دبیرخانه طرح حمایت از بخش خصوصی تشکیل شد: با اتفاق نظر اصناف و فعالان فضای مجازی

[ad_1]

دبیرخانه طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی فضای مجازی» با عنوان طرح حمایتی با مشارکت سازمان‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران راه‌اندازی شد. هدف از تشکیل این دبیرخانه اتحاد اصناف و فعالان فضای مجازی و افزایش تأثیرگذاری بر روند بررسی و تصویب طرح است.

«محمدرضا طلایی» رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران گفت: در این راستا نیاز به ایجاد هماهنگی و همفکری بین اصناف و فعالان واقعی است و امنیت سایبری نیز ضروری است. در اطراف آن برای افزایش تأثیر طرح حفاظت و جلوگیری از سوء تفاهم در مورد اختلافات احتمالی بین بازیگران در بخش خصوصی.

وی در تشریح نمونه ای از تاثیر این طرح بر کسب و کارهای غیر فضای مجازی گفت:

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌های سنتی و غیرتکنولوژیکی در حال حاضر از شبکه‌های اجتماعی غیربومی برای تعاملات بین‌المللی، تبلیغات، بازاریابی، جلسات، رویدادهای مجازی و غیره استفاده می‌کنند و معتقدند که استفاده از شبکه‌ها یا پیام‌رسان‌های بومی می‌تواند این ارتباطات را به نوعی مختل کند. دنیا و باعث مشکلات می شود. در نتیجه این شرکت ها نیز در استفاده از مهارت ها و ظرفیت های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان داخلی و خارجی خود با چالش ها و ابهاماتی مواجه هستند.

به گفته طلایی، کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران برای هماهنگی و حمایت از پیامدها و پیامدهای مختلف این طرح، دبیرخانه ای را برای حمایت از حقوق کاربران و خدمات اولیه فضای مجازی در بخش خصوصی راه اندازی کرده است. مشارکت فعالان در این بخش را به حداکثر برسانید. تصمیم گیری و بررسی این طرح:

در این دبیرخانه که با حضور روسا یا نمایندگان تام الاختیار تشکل ها، اتحادیه ها و اصناف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود، تعاملات و هماهنگی های لازم با نمایندگان بخش خصوصی در حوزه های تخصصی مرتبط با فعالیت آنها انجام می شود. در حالی انجام می شود که «به این ترتیب صدای تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از یک سو به گوش نمایندگان و کارشناسان کمیسیون ویژه بررسی این طرح می رسد».

طلایی از تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکل های بخش خصوصی دعوت کرد تا به دبیرخانه طرح حمایتی بپیوندند و ارتباط موثری با نمایندگان و برنامه ریزان این طرح در مجلس برقرار کنند.

لازم به ذکر است، «افشین کلاهی» نماینده بخش خصوصی و اتاق بازرگانی روز گذشته در جلسه کمیسیون بررسی طرح مشترک حفاظتی حضور یافت و در خصوص ضرر و زیان شرکت ها در هنگام جابجایی از بستری به پلت فرم دیگر صحبت کرد. همچنین مقرر شد نماینده بخش خصوصی قبل از رای گیری در مورد کلیات طرح در جلسه بعدی کمیسیون تلفیق نظرات خود را در این خصوص بیان کند.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما