طارمی بالاتر از امباپه و در تعقیب صلاح

[ad_1]

مهدی طارمی با 13 گل و 12 پاس گل در این فصل از رقابت های لیگ پرتغال، در رده هشتمین بازیکن مسابقه قاره سبز قرار دارد.

به گزارش “ورزش سه”، مهدی طارمی یکی از بهترین فصول فوتبالی خود را اسپری چی. بازیکنی که تا به اینجای فصل در 24 بازی که در لیگ برتر پرتغال برترتغال به میدان رفته، 13 مرتبه موفق به گلزنی شده است. مقایسه آمار طارمی در فصل کنونی پرتغال با فصل گذشته از پیشرفت قابل توجه است که در 34 دیدار فصل قبل، چرا بود 16 بار گلزنی کند.

این معناست که طارمی با 10 بازی کمتر نسبت به فصل پیش، تنها 3 گل کمتر به ثمر رسانده و با توجه به اینکه 9 هفته دیگر از لیگ برتر باقی مانده است، اژدهای ایرانی قادر خواهد بود که رکورد خود را بهبود بخشد. این موضوع ای که علاوه بر تصاحب قهرمانی پرتغال، باعث افزایش طارمی شد جهت درخشش در ادامه فصل است.

اتفاق دیگری درباره طارمی نیز به پیشرفت او در دادن پاس گل و گرفتن پنالسی.اسی. او فصل گذشته و تا پایان فصل 15 بار برای تیمش گلسازی کرد و این آمار را به عدد 12 رساند و قادر خواهد بود که تا پایان فصل، از هر جهت پیشرفت کرده و به رکوردهای جالب توجهی برسد.

اما در این میان یک اختلاف نظر نیز وجود دارد. سایت ترانسفر مارکت پاس گل فابیو ویرا به بنفیکا را به نام مهدی طارمی به ثبت رسانده اما برخی دیگر از سایت های ورزشی اعتقاد دارند چون توپ از برخورد به پای مدافع بنفیکا به فابیو ویرا رسیده است، دیگر یک پاس گل به شمار نمی رود و به آن می رسد. همین دلیل طارمی 11 مرتبه به هم تیمی هایش پاس گل داده است.

طارمی که اکنون با پورتو بخت قهرمانی در این فصل از رقابت های لیگ برتر پرتغال به شماره می رود، امسال و تا به اینجا کار، روی 25 گل از 63 گل پورتو تاثیر مستقیم دارد. این معناست که ایرانی به تنهایی روی 40 درصد از گل های پورتو در این فصل به صورت اثرگذار بوده است و همین موضوع باعث شده تا او در ترکیب تیم سرجیو کونسیسائو از جایگاه ویژه ای داشته باشد.

بر سر یکی از پاس گل های طارمی اختلاف نظر وجود دارد. سایت ترانسفر مارکت اعتقاد دارد گل فابیو ویرا به بنفیکا روی پاس ایرانی اما برخی از سایت های دیگر از جمله وب سایت پرتغالی sport.tv پاس آن گل را به نام طارمی ثبت نکرده و از شبکه رسمی کشور پرتغال، طارمی 11 بار پاس گل. داده است.

رکورد طارمی در سطح اروپا نیز نتایج جالب توجهی را نشان می دهد. بازیکنان ایرانی با تاثیر مستقیم روی 25 گل، در بین 15 لیگ معتبر اروپایی در رتبه هشتم قره سبز قرار دارند که آمار فوق العاده و یک بزرگ برای مهدی طارمی و فوتبال ایران می شود.

البرمی در مقطعی از فصل و در ماه های پایانی سال 2021 دچیب یک قحطی عجیب گلزنی شد و در 6 دیدار متوالی لیگ برتر پرتغال پایش به گلزنی باز نشد. همین موضوع باعث شد تا طارمی کمی از رقبایش جایش را ببیند و شاید اگر گلی در آن 6 مسابقه کند، او اکنون از رتبه بی نظیری می تواند باشد.

با این وجود، ارزیابی ارزنده فوتبال ایران با تاثیر روی 25 برای پورتو و فقط در لیگ داخلی، بالاتر از بزرگان فوتبال اروپا و دنیا از جمله کیلیان امباپه، دوشان واهوویچ، پاتریک شیک، چیرو ایموبیله، وینیسیوس جونیور، ارلینگ هالند و .. .قرار گرفتن.

در میان 15 لیگ معتبر اروپایی، در حال حاضر حاضر دنیز آنداو بازیکن تیم یونیون برلین با 31 گل و پاس گل در صدر دارد. پس از او کریم بنزما با تاثیر روی 30 گل رئال مادرید در رتبه دوم قرار دارد و روبرت لواندوفسکی و محمد صلاح با 29 گل و پاس گل، در رتبه سوم مشترک قرار دارند. دومنیکو براردی، توماس مولر و مایکل فری دیگر بازیکنانی هستند که بالاتر از مهدی طارمی قرار دارند.

بیشتر ایرانی پورتو امیدوار است در ادامه فصل با افزایش این روند خوب گلزنی، به رتبه های بالای جدول برسد. باید دید که طارمی در 9 دیده باقیمانده پورتو در لیگ برتر پرتغال، در نهایت و در میان بهترین بازیکنان قاره اروپا چه جایگاهی را از آن خود خواهد کرد.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما