بررسی انگ HIV در جامعه LGBTQ

[ad_1]

پرتره جدی مردی که در مقابل هنر خیابانی ایستاده است

HIV یا ویروس نقص ایمنی انسانی باعث عفونت HIV می شود و در نهایت اگر درمان نشود می تواند منجر به ایدز شود. ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی، باعث نارسایی پیشرونده سیستم ایمنی می شود و بدن را قادر به مقابله با عفونت های فرصت طلب نمی کند و حتی خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را در فرد افزایش می دهد.

از زمانی که ایدز در دهه 1980 جامعه همجنس گرایان را ویران کرد، پیشگیری و درمان HIV راه درازی را طی کرده است. امروزه، درمان های HIV می تواند به افراد اجازه دهد تا زندگی طولانی و کاملی با سطوح پایین ویروس در خون خود داشته باشند. و داروهای جدید مانند پروفیلاکسی قبل از مواجهه (PrEP)، زمانی که به طور منظم مصرف شوند، در واقع می توانند از افراد در برابر ابتلا به HIV محافظت کنند. اما علیرغم این پیشرفت ها، موارد جدید اچ آی وی هر ساله به رشد خود ادامه می دهند. در حال حاضر بیش از 1 میلیون نفر در ایالات متحده با HIV زندگی می کنند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال 2016، 39782 نفر مبتلا به HIV تشخیص داده شدند. چیز دیگری که تغییر نکرده است: HIV تمایل دارد به طور نامتناسبی بر جامعه LGBTQ، به ویژه مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، تأثیر بگذارد. در سال 2016، مردان همجنس گرا و دوجنسه 67 درصد از کل تشخیص های HIV را تشکیل می دادند.

و انگ اچ آی وی همچنان جامعه دگرباشان جنسی را آزار می دهد و مانع تشخیص، درمان و مدیریت این بیماری می شود.

تبعیض خارجی و هوموفوبیا

جامعه LGBTQ با انگ و تبعیض بیرونی، از جمله همجنسگراهراسی ظریف و آشکار مواجه است، که می تواند منجر به عواقبی مانند بی خانمانی، بیکاری، و کمبود مراقبت های بهداشتی شود. این تبعیض حتی می تواند منجر به رفتارهای پرخطری شود که خطر ابتلای (یا انتشار) HIV را در فرد افزایش می دهد.

به عنوان مثال، جامعه تراجنسیتی به طور مرتب با تبعیض و عدم درک نیازهای خود مواجه می شود. در برخی موارد، این می‌تواند منجر به روی آوردن زنان ترنس‌جندر به کار جنسی برای پرداخت صورت‌حساب‌های خود شود. متأسفانه، کار جنسی به طور قابل توجهی شانس ابتلا به HIV را افزایش می دهد. مثال دیگر: بسیاری از مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا گزارش می‌دهند که در مورد گرایش جنسی و رفتار جنسی خود با پزشک خود صحبت نمی‌کنند، زیرا از افشای این اطلاعات شخصی احساس ناراحتی می‌کنند. با این حال، بدون این جزئیات مهم، پزشکان ممکن است ندانند که آزمایش HIV را توصیه کنند.

در حال حاضر، بسیاری از افراد در جامعه LGBTQ وضعیت HIV خود را نمی دانند. تعصب و تبعیض ضد همجنس گرا ممکن است آنها را از آزمایش شدن منصرف کند. و اگر آزمایش نشوند، درمان برای تحت کنترل درآوردن بار ویروسی خود دریافت نمی کنند. با تشخیص، این افراد به طور بالقوه می توانند درمان ضد رتروویروسی (ART)، ترکیبی از سه یا چند دارو را دریافت کنند که در صورت مصرف با هم، رشد ویروس HIV در جریان خون را کند یا حتی از آن جلوگیری می کند. ART می تواند سلامت و طول عمر آنها را بهبود بخشد و همچنین میزان ویروس در جریان خون را تا حدی کاهش دهد که احتمال انتقال ویروس به شریک زندگی آنها بسیار کمتر باشد.

انگ HIV در جامعه LGBTQ

نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر در سال 2014 نشان داد که بسیاری از مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا بر این باورند که در جامعه همجنس‌گرایان احساس رضایت از اچ‌آی‌وی وجود دارد. بسیاری نیز ننگ HIV را تایید می کنند. این مطالعه نشان داد که تقریباً سه چهارم مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، به ندرت در مورد HIV با دوستان یا شریک جنسی خود صحبت می‌کنند. و بسیاری از توصیه ها برای انجام مکرر آزمایش HIV را دنبال نمی کنند. به نظر می رسد این نگرش ها به گسترش مداوم HIV در بین مردان همجنس گرا کمک می کند.

شواهد نشان می‌دهد که مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرای جوان‌تر به HIV و ایدز با همان دیدگاهی که مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرای مسن‌تر نگاه می‌کنند، نگاه نمی‌کنند. آنها در عصری به بلوغ رسیده اند که ایدز دیگر حکم اعدام خودکار نیست. آنها ممکن است کسی را نشناسند که بر اثر ایدز مرده باشد. و بنابراین آنها ممکن است موضوع را به اندازه نسل قبل از خود با فوریت نبینند. این مردان همچنین به مراتب کمتر از مردان مسن تر آزمایش HIV می دهند.

کارشناسان خواستار تحقیقات بیشتر در مورد انگ HIV در جامعه همجنس گرایان هستند. با دانش بیشتر، جامعه و متحدانش برای مقابله با این انگ، مجهزتر خواهند شد – و به مردم کمک می کنند مراقبت، پزشک و درمان مورد نیاز خود را پیدا کنند.

با وجود انگ HIV که برای جامعه LGBTQ وجود دارد، کمک در دسترس است. دو منبع خط مقدم برای افراد LGBTQ که نگران اچ آی وی هستند، خط تلفن ملی ایدز به شماره 800-342-AIDS و خط تلفن همجنس گرایان، دوجنس گرایان و تراجنسیتی ها به شماره (888) 843-4564 است. یکی دیگر از منابع مرتبط، خط تلفن شبکه ملی تجاوز، سوء استفاده و محارم (RAINN) به شماره 800-656-HOPE است.

اگر مشکوک هستید که ممکن است در خطر ابتلا به HIV باشید یا حتی ممکن است به HIV مبتلا شده باشید، ناامید نشوید. امروزه گزینه های درمانی مانند ART وجود دارد که به شما کمک می کند در درازمدت با ویروس مبارزه کنید و زندگی سالم و کاملی داشته باشید.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما