برای جلوگیری از آلزایمر در دهه پنجم خود سالم بمانید!

[ad_1]

فرارو یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد میانسال مبتلا به بیماری های مختلف بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات حافظه یا آلزایمر هستند.

به گزارش فرارو، تحقیقات محققان بریتانیایی و فرانسوی نشان می دهد که افراد مبتلا به چندین بیماری مزمن 2.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند. وقتی افراد به طور همزمان سه بیماری طولانی مدت داشته باشند، بیش از پنج برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

بنابراین، محققان توصیه می کنند که سعی کنید در دهه پنجم زندگی خود (بین 50 تا 60 سالگی) سالم بمانید و با زندگی سالم، خطر ابتلا به آلزایمر را در اواخر زندگی کاهش دهید. نتایج این پروژه 30 ساله نشان می‌دهد که فشار خون بالا، افسردگی و آرتریت یا آرتریت از شایع‌ترین بیماری‌های افراد در دهه پنجم زندگی هستند و رشد آنها می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط باشد.

در آغاز این مطالعه، کارشناسان دانشگاه های پاریس و امپریال کالج لندن سوابق پزشکی 10095 بریتانیایی بین 35 تا 55 سال را تجزیه و تحلیل کردند.

کارشناسان بررسی کرده اند که چگونه بروز بیماری های مختلف بر خطر آلزایمر تأثیر می گذارد. هیچ یک از شرکت کنندگان در زمان ثبت نام به بیماری آلزایمر مبتلا نبودند. نتایج نشان داد افرادی که قبل از سن 65 سالگی به بیماری های متعدد مبتلا بودند، تا سن 65 سالگی دو و نیم برابر بیشتر از همسالان سالم خود در معرض ابتلا به آلزایمر بودند. کارشناسان تخمین می زنند که افراد مبتلا به بیماری های متعدد بین سنین 55 تا 70 سال 18 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در هر دوره پنج ساله قرار دارند.

برای جلوگیری از آلزایمر در دهه پنجم خود سالم بمانید

محققان تخمین می زنند که تا سن 55 سالگی، احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که سه بیماری مزمن یا بیشتر دارند، تقریبا 5 برابر بیشتر از همتایان سالم خود هستند. بیماری آلزایمر به دلیل تجمع پروتئین در مغز ایجاد می شود که سلول ها را از بین می برد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت و دیابت ممکن است به پیشگیری از آلزایمر کمک کند، زیرا شواهد نشان می دهد که التهاب مداوم ممکن است آسیب عصبی را تسریع یا تسریع کند و داروهای ضد التهابی در کنترل این فرآیند مفید هستند.

بیماری های زیر خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند:

بیماری عروق کرونر قلب
سکته
نارسایی قلبی
دیابت
فشار خون بالا
سرطان
بیماری مزمن کلیوی
بیماری مزمن انسداد ریوی
بیماری کبد
افسردگی
اختلالات فکری و روانی
بیماری پارکینسون
آرتروز

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما