این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

[ad_1]

مجله دیجیکالا – زهرا فضلعلی: کدو حلوایی که با کدو تنبل نیز شناخته می شود، یکی از اعضای خانواده کدوها است. چند جزء کدو حلوایی را بهعنوان یکی از سبزیجات میشناسند، اما کدو حلوایی در اصل یکی از میوه های پرخاصیت است که نباید از خواص و فواید آن در افزایش سلامت عمومی بدن غافل شود.

کدو حلوایی، این میوه خوشمزه است که در رنگ های زرد یا نارنجی پررنگ در ویتامین ها، موادمعدنی، فیبر و آنتیاکسیدان های مفید برای بدن است. این میوه پرخاصیت طعم شیرینی دارد و می توانید از آن به روش های متنوع استفاده کنید و از خواص بینظیر آن برای حفظ سلامت عمومی بدن، پوست و مو بهره مند شوید. بیماری هایی که از بیماری های قلبی، سنگ کلیه، سنگ کیسهی صفرا و … رنج میبرند، می توانند با افزودن این میوه به رژیم غذایی خود، از فواید آن برای درمان سریعتر استفاده کنند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

در این مطلب با ما همراه باشید تا از دیگر خواص این میوه های زمستانی در تغذیه و افزایش سطح سلامتی و استفاده بهتر از آن در رژیم غذایی برای شما بیشتر بگوییم.

ویتامین های معجزه گر کدو حلوایی

یک فنجان کدو حلوایی (کدو تنبل) پخته شده است می تواند مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین های بدن انسان را تامین کند. در زیر برخی از ویتامین‌های این میوه‌ی کم‌کالری اشاره کرده‌ایم.

کربوهیدات: کربوهیدرات از مهمترین مواد مغذی برای بدن است که برای تامین انرژی مورد نیاز برای سیستم عصبی و مغذی کمک می کند.

ویتامین C: این ماده مغذی محلول در آب برای افزایش قوای ایمنی بدن، کمک به کلاژنسازی پوست و ترمیم بافت زخمهای بدن کمک می کند.

ویتامین A: این ویتامین هایی که در تنظیم و رشد سلول های بدن، سلامت چچم و حفظ استحکام استخوان های بدن در این ماده غذایی موجود است. از مهمترین خواص کدو حلوایی می توانم به این نکته اشاره کنم که منبعی غنی از ویتامین یک مقدار می شود. همچنین این ویتامین در بهبود عملکرد بدن نقش بسزایی دارد. مصرف یک فنجان کدو حلوایی پخته شده، حدود 200 درصد نیاز بدن به ویتامین را تامین می کند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که با بین بردن رادیکال و افزایش ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و … جلوگیری می کند. همچنین این ویتامین در تنظیم سطح کلسترول بدن بسیار پیچیده است. علاوه بر این برای همه فواید ذکر شده در مورد ویتامین E موجود در کدو تنبل، خواصی که باعث می شود این ویتامین با پوست پوستی به جوانسازی و سالم ماندن کمک کند و وقتی با ویتامین C موجود در کدو حلوایی ترکیب می شود، باعث جلوگیری از جذب اشعه مضر می شود. فرابنفش شده و از روی پوست پوست می‌کند. همچنین در بهبود و رفع جوش و آکنه های پوستی است.

تیامین و نیاسین: این ویتامین ها، از ویتامین های گروه B هستند و آنها می توانند سلامت عمومی بدن را دچار خطر جدی کند. وجود این دو ویتامین مهم در بدن به سلامت قلب و تغذیه، تقویت مغغذ و درمان و … کمک کرده و باعث افزایش بدن میگردند.

منیزیم، پتاسیم و منگنز: این مواد معدنی به عنوان عوامل اصلی در استحکام استخوان‌ها شها شها شها، این ماده نیاز در بدن به رشد بافتهای استخوانی کمک کرده و از فرسایش آنها جلوگیری کنند.

بتاکاروتن: بر اساس مطالعات صورت گرفته، وجود بتاکاروتن می تواند در نتیجه از ابتلا به انواع سرطان نقش بسزایی داشته باشد، به گونه ای که میزان مصرف آن بیشتر باشد، کمتر از افرادی که بتاکاروتن مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

خواص بی‌نظیر کدو تنبل برای بدن

لاغری بی، چون و چرا با کدو حلوایی

این خوراکی خوشمزه می تواند سالم برای گزینی با غذاهایی که جای دارند و کلسترول بالایی دارند انتخاب شود. یک فنجان کدو حلوایی پخته شده، دارای 7 فیبر گرم است و برای افرادی که برای افرال یک رژیم غذایی یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، یکی از بهترین گگین ها خواهد بود.

رژیم های غذایی با فیبر بالا با فیبر بالا دوتاهی می تواند شما را کاهش دهد و سرعت این کاهش را نسبت به افرادی که فیبر مصرف زیادی نمی کند، بیشتر است.

شما می توانید حلوایی را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز میزان گرسنگی کمتری را تجربه کنید. فیبر موجود در کدو نیز باعث هضم بهتر غذا می شود و در عملکرد روده ها مفید بوده است و می تواند رفع کند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

خوراکی پرخاصیت برای قلب

دلیلی که گفته شد کدو حلوایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که باعث کاهش سکته، حمله قلبی و کاهش فشار خون می شود. همچنین ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن از تجمع کلسترول در دیواره های رگهای خونی جلوگیری می کند.

دارویی از سرطان

کدوحلوایی دارای میزان زیادی از آنتیاکسیدی است که برای از بین بردن رادیکالاهای آواد موجود در بدن بسیار مهم است. ویتامین C موجود در آن نیز از پیری زودرس سلول‌های بدن و بروز سرطان،لوگگ. کدو تنبل حاوی ویتامین است که این ویتامین اصلی پیگگیری از سرطان ریه و حفره دهان است.

سلامت استخوان ها و افزایش سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص کدو حلوایی این است که دلیل دارا بودن تعداد زیادی منگنز و ویتامین C به حفظ سلامت قلب، کلسیم و ترمیم بافتهای استخوانی کمک خواهد کرد. منیزیم موجود در کدو به حفظ سلامت مفاصل کمک می کند و سایر مواد معدنی آن از افرادی که از پوکی استخوان جلوگیری می کنند. همچنین کدو حلوایی به دلیل دارا بودن ویزان ویتامین C، خوراکی مناسب برای فصول سرد سال است و از بروز سرماخوردگی پیگگیری می کند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

بهبود علائم PMS

مطالعات بسیار نشان داده اند زنانی که از کدو حلوایی در رژیم روزانه خود استفاده می کنند به دلیل منگنز و سایر مواد معدنی موجود در آن، از تغییرات خلقی و احساس گرفتگی و کوفتگی کمتری رنج میبرند.

حفظ سلامت پروستات

بیماری هیپرتروفی پروستات در مردان که با بزرگ غدهی پروستات می شود، منجر به اختلات، عملکرد بیماری و قوای جنسی می شود یکی از بیماری های شایع در مردان است. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن میزان ویتامین زیاد و موادمعدنی در کاهش به این درمان است.

کدو حلوایی را چگونه مصرف کنیم؟

در انتهای این مطلب، چند روش ساده و آسان جهت افزودن کدو حلوایی به رژیم غذایی و استفاده از آن در وعده های غذایی را برای شما می توان گفت که با استفاده از آنها می توانید از فواید کدو حلوایی بهره ببرید.

۱. می توانید برش های باریک کدو حلوایی سرخ شده در روغن کم را جایگگین سیب زمینی سرخ شده کنید.

۲. افزودن کدو حلوایی به سالادها باعث افزایش حجم فیبر و احساس سیری سریعتر و لاغری می شود.

۳. از کدو حلوایی پوره شده می‌توان در تهیه سوپ ویکدو حلوایی اة ت.گ.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

۴. با نصف کدو حلوایی پخته شده و مخلوط سبزیجات و پنیر مورد علاقه خود، یک وعده غذایی گیاهی عالی و کم مصرف تهیه کنید.

۵. با افزودن برش های کدو حلوایی پخته شده به ماکارونی و یا تهیه سس کدو حلوایی برای پاستا می توانید سریعتر احساس سیری کنید.

۶. همچنین کدو حلوایی را می توانید در مصرف غذاهای شور و شیرین، مانند انواع غذاها و خورشت های با کدو و شیرینی و کیکه ها استفاده کنید.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما