خرید کالای دست دوم عین خردمندی است

[ad_1]

در فرش قرمزها بود که کم باب شد به جای پوشیدن لباس جدید، از لباس های تکراری استفاده شود. بازیگرانی مثل آنجلینا جولی یکی از پیشقراولان این کار بود. او حتی با فرزندانش روی فرش قرمز آمدند، همگی لباس های تکراری خود را پوشیدند تا نشان دهند دنیای مد و تابوهای آن موضوع مهمی هم وجود دارد. آنچه که ستارگان جهان به دنبال آن بودند، تلاش برای حفظ محیط زیست و آسیب رساندن به آن بوده است. استفاده از لباس های تکراری را می توانم با استفاده از کالاهای دست دوم تعمیم داد. وقتی زهرا یکی از دختران آنجلینا جولی لباس مادرش را در یک مراسم رسمی می پوشاند در واقع می دهد که می توانم با استفاده از کالای تکراری و دست دوم، چرخه تولید کالا کند و در مصرف انرژی ناشی از تولید آن، نقش داشته باشد.

خرید کالای دست دوم یک کار اقتصادی نیست!

پرداختن به موضوع کالاهای دست دوم آن هم با نگاه محیط زیستی شاید تا امروز خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد. چیزی که همیشه در مورد خرید کالا دست دوم مطرح می‌شود بحث اقتصادی آن را. اگر شما با خرید یک گوشی دست دوم می توانید خودتان هزینه های خود را صرف کنید و از یک کالای به روز کالای روز، با مختصری که مد نظر دارید، استفاده کنید. اما این موضوع را در نظر بگیرید که به جز نفع اقتصادی موضوعات دیگری هم وجود دارد که باعث می شود کالای دست دوم را در دنیای امروز ما یک کار مهم به حساب بیاید. موضوعی که سعی می کنیم در این مطلب به آن اشاره کنیم.

خرید کمتر، کمتر

اگر قرار باشد وجه دیگری را توضیح دهید، باید اینطور در نظر بگیرید که شما برای نیاز خود برای نیاز به براغ کالای خاص، نوع دست دوم آن میروید را انتخاب کنید. با خرید این الا شما این امکان را به کارخانه میدهید که تولید کمتری داشته باشد چرا که نیاز شما به جای دیگری تامین می شود. حالا این دایره را بسازید اگر تا چه اندازه نیاز مردم به وسایل و کالاهای مختلف کمتر شود. در این حالت اگر کمتری وجود داشته باشد، کارخانه ها تولیدات کمتری خواهند داشت و زمانی که بدون شک در مصرف انرژی ناشی از مصرف انرژی می شود، تولید می شود. مکان هایی که در حال حاضر در حال حاضر تعداد زیادی از محیط های زیست محیطی از سمت کارخانه ها ککل می گیرند. به همین دلیل است که وقتی تولید کمتری ککل بگیرد، به میزان توجهی کاهش پیدا کند. در نتیجه به همین قیمت خرید کالای دست دوم که تا چندی پیش تنها یک کار به حساب می آید، این روزها یک فعالیت اجتماعی به حساب می آید که می تواند به محیط زیست کمک کند.

ما به یک کره چند برابری نیاز داریم

در تازه ترین گفتگوی اینستاگرامی که «صدرا محقق» روزنامه نگار با «محمد درویش» از فعالان محیط زیست، به طور جدی درباره موضوع کالای دست دوم و نقش آن در حفظ محیط زیست صحبت شده است. این گفتگو که به صورت لایو از اینستاگرام منتشر شد، به نکات ذذابی اشاره کرد که دانستن خن خالی از لطف نیست.

یکی از مهمترین نکاتی که محمد درویش به آن اشاره می کند این است که در دنیای امروز خرید کالای دست دوم عین خردمندی است. موضوعی که در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که وجهه خیلی مناسبی ندارد و بیشتر به دلیل مککلات اقتصادی مردم آن میروند. او اما در ادامه توضیح می دهد که بشر امروز با مصرف زیاد که تا چه اندازه به محیط زیست آسیب زده و حالا خرید کالای دست دوم، خردمندی انسان امروز را نشان می دهد. در واقع اگر قرار باشد جمعیتی کره زمین با همین روش به زندگی ادامه دهد، بشر به یک کره دیگر با نیاز و ظرفیت های چند برابری دارد. به همین است که تغییر در سبک زندگی هرچه سریعتر اتفاق بیفتد.

برای نجات جهان، لباس های خود را تکراری بپوشید

چیزی که گفتیم خرید کالای دست دوم و یا است دوم وندباره از لباس های تکراری، موضوعی است که ککورهای توسعه یافته را درگیر خود کرده است. البته با توجه به دوران همهگیری، سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که برای لباس های خود لباس های خود را خرید کالاهای دست دوم و به اططلاح تاناکورا نورید. این چرخه در لباس‌ها می‌تواند با استفاده از دز لباس‌ها رکا. اتفاقی که در مورد خاندان سلطنتی، صدر اعظم کنونی آلمانی و البته سران دیگر ککورها در حال انجام است. نکته قابل توجه اینجاست که در دهه هفتاد میلادی، صدر اعظم آلمان به دلیل پوشیدن لباس تکراری مورد سرزنش مردم و رسانه ها قرار دارند تا جایی که به دلیل این خطا منشی خود را اخراج کرد چرا که نمی توانم پاسخگوی افکار عمومی باشد. حالا با گذر سالها استفاده از لباس تکراری برای روسای ککورهای مختلف نشانه تمدن به حساب میآید.

آمارها درباره خرید کالای دست دوم

خرید کالای دست دوم در حال حاضر تبدیل به یک موضوع بسیار مهم در کل جهان است. به طوری که بسیاری از آمارهای خود را در این باره هرساله منتشد من‌ک. به گفته محمد درویش ککور سوئد در سال 2017 اعلام کرد که مردم ککورش با خرید مبل دست دوم، کمک کردند تا 834 میلیون دست مبل کمتری در این کوره تولید شور تولید کنند. این تولید کمتر باعث شد که ۸۰۰ هزار تن کربن کمتری در فضا منتشر شود. یکی از شاخص های مهم در مرگ زمین است که انتشار آن باعث نابودی جهان خواهد شد. در واقع اگر از میزان کربن در جهان کاسته شود در پایان این قرن ما شاهد مرگ میلیاردها انسان روی کره زمین بود. حالا مردم ککور سوئد با خرید مبل کمتر به حفظ محیط زیست و نگهداری بهتر زمین کمک کرده اند. به همین سادگی!

محمد درویش در بخش دیگری از این گفتگو اشاره می کند که مصرف کالاهای دست دوم بسیار زیاد است. در واقع به جز مبل، تولید کالاهایی مثل دوچرخه و حتی عینک هم می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. به خصوص که برای تولید آن آب عینی مصرف می شود و خرید دست دوم آن کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف آب خواهد داشت.

خرید مبل دست دوم در صدر جستجوها

البته این موضوع را نباید تنها به توسعه تحقیق تعمیم داد. در ایران نیز خرید مبل دست دوم بالاترین جستجوها در سایت مختووف ب.اسد در واقع مبل و وسایل الکترونیکی دو کالایی هستند که مردم از خرید نوع دست دوم آن استقبال می کنند و همین موضوع باعث می شود تا خرید کالای دست دوم در ایران هم یک موضوع عادی باشد. در حال حاضر یکی از شاخص های توسعه یافتگی مصرف زمان و مصرف کمتر با تولید رابطه مستقیم دارد. بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2021، تا نیمه سال، ترفیت تولید سالانه به پایان رسید و بعد از آن هرچه تولید شد مازاد بر روی تمام جهانی شد. این موضوع نگران کننده زنگ خطری خواهد بود برای جامعه ای که چند درصد از آن، کالاهای دست دوم استفاده می کنند اما همچنان تعداد زیادی از مصرف کنندگان اسرار شدیدی دارند و به محیط زیست و جهان آسیب می زنند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما