مایکروسافت ویندوز 11 SE را برای رقابت با سیستم عامل کروم معرفی کرد

[ad_1]

مایکروسافت امروز در رویدادی نسخه جدیدی از ویندوز 11 را برای دانش آموزان و مدارس معرفی کرد. سیستم عاملی به نام Windows 11 SE منحصراً برای لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود و تلاش دیگری از سوی ردموندی‌ها برای رقابت با سیستم‌عامل کروم است.

در سال های اخیر، سیستم عامل کروم و کروم بوک ها در بازار، به ویژه در بخش آموزش، بسیار محبوب شده اند. بازاری که مایکروسافت در آن عملکرد خوبی نداشت. در گذشته، ردموندی ها سعی کردند با استفاده از حالت S یا S-mode ویندوز 10 وارد بازار شوند اما موفقیت چندانی کسب نکردند.

اکنون این شرکت با ویندوز 11 SE مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است و تقریباً در همان مسیری است که ویندوز 10 ایکس داشت. سیستم عامل جدید مایکروسافت تنها برای دستگاه های جدید و مقرون به صرفه در دسترس است و برنامه های کاربردی این شرکت مانند مرورگر اج، آفیس و سرویس های مایکروسافت برای آن بهینه شده اند، اما کاربران تنها به اپلیکیشن های مایکروسافت محدود نمی شوند.

ویندوز 11 SE

مدیر بازاریابی آموزش مایکروسافت پیج جانسون از پشتیبانی سیستم عامل جدید Redmondians برای برنامه های شخص ثالث خبر داد:

“Windows 11 SE همچنین از برنامه های شخص ثالث مانند زوم و کروم پشتیبانی می کند زیرا ما می خواهیم به مدارس این امکان را بدهیم که ابزاری را انتخاب کنند که بهترین کار را برای آنها دارد.”

اکثر تغییرات ویندوز 11 SE نسبت به نسخه استاندارد قابل توجه نیست. ردموندی‌ها به مدت 18 ماه با معلمان و دانش‌آموزان کار کرده‌اند تا بازخورد سیستم عامل را دریافت کنند تا بتوانند لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارزان قیمت را سفارشی کنند. این همکاری به برنامه ها اجازه می دهد همیشه در حالت تمام صفحه اجرا شوند و مایکروسافت در حال حذف لایه های اسنپ از این نسخه است.

ویندوز 11 SE

به گفته مایکروسافت، بخش ابزارک ویندوز 11 نیز در نسخه SE وجود ندارد زیرا باعث ایجاد حواس پرتی در محیط های آموزشی می شود. مایکروسافت اج از افزونه های کروم در این سیستم عامل پشتیبانی می کند، این ویژگی به طور پیش فرض در ویندوز 11 غیرفعال است. Windows 11 SE همچنین اسناد را به طور پیش فرض در OneDrive ذخیره می کند و البته از حالت آفلاین نیز پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 SE
سرفیس لپ تاپ SE

Windows 11 SE تنها بر روی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی که به مدارس فروخته می‌شوند نصب می‌شود و شرکت‌هایی از Acer و Dell گرفته تا Dell و HP لپ‌تاپ‌های همراه با این سیستم عامل را به نمایش خواهند گذاشت. مایکروسافت حتی لپ تاپ Surface SE را با قیمت 249 دلار رونمایی کرد. مدل پایه این لپ تاپ از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای eMMC و همچنین نمایشگر 11.6 اینچی بهره می برد.

مایکروسافت برنامه هایی مانند تیمز، آفیس، وان نوت و ماین کرافت برای آموزش را در سیستم عامل جدید خود قرار داده است. به گفته ردموندی ها، لپ تاپ های دارای ویندوز 11 SE از طریق کانال های آموزشی اواخر امسال و در سال 2022 در دسترس خواهند بود.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما