(تصاویر) داستان پیرمرد تنها در خط مقدم جنگ اوکراین و روسیه

[ad_1]

الکساندر پانوف که در اودیویکا، یکی از شهرهای نزدیک ارتش جدایی طلب اوکراینی طرفدار روسیه در دونباس زندگی می کند، نمی خواهد خانه خود را که سقف آن در درگیری ها ویران شده است، ترک کند.

به گزارش فرارو، پانوف خانه اش را که پنج سال پیش در بمباران دونباس فروریخت، ترک نکرد. وی با یادآوری اینکه درگیری ها بین دو طرف از 6 اردیبهشت 1393 آغاز شد، گفت: این بمب ها برای اولین بار در خرداد ماه امسال در منطقه محل زندگی آنها اصابت کرد.

پانوف گفت که تنها چهار نفر به طور دائم در این منطقه زندگی می کنند. شیشه های خانه های این منطقه بارها شکسته شده و به صدای شلیک گلوله عادت کرده اند.

این پیرمرد 80 ساله گفت که بخشی از سقف آن در اثر بمب‌هایی که جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در ژانویه 2017 پرتاب کردند آسیب دید و یک هفته بعد سقف آن در یک حمله بمب جدید به طور کامل فرو ریخت.

پانوف گفت که سقف را با یک چادر با بودجه دولت پوشانده است و گفت که خانه در زمستان بسیار سرد است و او باید اجاق زغال سنگ را 24 ساعت شبانه روز روشن نگه دارد.

او گفت اخیراً درگیری‌های نسبتاً کمی رخ داده است و اکنون وضعیت عادی است.

پانوف، معلم نقاشی بازنشسته، می گوید که پنج سال است نقاشی نکرده است. او که اصالتاً اهل سیبری است، می گوید: «من خانه را در سال 2005 خریدم و از آن زمان تاکنون در اینجا زندگی می کنم.

پانوف گفت: “نمی دانم که آیا جنگ خواهد شد یا نه، اما من جنگ نمی خواهم.” من یک جنگجو نیستم، من یک کشاورز هستم.

او با توضیح اینکه از سال 1961 تا 1964 در آلمان شرقی خدمت کرده بود، بعداً متوجه شد که خدمت سربازی برای او نیست. پانوف گفت که دو فرزندش در شهر دونتسک که تحت کنترل جدایی طلبان است زندگی می کنند و به دلیل محدودیت های لجستیکی و مشکلات در منطقه تنها سه بار در سال می توانند با آنها صحبت کنند.

قابل ذکر است که پانوف که خانه اش پر از کتاب است، زمان زیادی را صرف مطالعه در چنین منطقه خطرناکی می کند.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما