اینتل نسل دوم تراشه نورومورفیک Loihi را با مدل سازی مغز معرفی کرد

[ad_1]

حدود چهار سال پیش ، اینتل قصد داشت تراشه های نورومورفیک با قابلیت های پیشرفته ای را که بر اساس مغز انسان طراحی شده بود ، توسعه دهد. این شرکت در حال حاضر نسل دوم تراشه های خود را با نام Loihi 2 معرفی کرده است که نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است.

تراشه های نورومورفیک یا معماری هایی که از مغز انسان الگو گرفته اند باید تا آنجا که ممکن است عملکردهایی شبیه هوش مصنوعی با قابلیت های مبتنی بر هوش انسان ارائه دهند.

اینتل ادعا می کند که تراشه Loihi 2 حدود ده برابر سریعتر از نسخه قبلی است و این بهبود سرعت نتیجه افزایش هشت برابری تعداد نورون های دیجیتالی مورد استفاده در آن است. در توسعه این تراشه ، ما تا آنجا که ممکن بود سعی کردیم از شیوه پردازش اطلاعات توسط مغز تقلید کنیم. اینتل همچنین می گوید این تراشه می تواند در محاسبات بهتر از نسل قبلی عمل کند.

اینتل از فرایند تولید 4 برای ساخت اولین نسخه این تراشه استفاده کرد که یک روش پیشرفته است. از سال 2023 ، این شرکت قصد دارد تراشه های اصلی خود را به همین روش تولید کند.

فرآیند اینتل 4 اجزای الکترونیکی را به تراشه نزدیک می کند ، که می تواند با شبیه سازی مغز با میلیون ها نورون دیجیتالی به طراحی تراشه کمک کند.

مایک دیویس ، مدیر آزمایشگاه های اینتل ، که در توسعه تراشه نسل بعدی Loihi م wasثر بود ، می گوید تراشه های Loihi در تشخیص سریع ورودی های حسی مانند حرکت ، صدا و حتی بو بسیار خوب هستند. آزمایشات مختلفی قبلاً با تراشه های Loihi روی پوست مصنوعی انجام شده است که حس لمس بهتری را به روبات ها می دهد.

تراشه های نورومورفیک با تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی متفاوت هستند. Neuromorphic یک فناوری انقلابی است که بر اساس نحوه یادگیری و واکنش مغز به شیوه مشابه است و بیشتر بر روی خواص فیزیکی ماده خاکستری مغز متمرکز است.

ظاهراً Loihi 2-Chip نباید در تلفن های هوشمند و لپ تاپ استفاده شود. اما به نظر می رسد این تراشه در تحقیق و توسعه ، آزمایشگاه های فناوری و دانشگاه ها استفاده می شود.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما