۶ تغییر چشمی فاجعه‌بار

[ad_1]

یک زندگی عادی بدون قدرت بینایی است؛ با این حال علائمی مانند قرمزی چچم، آبریزش چچم، تاری دید و خاکی چچم مجموعه به عنوان مککلات جئئی در نظر گرفته شده و به طور جدی مورد توجه قرار نمیگیرند.

به گزارش ایسنا، در حالی که بیشتر این نشانه‌ها به خودی خود می‌شوند، در موارد نادر و در صورتی که فرد برای درمان اقدام کند ممکن است به عوارض جدی از نابینایی تا مرگ منجر شود.

نتایج یک بررسی نشان می دهد در حالی که بیشتر آسیب های چچمی خوشخیم هستند، سایر عوامل چچمی می توانند با پیامدهای مخربی همراه باشند. بیشترین نگرانی باات چچمی، علائم بینایی یا قرمز و درد چچم به پپک مراجعه کنند.

تحقیقات بر این باورند که برخی از بیماریها و یک بیماری ممکن است ابتدا به عنوان علامت چشمی ظاهر شوند، زیرا چشمها تنها اندامی در بدن هستند که عصبها و رگهای خونی را می توان در مستقیما مشاهده کرد و از این رو اولین عضوی است که در آن شناسایی می شود. بیماری و همچنین تایید آن کمک کند. با پیشرفت علم پزشکی، این ایده که چشم‌ها فقط برای بینایی هستند، ترسیرسیریرسیرسی از بیماری های چچم می تواند باعث دست دادن بینایی شود و در برخی موارد نادر در صورت بیتوجهی یا تشخیص در مراحل پیشرفته، منجر به مرگ می شود.

روزنامه هندوستان تایمز، در ادامه برخی از عوامل چچمی اشاره کرده است که در صورت عدم درمان می تواند مخربی داشته باشد:

سیاه قارچ: یک رابطه غیر معمول است که از طریق قارچ موکورالس ایجاد می شود و میزان مرگ و میر بالا دارد. این بیماری بیشتر در مواردی که سیستم ایمنی مانند بیماران را کنترل نمی کند، سرطان، پیوند عضو، افرادی که تحت درمان استروئیدها قرار دارند و در بیماران مبتلا به بیماری های شدیدی که می بینند، بیشتر می شود. قارچ از طریق حفره بینی به رگ های خونی نفوذ کرده و س از استرش به سینوسها و در سینوسها و در نهایت ممکن است مرگ بیمار شود.

آسپرژیلوزیس: این نوع تغییر نیز در مواردی که دچار نقص ایمنی رخ می دهد و از حفره بینی وارد بدن می شود و به دنبال آن می رود تا به آن دسترسی پیدا کند. گسترش عامل بیماری به جمجمه می تواند به آبسه مغغی، واسکولیت، ترومبوز و در نهایت ایسکمی مغغی شود که می تواند کنده شود.

ورم ملتحمه: ملتحمه لایه نازکی از بافت است که سفیدی چشم و داخل پلک ها را می‌پودانش. ورمحمه می‌توانم به عنوان شخصیت یا ملتحمه توصیف کرد. علائم این بیماری خارش و از چشم است. ممکن است یک یا هر دو چچم فرد دچار این عارضه شود و اگر در زمان مناسب درمان نشود، می تواند ادامه یابد.

بلفاریت: علت پلکهاست و به دلیل آسیب باکتریایی، آلرژی، گرفتگی غدد در پلکها و برخی بیماریهای پوستی ایجاد می شود. ممکن است افراد علائمی مانند قرمزی و ورم پلکها، سوزش و آبریزش چچمها، پوسته پوسته شدن پوست اطراف چچم شود. بلفاریت به نابینایی نمی شود، اما نمی تواند عارضه دیگری مانند ریزش مژه ها را ایجاد کند.

یووئیت: لایه مینی چشم است. این بیماری با عارضه های متفاوت مانند پسوریازیس و آرتریت روماتوئید ستتت سرا. ممکن است فرد علائمی مانند تاری دید و قرمزی چشم‌ها شود.

بحران یا بحران قرنیه: استفاده از نادرست از لنزهای تماسی می‌تواند عامل مقابله باشد. استفاده از لنزها برای طولانی مدت، تمیز کردن آنها و نگهداری نادرست می تواند خطر ورود میکروبها به قرنیه را افزایش دهد. بیتوجهی به این بحران و عدم درمان فوری آن می تواند منجر به زخم شدن قرنیه و از دست دادن دائمی بینایی شود.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما