بهترین تریلرهای روانشناسی تاریخ

[ad_1]

بهترین فیلم های هیجانی روانشناختی به ژانر خود وفادار هستند و سرشار از تعلق ، ترس و پیچیدگی هستند. آنها مخاطب را مجبور می کنند تا ذهن خود را گسترش داده و با ظهور شخصیت ها در تنش غوطه ور شود.

همانطور که از نامش پیداست ، تریلر روانشناختی یک فیلم روانشناختی یا یک تریلر خالص نیست ، اما ترکیب این دو ژانر در کنار هم به عناصر دیگر مانند ترس ، جنون و دیگر احساسات کمک می کند و در نهایت شاید تأثیر م andثر و ماندگاری بر بودن داشته باشد. توجه

در این مقاله ، نگاهی داریم به برخی از محبوب ترین و شناخته شده ترین فیلم های قرن 20 و 21 ، و همچنین مهارت های خارق العاده کارگردانان و قدرت قصه گویی آنها. تریلر روانشناسی از دیوید فینچر و کریستوفر نولان گرفته تا تاد فیلیپس و بونگ جون هو (انگل) یکی از ژانرهایی است که هر فیلمساز عصر خود را منحصر به فرد کرده است.

مهم نیست که داستان چگونه افشا می شود ، این فیلم ها بیننده را در شرایطی قرار می دهند که مجبورند از عقل خود در مقابل شخصیت ها استفاده کنند و تضاد منابع خود را حل کنند. به همین دلیل است که این نوع فیلم ها و همچنین فیلم های پلیسی در بین تماشاگران بسیار محبوب هستند. وقتی به آنها نگاه می کنید ، نه تنها خسته نمی شوید ، بلکه با تمام وجود در داستان غرق می شوید.

اکنون ما می خواهیم به 10 مورد از بهترین تریلرهای روانشناختی اشاره کنیم ، فیلم هایی که بدون شک نام آنها را بارها شنیده اید اما فرصت دیدن آنها را نداشته اید.


ادامه خواندن:


10. حس ششم

تریلر روانشناسی

داستان سرایی پیچیده از دیرباز یکی از بزرگترین ویژگی های قصه گویی در سینما بوده است. این تکنیک در آن زمان برای عموم شناخته شده نبود ، اما M. Knight Shamalan آمد و با The Sixth Sense تعریف جدیدی به آن داد.

حس ششم درس های زیادی در مورد قصه گویی می آموزد. دستاورد فوق العاده بروس ویلیس به عنوان روانشناس کودک و هالی جوئل آزمنت ، پسر جوانی با توانایی شگفت انگیز در دیدن ارواح. در این فیلم ، کارگردان با انتظارات مخاطب بازی می کند ، که به مهمترین موضوع داستان تبدیل شده است ، تضاد بین دیدن و باور کردن.

9. روانگردان آمریکایی

تریلر روانشناسی

دقیقاً یک سال پس از «حس ششم» ، فیلم آمریکایی American Psycho به کارگردانی Marie Heron در سال 2000 اکران شد و نوعی روایتگر یک پدیده اجتماعی بود. تمرکز فیلم بر داستان قاتلی به نام پاتریک بتمن است.

کریستین بیل نقش این قاتل را بازی می کند و همانطور که از نام فیلم پیداست ، ما شاهد داستان یکی از روانی ترین قاتلان سریالی هستیم. ریس ویترسپون ، کلیه سونی ، ویلم دافو ، جارد لتو و جاش لوکاس دیگر “روانشناسان آمریکایی” هستند.

ماری هیرون از فیلم های معروفی مانند The Shining و Taxi Taxi الهام گرفته است و بینندگان باید حرکات و اهداف شخصیت ها را در طول فیلم حدس بزنند.



8. چشمان کاملا بسته

تریلر روانشناسی

آخرین اثر استنلی کوبریک ، مانند دیگر آثار او ، جنجالی و تحسین برانگیز است و در سال 1999 پس از مرگ وی منتشر شد. Eyes Wide Shut یک ماجراجویی سورئال را از نگاه هارفورد (تام کروز) نشان می دهد.

البته ، این فیلم تنها اثر کوبریک در این لیست نیست. توجه به جزئیات در این فیلم بسیار ملموس و شگفت انگیز است و با آن عشق ، شهوت ، مکتب های فکری و … به شیوه ای متفاوت و کامل مورد بررسی قرار می گیرد. مقایسه این فیلم با آثار قبلی کوبریک مانند 2001: ادیسه فضایی بسیار دشوار است. کوبریک از نظر حرفه ای در بهترین حالت خود قرار دارد و بازیگران در آن عالی بازی می کنند.

دکتر. هارفورد و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) به یک کلوب شبانه دعوت می شوند. دکتر. هارفورد بطور غیر منتظره ای متوجه انحرافات میزبان از ویکتور هاوس می شود. روز بعد اتفاقات عجیبی برای هارفورد می افتد که هیچ کدام بی دلیل نیست.

7. یادگاری (سوغاتی)

تریلر روانشناسی

کریستوفر نولان ، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان در این ژانر ، روایت های مختلفی در این ژانر از جمله Memento دارد.

یادمان یک فیلم نئو نوآر است که ابعاد روانشناختی یک داستان شخصی درباره لئونارد شلبی را بررسی می کند. لئوناردو شلبی (گای پیرس) از نوع نادری از فراموشی رنج می برد ، او وقایع قبل از بیماری خود را به خاطر می آورد. او با کمک یادداشت ها ، خالکوبی ها و عکس هایش سعی می کند خلاء حافظه خود را پر کند.

یادگاری شامل سکانس های سیاه و سفید است که روایت آن خطی و منحصر به فرد در حال حاضر است و دنباله های رنگی ، که در آنها وقایع برعکس (از انتها تا ابتدا) و در پایان داستان این دو نوع روایت به هم پیوند خورده اند کریستوفر نولان ، متخصص در چنین سبک هایی ، فیلمنامه را بر اساس داستان کوتاهی نوشته برادرش جاناتان نوشت.

این فیلم نه تنها برای دیگران بلکه برای خود نولان نیز منبع الهام شد تا این روند را در سایر آثار خود در قرن بیستم ادامه دهد. فیلم ها یکی از به یاد ماندنی ترین تریلرهای روانشناختی در اطراف محسوب می شوند.

6. انگل

تریلر روانشناسی

فیلم کره ای Parasite که در سال 2019 اکران شد ، در مورد بازی درخشان آن چیزی برای گفتن ندارد.

برای اولین بار فیلم در 57 بود.

انگل را می توان به عنوان یک فیلم چند ژانری در نظر گرفت که یکی از آنها یک تریلر روانشناسی است. در این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو زندگی دو خانواده کاملاً متفاوت را می بینیم و به عنوان بیننده می توانیم به راحتی از اعماق ذهن شخصیت ها درس بگیریم و انگیزه ها ، خواسته ها و نیازهای آنها را درک کنیم.

انگل ممکن است دقیقاً تریلر روانشناسی را نشان ندهد ، اما به هیچ وجه جدا نیست. در عین حال ، این فیلم می تواند حال و هوای ژانرهای مختلف مانند کمدی تاریک و درام را برانگیزد و در عین حال به هیچ یک از آنها محدود نمی شود.

او با این فیلم نگاهی ترسناک و سورئال به زندگی عمومی افراد با زمینه های بسیار متفاوت می اندازد و این احساس را در بیننده ایجاد می کند که می تواند احساسات ، سکوت و ترس شخصیت ها را درک کند.

5. روانی

تریلر روانشناسی

روانشناسی به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی دیگر از شاهکارهای او در ژانر وحشت است که از نظر منتقدان سینما در لیست 100 فیلم برتر تاریخ سینما در رتبه هجدهم قرار گرفته است. کارهای جاودانه هیچکاک با آنتونی پرکینز ، جانت لی ، ورا مایلز ، جان گوین ، مارتین بالسام و جان مک اینتایر بازی می کنند.

داستان فیلم درباره زن جوانی به نام مارین کرین (جانت لی) است که پس از یک اقدام فرار می کند و در راه هتل بیتس استراحت می کند که توسط مرد جوانی به نام نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) اداره می شود. یکی از صحنه های این فیلم که مربوط به ضربه چاقو در حمام است یکی از معروف ترین و تاثیرگذارترین لحظات این سبک و آثار هیچکاک است.

این فیلم سیاه و سفید تا به امروز مورد استقبال تماشاگران سینما قرار گرفته و دائماً توسط اساتید دانشگاه و محققان فیلم مورد بررسی قرار می گیرد. مهم این است که این فیلم چیزی فراتر از ژانر خود ، یعنی یک تریلر روانشناسی ، به مخاطب ارائه دهد.

4. شروع

تریلر روانشناسی

Inception یکی از آن تریلرهای روانشناختی است که برخی بینندگان پس از دیدن آن هنوز گیج می شوند. چنین فیلم هایی غالباً نیاز به دنیایی منحصر به فرد دارند و در کجا جایی بهتر از یک رویا برای ساخت یک تریلر اکشن و روانشناختی وجود دارد.

در فیلم سال 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان ، لئوناردو دی کاپریو نقش یک دزد حرفه ای را بازی می کند که در ناخودآگاه افراد نفوذ کرده و ذهن آنها را می رباید. او که در ایالات متحده متهم است ، با پیشنهاد حذف پرونده های خود در ازای چیزی غیرممکن روبرو می شود: القای ایده در ناخودآگاه شخص.

نمایش خیره کننده بازیگران این فیلم تنها یکی از دلایل جذابیت آن است. در این فیلم ، کریستوفر نولان بر ساختار روایی پیچیده ای تکیه می کند که به نظر می رسد تفکر بیننده را بسیار دشوار می کند.

در واقع ، فیلم به گونه ای ساخته شده است که بیننده تصمیم می گیرد. به همین دلیل است که فیلم هایی مانند Inception بارها و بارها مرور می شوند و طرفداران همیشه به دنبال پاسخ های دیگر هستند.

3. درخشش

تریلر روانشناسی

با The Shining به دومین اثر ماندگار استنلی کوبریک در این لیست می رسیم. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام از استفان کینگ ساخته شده است [که به استاد ژانر وحشت معروف است] این فیلم در سال 1980 ساخته شد و می توان آن را یکی از شاهکارهای تاریخ سینما دانست.

این فیلم شاید یک فیلم ترسناک محض نباشد ، بلکه جنبه روانی و شخصیت عجیب شخصیت اصلی آن جک تورنس (با بازی کامل جک نیکلسون) است. در این فیلم ما داستان نویسنده ای را به همراه همسر و فرزندش می بینیم که به عنوان سرایدار در یک هتل اقامت دارد تا داستان خود را در زمستان و در آرامش فضای هتل به پایان برساند. اما فضای وهم انگیز این هتل و تنهایی در این مکان نوعی روان پریشی را در جک برمی انگیزد.

توجه کوبریک به جزئیات همیشه مورد تحسین فیلمسازان و منتقدان بوده است. The Shining از نظر بصری خیره کننده است و داستان و رویدادها به گونه ای پیش می روند که به آرامی به عمق ذهن مخاطب نفوذ می کند. البته نظر استفان کینگ نیز در این زمینه شنیده خواهد شد.

به نقل از استفن کینگ گفته شد که این فیلم از نظر تصویر جذاب بود اما اقتباس بسیار ضعیفی از فیلم بود و تا آنجا که به خاطر دارد ، این تنها اقتباسی از رمان های او است که “از آن متنفر” بود.



2. باشگاه مبارزه

تریلر روانشناسی

دیوید فینچر از آن دسته کارگردانانی است که با ژانر هیجان انگیز روانی بیگانه نیستند ، اما این اثر یکی از مشهورترین فیلم هایی است که در این ژانر به آن اشاره شده است.

با وجود فیلم هایی مانند زودیاک و دختر گمشده ، فینچر توانست استعداد بی نظیر خود را در تولید فیلم های هیجان انگیز روانشناختی و نمایشی نشان دهد. Fight Club که بر اساس رمانی با همین نام از Chuck Palahniuk ساخته شده است ، بهترین نمونه از این ژانر محبوب است.

در این فیلم ما دو شخصیت بسیار پیچیده را می بینیم که با وجود بازی برد پیت و ادوارد نورتون شبیه ما هستند. نورتون نقش مردی را بازی می کند که از شغل اداری خود ناراضی است و با تایلر داردن ، صابون ساز برد پیت ، “باشگاه مبارزه” راه اندازی می کند. او عاشق او و زنی به نام مارلا سینگر (هلنا بونهام) می شود.

Fight Club که در سال 1999 منتشر شد ، مورد استقبال محققان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و در حالی که یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 است ، همیشه در صدر لیست بهترین فیلم های ترسناک ، هیجان انگیزهای جنایی و از همه مهمتر قرار دارد. ، پیروان روانشناسی

1. سکوت بره ها (سکوت برده ها)

تریلر روانشناسی

“American Psychic” یک قاتل سریالی دارد ، در آغاز ما یک روایت روانشناسی منحصر به فرد را مشاهده می کنیم و پیچیدگی های حس ششم فراموش نشدنی است. فقط یک فیلم ، مانند سکوت برده ها ، می تواند هر سه فیلم را نگه دارد.

این فیلم علاوه بر تصویر جذاب جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، داستان کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) ، کارآموز جوان FBI را که توسط جک کرافورد استخدام شده است تا با هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) صحبت کند ، استخدام می کند. این فیلم جوایز متعددی را از آن خود کرده است: بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر زن ، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

سکوت برده ها به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 مورد استقبال محققان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و در حالی که یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 بود ، همیشه در لیست بهترین فیلم های ترسناک ، درام های جنایی ، و از همه مهمتر ، تریلر روانشناختی. اولویت بالایی دارد.

به نظر شما چه فیلمهای دیگری در این لیست قرار دارند؟


با تکنیک های امروزی که توسط ویجیاتو استفاده می شود آشنا شوید. آمده (برنده ، دریافت):

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما