش از دو برابر شده و از حدود 2200 عدد به 5000 عدد رسیده است. این افزایش قابل توجه بیشتر به دلیل برنامه استارلین است که پروژه پروکشنده است اسپیس ایکس با هدف ارائه اینترنت در هر نقطه از جهان از طریق «مگا صورت فلکی» ماهواره ها است. از زمان شروع این پروژه، استارلینک بیش از 2000 ماهواره را به فضا پرتاب کرده است و هزاران ماهواره دیگر نیز باید به فضا ارسال شود تا این برنامه به طور کامل عملیاتی شود. اما ایجاد چنین پوشش اینترنتی فوق العاده ای با یک نقطه ضعف فوق العاده همراه است و آن این است که رگه های نور بازتابنده توسط این ماهواره ها می تواند به معنای واقعی کلمه، ستاره شناسی از زمین را نابود کند.

هفته گذشته، اتحادیه بین‌المللی نجومIAU) از یک مرکک کاملا جدید برای متحد کردن ستارای محافظت از آسمان تاریک و ورام در برابر تداخلهای فلکی ماهوایی »ی خبر داد. فضای دانشگاه فلیندرز در این خصوص به وبسایت ScienceAlert گفت: «من فکر می کنم این موضوع واقعاً مسی است، زیرا پیش بینی می شود که تا پایان این دهه 1000 ماهواره جدید وارد شب شوند. مرک بسیار مهم است، زیرا می تواند اطلاعات و پاسخ های بین المللی را هماهنگ کند و صدای واحد قوی برای جامعه نجوم ارائه کند. »

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

نجوم نوری و رادیویی زمین پایه، برای کاوش در کیهان به چند شرط نیاز دارد برای تلسکوپ های نوری، آسمان تاریک، دور از نوری مصنوعی یا ماهواره های درخشانی که پرتوهای خورشید را منعکس می کنند، لازم است. از سوی دیگر تلسکوپ‌های رادیویی نیاز به سکوت دارند. به عنوان مثال، رصدخانه The Square Kilometer Array – که یکی از میزبانهای مشترک مرکب جدید IAU است- به وسیعی از فرکانسهای رادیویی گوش می دهد. اما استارلینک و دیگر ابر صورتهای فلکی اینترنت پهن باند نیز از فرکانسهای رادیویی استفاده می کنند که برخی از آنها در همان باند ska هستند.

آلن دافی، ستاره شناس دانشگاه سوئینبرن، زمانی که اولین ماهواره استارلینک در سال 2019 پرتاب شد، به ScienceAlert گفت: «یک صورت فلکی کامل از ماهواره های استارلینک احتمالاً به معنای پایان کار تلسکوپی رادیویی مایکروویو زمینی است که می تواند آسمان ها را برای اجسام رادیویی ضعیف اسکن کند. کنند. دومین مجتمع مرکک جدید Iau, بنیاد ملی علوم noirlab است که یک مرکک آمریکایی برای نجوم نوری زمینی می شود. گرد هم آمدن گروه های رصد نوری و رادیویی برای این هدف، تمرین امیدواری است که گورمن آن را به جامعه جهانی تشبیه کند که علیه یک پروژه نظامی به نام پروژه وست فورد در دهه 1960 متحد شدند.

گورمن به ScienceAlert گفت: «ما اساسا به نبردی میان اپراتورهای ماهوارهای تجاری و ستاره شناسان نگاه میکنیم. ما با این تبلغ داریم که بدون این حجم از ماهواره ها، نیمی از جهان نعمت دسترسی به اینترنت را از دست خواهند داد. خب، این به درستی درست نیست و مردم باید به لفاظی های پیرامون این موضوع اشاره کنند. » به هر، IAU هنوز کار‌های زیادی در پیش دارد. این مرکزهای تمرکز خود را بر توجه به صورت فلکی ماهوارهای، بررسی نحوه حذف آنها از تصاویر، با، و پیشنهاد تغییرات ماهوارهای که ممکن است مسائل صنعتی را محدود کند، برجسته کرده است.

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

آخر می تواند بسیار مهم باشد، زیرا پروژه استارلینک چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال حاضر وجود دارد و از پروژه های دیگر مانند OneWeb و Project Kuiper آمازون نیز در حال توسعه هستند. بعلاوه برای اینکه نمی توانم جلوی این پیشرفت های جدید را بگیرم، برای ستاره شناسان است که در حال حاضر مهم است که این ماهواره ها را بررسی کنند. جسیکا وست، محقق ارشد امنیت فضایی در پروژه Plowshares، گفت: «مسئله ماهواره ها در مقابل نجوم نیست، بلکه مسائل نیازها، علایق و ارزش های متفاوتی است که به فضای بیرونی و از جمله آنهایی که قدرت کمتری دارند، ربط پیدا می کند. این مستلزم گفت‌وگوی باز و هماهنگ و جمعی است. جامعه بین المللی نجوم به ما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهد و جهان نیز اعتماد می کند. این لحظه حیاتی برای اداره فعالیت های فضایی است.».

اما با وجود حداقل 100000 ماهواره در ماهواره در مینده نزدیک، گورمن هشدار می دهد که چنین شرایطی مراقب شرایطی مراق ستاره شناسان براره شناسان، بلکه بر همه انسان ها تثبیت می کند. او گفت: «تصور کنید که به بیرون بروید، و نقاط نوری بیشتر در آسمان ببینید که نشان دهنده یک جسم ساخته شده توسط انسان است و نه استارات. ما با ارسال این حجم از ماهواره به مسمان شب، یک روش اصول انسانی برای تجربه جهان پیرامون را از بین میبریم. ارتباط چچمی ما با ستاره و سیارت درخشان در آسمان، بخشی از هویتی انسانی و جایگاهی است که به عنوان یک مووجود، خود میشناسیم. این چیزی نیست که رن را ساده تلقی کرد، چیزی است که نیاز به تفکر دارد، به خصوص اگر غیرقابل برگت باشد.»

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما