با این اشتباهات، عمر اجاق گاز خود را کم می کنید

[ad_1]

اگر می خواهید از اجاق گاز خود تا زمان ممکن استفاده کنید، بهتر است اشتباهات رایج را کنار بگذارید.

به گزارش ریدرز دایجست، اگر مراقب لوازم خانگی خود نباشیم پس از خرید پول خود را برای هزینه تعمیر با خاطر آنها صرفاً به این که حواسمان به چند اشتباه کوچک نبود و مدام آنها را تکرار کرد. حتی قابل اعتمادترین لوازم خانگی در بازار باید به درستی نگهداری شود تا در طولانی ترین مدت ممکن، قابل استفاده باشد. در ادامه با موارد اشتباهی که تا به حال انجام می‌دادیم آشنا می‌شویم.

۱. نخواندن دفترچه راهنما

شاید جالب باشد که به شما بگویید بهتر است دفترچه راهنمای هر وسیله ای از جمله اجاق گاز خود را بخوانید. شاید با خود دفتر می گوید: “! این که دیگر چه راهنما نمیخواهد، فقط اجاق را روشن کن و غذا را بپز” ولی وقتی دفترچه مختصر به وسیله خود را میخوانید متوجه میشوید بسیار از ریز نکات را تا به حال درباره اجاق گاز خود نمیدانستید. این نکات در سالم نگه داشتن دستگاه بسیار مفید هستند. راهنماها می‌توانند دارای نکات ویژه‌ای مانند نحوه تمیز کردن و مربقص صحا.ص حا.

۲. مشعلها

اگر غذای سر میروی و روغن روی گاز میریزد، علاوه بر ظاهر شیشه ای یا استیل گاز، بهتر است مشعلها را تمیز کنید. اگر متوجه تمیز کردن مشعلها نباشید، بعد از مدتی راه شعله ها مسدود می شود و گاز شما به خوبی قبل از حرارت و منظم کار نمی کند. این امر به طور بالقوه می تواند منجر به سوختن گاز ناکار آمد و نقاط داغ احتمالی در تابه شود، به این معنی که دیگر اجاق گاز گرما را به صورت یک دست در همه جای ظرف پخش نمی کند.

۳. لکه‌ها را به موقع تمیز کنیم

اگر اجازه گردند و غبار یا مواد غذبار یا روی غذیشه یاق روی شیشه یاق گاز بالای اجاق گاز باقی بماند بعد از مدتی به ظاهر اصلی اجاق گاز آسیب میرساند. بهتر است نسبت به تمیز کردن به خوقع اجاق گاز خود محیط به خرج دهید تا اجاق گاز از درجه زیبایی شناسی خود را پایین نیاید. اگر این اشتباه را به صورت مکرر انجام دهد، ظاهر اجاق آسیب های غیر قابل جبرانی میبیند.

۴. آبن بیش از حد برای تمیز کردن

برای تمیز کردن اجاق الکتریکی یا گازی، بهتر است که روش تمیزکاری هرگگ آب ریختن بر روی اجاق گاز جزیی خوبی نبوده و خرابی به بار نیاورده است; بنابراین بهتر است برای پاکسازی اجسام بر روی گاز از دستمال نمدار اسدتفای به این منظور که دیگر نیاز به آب ریختن روی اجاق قربانی باشد. در صورت تمیکردن با دستمال نمدار، دیگر آب به درزهای اجاق (گازی) نمیرود تا خنگ بزند و از خراب شدن برد اجاقهای الکترونیکی نیز جلوگیری می شود.

۵. استفاده از چاقو برای بردن جِرم

بهتر است برای بردن جرمها یا غذاهایی که روی سطح اجاق ریخته شوند و با حرارت سوختند از چاقو و اجسام فلزی استفاده نکنیم; زیرا باعث خط افتادگی بر ظاهر اجاق می‌شود. برای از بین بردن سطوح سطوح می توانید از اجسام سیلیکونی یا پلاستیکی همراه با مواد مخصوص (گاز پاککن) استفاده کنید تا انعظاف پذیرفته شوند و شیشه یا استیل را خراش ندهند.

۶. استفاده از سیم ظرفشویی برای شستن

بهتر است که الکترودهای جرقهای اجاق گاز، بر اثر اجسام فرساینده خراب فدند و این یعنی استفاده از سیم ظرفشویی نه تنها به ظاهر اجاق آسیب میرساند; بلکه به قطعات ظریف گازهای الکتریکی آسیب جدی وارد می کند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما